Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forslag til ny bil?
Forfatter: 
Dato:  28-07-2020 15:46
Plejer at køre i en brugt Toyota avensis.
Købt brugt i efteråret for 30.000 kr.
Havde kørt ca 280.000 kr.

I torsdags var jeg på vej hjem fra arbejde.
Bilen "tabte kraft" og kunne pludselig kun slæbe sig til 80 km pr time.
Kørte af motorvejen. Yderligere tab af kraft. Max hastighed 45 km pr time...
Heldigvis boede svigerfar tæt på ruten, han er dygtig mekaniker. Han kunne sgu ikke finde fejlen, men han har ikke grej til at aflæse computeren...

Bilen har været til mekaniker, tilstoppede dyser, koster ca 20.000 kr at reparere...

...
Host!

FORSLAG TIL NY BIL?
Krav:
Plads til 2 mennesker og en hund.
Gerne plads til grej, men der er ikke brug for en familiebil...
Skal kunne trække en ordentlig trailer, dvs minimum 1500 kg. Jeg regner med at tage trailerkort næste år.

Vi overvejer at købe fra ny.
Betaler ikke for status og snob, men vil have et godt brugsredskab...
1
1
Svar på denne tråd
 
 Hvad er
Forfatter: 
Dato:  28-07-2020 16:08

Budgettet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Budget afhænger af værdi.
Forfatter: 
Dato:  28-07-2020 17:43
Jeg er så nærig, at jeg ikke gider betale for status, kun for redskabets praktiske værdi.
For mig er bilen kun et redskab til at komme til/fra de ting jeg laver i hverdagen. Og gider derfor ikke betale mere end nødvendigt, da jeg hellere vil brænde penge af på aktiviteter end på bilen.

Men, jeg kan lægge 50.000+ kr i udbetaling fra min egen konto, og evt mere, hvis bilen bliver det værd.
Budgettet er, hvad det skal være, hvis der kan argumenteres godt for value for money.

Jeg vil sådan set gerne have en varig løsning, derfor overvejer vi fabriksny bil.
Og så en detalje - jeg pendler. 85 km i hver retning, så det er 1800-2200 km på en helt almindelig uge.
Jeg mistænker at kravet til stabil funktion gør, at der kan være bedre økonomi på sigt i at starte med at købe en ny bil denne gang.
0
1
Svar på denne tråd
 
 Som vores
Forfatter: 
Dato:  29-07-2020 01:05

Primære bil har vi en Mercedes c-Class 220 diesel. Dette er simpelthen fordi vi synes den er den bedste bil i den klasse. Den er bare lækker at køre, ligger godt på vejen, trækker store trailere som en drøm og holder bare til MANGE km.
den har vundet flere tests og er en af de mest sælgende biler i den klasse. Vi gav 300.000 for vores som lidt brugt, men ville ikke tøve med at købe den som endnu mere brugt.
min mand havde en chef stilling hvor han kom igennem en del firmabiler som blev leaset, og vi fik derfor mange erfaringer med fra alle mulige typer, også Mercedes. Og da vi skulle købe selv prøvede vi lidt forskelligt, men intet slog Mercedes.
hvis prisen lige skal et nøk ned har vi også været rigtig glade for Skoda Octavia. Der får man rigtig meget bil for pengene, og de kører gode tilbud lige nu hvis den skal være fra ny;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ny bil
Forfatter: 
Dato:  30-07-2020 11:01

Hej

 

Jeg har en ældre peugeot 207 i diesel der næsten har kørt 400000 km, satser på at have den 1-2 år endnu, jeg kører også 45-50 tusinde om året.

Absolut driftsikker bil, der kører langt på literen og som der ikke er det helt store reparations udgifter på udover alm. slitage.

 

Måske du skulle kigge på en af de lidt større Peugeot

 

Hvis den har et par år på bagen, så kan du få dem til en rimelig pris.

 

Hilsen Anne

 


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 ud at prøvekør..
Forfatter: 
Dato:  05-08-2020 23:23

lidt at kigge nærmere på udover hvad andre har nævnt.

 

Mazda CX-5 trækker 1800 kg benzin 19km/l

VW Tiguan 1,5 TSi 150 Comfortline DSG 5d ligeledes 1800 kg træk og 19km/l

Audi Q3 35 TFSi Advanced S-tr. 5d 1800 kg træk

 

Jeg vil ikke gøre mig klog på om valget skal falde på Benzin eller diesel ( personligt har jeg haft bedre drift i benzin, hvor diesel har haft flere værkstedsbesøg )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bil der kan trække
Forfatter: 
Dato:  08-08-2020 07:43

Mojn

 

Jeg vil/ville altid vælge subaru.

Super trækkraft, bedre kørselsøkonomi end lovet og kåret som den sikreste bil i USA.

Jeg har haft en mazda CX5 den kan ikke trække en hestetrailer med overskud til bakker og overhaling .

 

Mvh Helle Klahn

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 biler?
Forfatter: 
Dato:  09-08-2020 09:29

Når du pendler 170 km om dagen dvs næsten halvdelen af dit kørselsforbrug er til/fra arbejde, så tænker jeg at en bil der kan trække en fornuftig trailer hurtigt bliver for dyr i brændstof?

 

Dog vil jeg sige at vi har en ældre VW Tiguan diesel og med automatgear og 4WD, den må trække 1500 (sikkert mere hvis den er nyere?) og den kører altså fantastisk på motorvej og går da en 14-15 km/L hvis man kører nogenlunde jævnt på motorvejen. Den har tiptronic, som er genialt når man kører med trailer, det giver nogle ekstra km/L at man kan skifte gearet manuelt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Vores mercedes
Forfatter: 
Dato:  09-08-2020 10:10

Som jeg nævner ovenfor kører 18-20 km pr liter diesel, med automatgear.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opel Insignia
Forfatter: 
Dato:  22-08-2020 11:08

Jeg ville gå ud og finde en opel insignia med lige over 200.000 på tælleren, så har den skiftet tandrem - og det er vigtigt.

 

De fleste af dem sågar første generation er ganske solide biler, der kan trække ganske fornuftigt, og de kan findes i udgaver der går 20+ på literen.

 

vi har haft 3 af dem. Alle kørt langt til daglig, primært motorvej, på et tidspunkt kørte den fra Lolland til København dagligt i 3 år... De gik alle sammen over 300.000 uden de store udgifter til reparation.


Bedste hilsner,

Christel - Ejer

EQUIWASH - Danmarks Måske Nok Bedste Dækkenvask

https://eqw.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 glemte at skrive :D
Forfatter: 
Dato:  22-08-2020 11:10

Så kan du enda købe den fuldt ud for dit budget.. Så skylder du ikke noget.


Bedste hilsner,

Christel - Ejer

EQUIWASH - Danmarks Måske Nok Bedste Dækkenvask

https://eqw.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Vigtigt med opsparing
Forfatter: 
Dato:  01-09-2020 10:52

Det er vigtigt at have styr på pengene! Mvh Frinans

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2020 11:58

... jeg ville jo allerhelst købe mig en Toyota, hvis det var mig - men de er bare så dyre at tænderne hviner.

 

Hvad med en Nissan Qashqai? Jeg har et par rideveninder, som har dem, og de er vildt glade for dem.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider