Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Heste på døgn nu?
Forfatter: 
Dato:  02-04-2019 14:01

Er det lovligt?

 

Er ligeglad med om du synes det er fint. Jeg tænker ikke det er lovligt da der er nattefrost.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2019 15:45

Iflg dette hestens-vaern.dk/vaerd-vide/ vinterfold er vinterlignende vejr perioder med dagsfrost eller betydeligt vinterligt nedbør. Så det tolker jeg som at det er lovligt trods nattefrost.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Døgnfold nu...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2019 21:21
Som ovenstående, og hvis de får det foder de har brug for
Gerne et læskur også...
Løsdrift heste klarer sig også fint.

Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
1
Svar på denne tråd
 
 Døgnfold nu...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2019 21:51
Som ovenstående, og hvis de får det foder de har brug for
Gerne et læskur også...
Løsdrift heste klarer sig også fint.

Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
1
Svar på denne tråd
 
 nattefrost
Forfatter: 
Dato:  03-04-2019 09:52

let nattefrost er ikke et problem for heste, mine gider ikke gå ind i deres løsdrift i let nattefrost.. de vil hellere ligge ude på jorden i formiddagstimerne hvis der er sol og læ..

men regn og rusk så går de frivilligt ind..

 

hvis vi tænker på loven så hedder det vinterlignende vejr og vinterperioden.. vinterperioden er vi over.. vinterlignende vejer må vist være snevejr/snestorm.. regn og rusk er så spørgsmålet om det er vinterlignende vejr.. men blæst og vand er bare to kombinationer der køler mere end let nattefrost/snefald og ingen vind.

så selvom loven siger en ting, kigger jeg mere på de faktiske forhold her, men mine har deres løsdrift, så jeg behøver ikke tænke så meget over det..

så hvis jeg ser heste på døgnfold i nattefrosten på en mark, der ellers er tør, så ser jeg umiddelbart ingen problemer.. medmindre der er andre ting der spiller ind (manglende foder, magre heste eller lign)


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mine sover ude.
Forfatter: 
Dato:  22-04-2019 10:22

To løsdrift heste her og det er over en mdr siden de holdt op med og sove inde.
De har fri wrap 24/7 og fodres to gange om dagen.
Det er en Shetter og en ox hingst begge 10 mdr.
Kan se boksen ikke er brugt.
De vil heller være ude, og de sover i min lille skov.
Ja mine er så ret ligeglad med det er ulovligt


2
0
Svar på denne tråd
 
 Svært at beslutte
Forfatter: 
Dato:  06-05-2019 15:38

Jeg synes også det er svært, at bestemme hvornår de skal på døgn fold. Men, som andre også har skrevet, så længe de får mad nok, har læ og hvis de normalt går med dækken, stadig har et på, hvis det er koldt, så skal det jo nok gå alt sammen :-)

 

/Maja

boligninja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Døgnfold
Forfatter: 
Dato:  07-05-2019 16:57

Døgnfold er hvornår hesten kan gå på fold uden tilførsel af andet foder. Hvis de har foder + skur, så går de i løsdrift og det er ikke det samme som døgnfold.

 

Jeg har en flok jeg gerne vil have på døgnfold, men jeg venter stadig. Vejret er for ustadigt endnu, og da jeg skal sætte to hold sammen så bliver det uden skur.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Lovligt eller smart
Forfatter: 
Dato:  08-05-2019 08:59

Hej,

 

Loven på det punkt er lige som på de fleste andre punkter en slags minimumskrav. Det vil sige, at selv om det er LOVLIGT at sætte sine heste på døgnfold, kan det være, at det ikke er SMART at sætte dem på døgnfold. Jeg gør det i hvert fald ikke, før en 5-døgnsprognose viser nattetemperaturer på omkring 10 grader, hvis der ikke er muligheder for læ og ly. Hvis der er læ- og lymuligheder måske lidt før. Jeg har lagt mærke til, hvornår jeg har lukket mine heste på døgnfold, og det sker næsten altid omkring midten af maj. Nogle få år tidligere. Spændende at se med vejret i år...

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider