Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp vi skal bygge et hus
Forfatter: 
Dato:  17-10-2019 08:47

 

Når vi er flyttet har det altid været i et hus, hvor der var en given indretning som vi fik til at passe og der har altid været et søm som billeder kunne hænge på osv.

 

Nu står vi i den fantastisk spændende situation at vi skal bygge et hus .
Selvfølgelig skal det ikke været et typisk typehus med standart planløsning. Feks. vil jeg helt sikkert have spisekammer
Men hvordan griber man sådan en drømme situation an?

 

Som udgangspunkt så er jeg ikke typen som betaler for meget, så noget der er unikt, noget der fungere og som ikke koster spidsten af en jetjager. HVOR finder vi inspiration både til huset og til indretningen?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
1
Svar på denne tråd
 
 ikke billigt
Forfatter: 
Dato:  17-10-2019 10:22

altså at bygge et godt solidt hus er ikke bare noget man lige gør til billige penge..

 

men jeg kendte en der engang fortalte mig, da de byggede, så hyrede de en arkitekt til at tegne deres hus og ønsker og få de rigtige beregninger..

 

derned gik de selv ud og hentede tilbud hos håndværkerne der blev håndplukket, husk det kan være en god ide at få nogle anbefalet, nogle håndværkere kan være for billige (det er set flere gange i kontant mv).

Han oplyste at samlet set var arkitekten væsentlig dyrere, end bare at købe et typehus, men at de nok sparede samlet omkring 100.000 kr ved selv at sørge for håndværkere og hente tilbud hjem.. og så fik de deres helt eget ønskehus :-)

 

da jeg selv købte ejendom spurgte jeg den byggesagkyndige jeg brugte hvad man kan bygge et ca. 100 kvm nulenergihus til og svaret var ca. 1.000.000 kr .. så husk at tænke energi ind, det er muligt det er dyrere i opstart, men vil jo tjene sig selv ind..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Typehus
Forfatter: 
Dato:  17-10-2019 10:42

Nu er et spisekammer faktisk mere reglen end undtagelsen i de nye typehuse i dag :-) Vi er også gået igang med processen, og har været rundt og se de forskellige firmaers udstillingshuse, bare for at få lidt inspiration til, hvad vi gerne vil have - og ikke mindst hvad vi IKKE vil have.

 

I alle de køkkener vi har været i, er et af højskabene faktisk en dør til et bagvedliggende spisekammer :-) Og DET skal jeg også have :-) Til gengæld skal jeg ikke have store panorama vinduer og loft til kip, eller centralstøvsuger :-)

 

Alle typehuse-firmaer kan skræddersy netop jeres ønsker, og gøre huset unik. I kan også selv stå for processen, engagere håndværkere og holde ugentlige byggemøder - men så skal I vide hvad I gør.

 

En anbefaling er ihvertfald, at tage rundt og se de forskellige udstillingshuse (husbyggefirmaerne annoncerer ofte med hvor og hvornår på deres hjemmesider), så I får en ide om, hvad der er jeres behov. Og tænk også et salg i fremtiden ind. Ikke så lang tid siden jeg så et hus et ungt par havde tegnet - og de havde besluttet, at det skulle bygges uden børneværelser (for at spare penge), fordi de alligevel ikke skulle børn. Sådan et hus tror jeg er nærmest umuligt at sælge igen, hvis ingen mulighed der er for at lave det ud fra husets indretning. Og selvfølgelig skal man tænke på egne behov og ønsker først og fremmest, men man må også gerne tænke langsigtet :-)

 


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Byggeprojekt
Forfatter: 
Dato:  02-11-2019 11:36

 

Lene/ En arkitekt har jeg også tænkt på. Det er i det lange løb, penge givet godt ud. (Y) og så har vi en entreprenør inde over fra start, men ellers god ide at stå for håndværkere selv, det var slet ikke noget jeg ville overveje at overlade til andre. +15 års renovering af vores nuværende hus har jo heldigivis givet noget erfaring vi kan bruge fremover.

 

Line/ Også en tanke vi har haft med at tage ud og kikke huse der ér opført. Vi har lige nu enten et dome hus i tankerne eller et træhus, men vi er fortsat åbne for ideer. =)

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hallo du der du!
Forfatter: 
Dato:  03-11-2019 07:52

 

Der er sket en fejl, du har glemt at dislike nogle af mine opslag!

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

3
1
Svar på denne tråd
 
 Shagya
Forfatter: 
Dato:  03-11-2019 09:43

Velkommen i klubben "Os med mange dislikes"


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Tegnet
Forfatter: 
Dato:  25-11-2019 14:03

Vi har selv designet det hus vi skal have bygget (når nuværende er solgt, vi har købt grunden)

 

Vi har taget udgangspunkt i såvel det hus vi har nu plus nogle vi har været ide at se.

Så vores nye tegning er faktisk et sammenkog af 3 huse (plus det løse og egne ideer)

 

Altså vi har tegnet, tegnet, tegnet og tegnet lidt mere samtidig med vi har målt, regnet og målt endnu mere.

 

Vi har haft kontakt med flere byggefirmaer som tilbyder huse som ikke laves på samlebånd. De har så efterfølgende tegnet vores blyantstegnigner op.

Jeg har så klippet deres forslag ud og selv siddet med det igen efterfølgende og flyttet rundt på indretningen (men så var str. på rummene ca ok).

 

Vi er nu efter 177 opslga og forslag endt med noget vi er SUPER glade for og vi kan slet ikke vente med at få solgt så vi kan komme igang.

Men det er en laaaaaaaaaaaang proces!

Spørg endelig hvis der er noget du vil vide mere om? :)

 

Og held og lykke!

 

Og hvis nogen mangler det dejligste hus i 8362 Hørning, så sig til! (y) :) <3


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider