Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Så uden pingvin, coronavirus indkøb
Forfatter: 
Dato:  18-03-2020 00:48

Nå, men jeg kørte til Aldi i dag, og der var ikke mange mennesker, og meget høflig afstand, så for en gangs skyld kunne jeg smide mine varer på båndet, betale for dem og smide dem i vognen uden at være svedig og stresset. Tak!

 

Jeg besidder åbenbart en art kassekø-magnet: Jeg går til kassen, der er tomt og øde som i Antarktis (uden pingviner, altså!), og vrumm har jeg hele resten af butikkens kunder bag mig (som pingviner), og normalt er jeg meget large med at lade folk gå foran (modsat pingviner), hvis de ikke har så meget...

 

(Aldi i Søndersø flyttede sidste år til der, hvor Fakta (nu lukket) lå- og det er en KÆMPE butik med masser af plads/gangarealer.)

 

Jeg kom ud i god form (med alt for mange varer- som altid! (Jeg er ikke en pingvin). Så stod der sørme en K30 på den ene side og en invalidescooter på den anden side af min tohjuler, Og der var IKKE 2 meter på hver side (ejerne må have været pingviner), så jeg måtte vente med at pakke sammen. Det gik dog, jeg har jo tid nok. Gutten tv for mig var nu flink nok. (Men med langt hår og skæg).

 

Men: Inden jeg overhovedet fik entreret butikken, så var der nær sket en ulykke, og jeg fik min daglige motion!

 

Jeg parkerer, går hen og henter en vogn, og UPS! Der er planter til salg, som jeg jo lige skal kigge nærmere på, så jeg løfter på de der små trekantede skilte i plantebakkerne, for at kigge på sorterne, og udvælger efter en vis overvejelse en bakkefuld små, men kraftige og buskede planter i en god mørkegrøn farve.

 

Så vil jeg overføre den til vognen, som er pist borte! Den har åbenbart fået et akut anfald af separationsangst, så den er på vej tilbage mod folden, hvor de andre vogne holder- medførende min rygsæk.

Ego efter i skarpt trav med plantebakken, men så ser det ud til at vognen efter et kort kindkys hos kammeraterne hellere vil se nærmere på en parkeret nydelig grå bil, så jeg kom i galop, og kunne se, at det ville jeg ikke kunne nå! (Jeg er måske alligevel lidt pingvin?).

Heldigvis var grunden så endelig så tilpas jævn, at den løbske vogn, drejede til siden, og satte farten ned, så jeg nåede den i tide.

Og jeg stod: "For hulen!"- mens en mand gik forbi og grinede ad séancen, eller også smilede han bare meget stort og venligt til mig.

---

Det var da noget af en udmelding Mette F. kom med, men vel ikke mere end, hvad man kunne forvente nu, hvor de ikke mere tester/raskmelder folk. Men en fin tale Megrede holdt- faktisk bedre end Nytårstalen. Men efter samme skabelon.


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 
 God fortælling
Forfatter: 
Dato:  18-03-2020 10:21

Du skal bare hoste...det skaber afstand ;)

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hoste?
Forfatter: 
Dato:  19-03-2020 10:23

Jeg lider af kronisk hoste og har gjort det i 15 år give-or-take, men jeg kan fornemme de dømmende blikke når jeg er ude at handle. Jeg frygter lidt at blive slået ned hvis den forkerte type lige kommer forbi. Så jeg er ikke sikker på at jeg vil anbefale det.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Skriver godt
Forfatter: 
Dato:  19-03-2020 21:10
Ahh, du skriver godt.

Og thumbs up til alle der stopper smittekæder!
1
1
Svar på denne tråd
 
 Næ næ- ikke hoste
Forfatter: 
Dato:  20-03-2020 00:12

Men jeg snøfter, da jeg er kommet i den alder, hvor øjne og næse let løber i vand i koldt vejr. Så, jeg har da også været usikker på, om folk nu troede, jeg gik og smittede alt og alle- for ikke at tale om min allergi. (Jeg er bla parfumeallegiker, og det kan give nogle gode meget eksplosive nys til folket!)

 

Men nu var jeg i Netto i dag, og der var der for første gang håndsprit ved pantautomaten (ikke set meget længe), og blå plasthandsker (de første, så jeg så ligge ude ved indkøbsvognene- de næste på gulvet bag kassebåndet, for: Butiksansatte blive jo ikke smittet af, at samle folks brugte handsker op, og de har jo alligevel ikke en skid at lave, så de kan sagtens rydde op efter svin!).

 

Der var ikke mange i butikken, og afstandsmarkeringer op til kassen + vareskille dimmeren- KUN blev sat af kassebetjeneren. (Y).

 

Men: Jeg følte mig alligevel sådan lidt- pestbefængt...

 

Selvom jeg overvejede at synge "Happy Birthday" to gange, mens jeg masserede mine fingre i håndsprit (det var det, de kom ud med i UK, så lang tid skal en håndvask vare (20 sekunder), man kan også synge "God save the Queen" eller "Twinkle twinkle little Star". ;-) ). Men nu kender jeg ikke melodien til "God save the Queen"!

 

Hvordan, man vasker hænder. lærte jeg, da der var svineinfluenza, og ellers har jeg nyst/hostet i albuen (i nødstilfælde! Altså hvis man er uden snotklude) i snart 30 år.

Dengang skulle man vist også synge "Happy Birthday"- men bare på dansk?!

 

Det er- sære tider!


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider