Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Konfirmation, hvad "gør" man?
Forfatter: 
Dato:  12-02-2019 10:32


Ja, selvom vi har vidst det de sidste 14 - 15 år så dukker der nu alligevel en konfirmation op ude i en snar fremtid og så melder der sig nogle spørgsmål som jeg tænker kun kan svare på

 

1) Hvornår sender man invitationer ud? Jeg tænker 2 - 2½ måned før er det helt galt eller alt for tideligt?

2) Hvem inviteres med? Vi har nogle niecer og kusiner som vi egentlig ikke har meget kontakt med. Ville det være akavet at invitere revl og krat fordi man er beslægtede?

 

3) Konfirmanten har haft den her totalt skønne islænder som desværre viste sig at være meget, meget gammel da han fik hende, så han havde hende kun i 5 år, men hvilken hest! <3
Han har interesse for hestene, men prioritere dem ikke andet end at han gerne kommer i stalden i ny og næ og han har et godt tag på dem osv. og ønsker selv en dag at få heste igen, men nok om maaange år når der er ro på igen ifht uddannelse osv.


Overvejer at få lavet et armbånd af hendes hale som jeg har gemt. Grunden til at jeg ikke har gjort det før er, at han jo vokser som en i he... men det værste er vel ovre nu lige med håndledet. Manden siger dog nej, fordi det vil rippe op i et gammelt minde ... Knægten har stadigvæk hestens grime hængende på sit værelse..



 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-02-2019 13:04

1. Jeg ville mene det var sent, så jeg ville allerede begynde at overveje det nu. Husk der er mange konformationer indenfor relativ kort tid, så folk bliver hurtig optaget til anden side.

 

2. Jeg ville ikke invitere dem. Det er jo ikke anderledes end bryllup, barnedåb og så videre. Hvem snakker du/I med og hvem vil i bruge dagen sammen med? Hvis knægten nu gerne vil have mere kontakt med dem, så inviter, ellers lad vær.

 

3. Den er svær! For ja, det kan rive minder op, men det gør den dag vel bare lidt generelt. Bliver hesten nævnt i en tale? Så kunne man give armbåndet er, eller vente til dagen efter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 konfirmation..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2019 15:54

Hej

 

Jeg har holdt 2 konfirmationer, så har en lille smule rutine

 

1. Invitationer sendte vi vist ud ca 3 mdr før - dog var alle som vi ville være sikre på kunne komme adviseret om datoen ligeså snart vi havde den.

 

2. Gæster: Vi har ikke haft inviteret revl og krat, men den familie som vi ses med og bliver inviteret af (Min mand har en meget stor familie ) derudover har vi haft en del af vores venner med, og så har konfirmanden fået lov til at invitere nogen få veninder.

 

3. Den er lidt svær, for det kommer an på hvor berørt han bliver, han skal jo helst ikke have ødelagt dagen, måske skal du give ham det ved en anden anledning hvor I kan bruge lidt tid på at mindes i fred.

 

Desuden er der en masse forberedelse til sådan en konfirmation alt efter hvilke rammer man vælger at at sætte.
Hvis I skal have mad udefra så skal du nok til at komme ud af starthullerne og lokaler er af erfaring booket rigtigt lang tid i forvejen.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 forår, konfirmationer
Forfatter: 
Dato:  12-02-2019 21:51

Her fik den nærmeste familie datoen i god tid = så snart vi selv havde datoen. så sendte vi indbydelser ud 2-3 måneder før.

 

Mine kusiner og fætre var ikke med ( de var der til dåben ) men har derefter ikke haft så meget tid sammen med mine børn, så gæster der er tæt med konfirmanden stemmer jeg selv for.

 

Jeg er til gengæld ikke i tvivl om at du skal få lavet det armbånd, minder er bare noget super godt at have og det armbånd meget personligt ( måske det bare ikke skal gives lige på dagen men måske op til dagen, eller morgenen efter ) . Hvis der kan rippes op i noget syntes jeg kun det er vigtigt at gøre det, at lægge låg på er meget værre.

 

Må i få en dejlig dag

0
0
Svar på denne tråd
 
 Konfirma
Forfatter: 
Dato:  17-02-2019 08:07

1. De kommende gæster får at vide, at de skal booke datoen, så snart I kender den. Invitationer skal absolut senest være gæsterne i henne en måned inden festen, men de fleste sender ud 2-3 måneder før.

 

2. Har konfirmanden været inviteret med til fester hos niecer og kusiner? Hvis ikke, behøver I ikke invitere dem, medmindre I gerne vil.

 

3. Hestearmbånd til en teenagedreng? Medmindre du er sikker på, at han er bøsse, så ville jeg lad være. Vent til han bliver 18 år og få lavet en nøglering i stedet for. Så kan han bruge den til bilnøgler 😉


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

1
2
Svar på denne tråd
 
 Svar ..
Forfatter: 
Dato:  18-02-2019 11:08

 

 

Det er dejligt at kunne regne med heste nettet når man kommer på dybt vand. Heldigvis så kan vi da bruge erfaringen til når de mindre søskende når den alder

 

Har kontaktet en fotograf mht. indbydelser.

 

Tænker det er billigere at få ham til det (og knægten gider ikke blive fotograferet så jeg slipper for diskutioner agrumenter.. ) og takkebrev for det bruger man vel stadigvæk? eller sender man en sms eller noget mere moderne..

 

Britt/ God ide med nøglering, men er mænd bøsser, hvis de går med smykker?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 indbydelser
Forfatter: 
Dato:  18-02-2019 13:21

 

hej igen

 

Der er mange steder på nettet hvor du selv kan designe dine egne indbydelser - det koster ikke alverden, men der er selvfølgelig lige lidt leveringstid

 

Mine unger tog en tur i Panduro hobby og købte ind til lav selv kort, men de er selvfølgelig også piger

 

iflg min erfaring, så er pigerne meget mere med ind over konfirmationsforberedelserne ligefra bordkort, tøj, mad osv hvorimod drengene er noget mere ligeglade

 

Takkebrev har vi ikke brugt, men ved at andre bruger dem

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 En off dag
Forfatter: 
Dato:  22-02-2019 09:51

 

Fik en god snak med knægten om hele planlægningen (og gaveønsker incl. armbånd ) og da vi ikke inden havde fået svar fra fotografen så fik han frie hænder til at få indbydelserne på plads. Det var bare en betingelse at det skulle være NU!

 

Så Indbydelser X

lokaler X

Forret x

(rejer med advokado, æg og tomat ala stjerne kokken fra kbh. Umut Sakarya)

Hovedret ... mangler

(vi aftalte at lægge kartofler 1 Marts og satse på at have nye kartofler i haven).

Dessert X

(Bliver hjemmelavet regnbueis med vafler og chokoladesovs)

 

Skrub hjem mad X
(Godt franskbrød med laks og rygeost)

 

Pyhh. Mangler altså kun ide til hovedret.. Nogen bud?


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores bud
Forfatter: 
Dato:  01-03-2019 23:27

Hej Shagya,

det er nogle gode og relevante spørgsmål du kommer med der. Her er vores bud på at håndtere situationen:

  1. Vi mener, at 2 måneder inden er et passende tidspunkt at sende invitationerne ud. Det er hverken for tidligt eller for sent.
  2. Man behøver ikke invitere hele den fjerne familie til konfimationen. Men fætre, kusiner osv. tænker vi man ikke tager skade af at invitere. Vi kunne godt forestille os at det blev lidt akavet, men det tager man heller ikke skade af. Vi tror, at konfirmanden nok skal få en god fest alligevel.
  3. Mht. armbåndet, så mener vi, at du skal lave det og give det til ham. Det er en god gestus at gøre overfor ham, og han skal nok sætte pris på det.

Det var vores bud, vi håber at du kan bruge dem til noget. Vi ønsker en god konfirmation under alle omstændigheder. God fornøjelse!

 

mvh Boligheden A/S

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fester...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2019 11:58
Vi brugte Vistaprint til invitationer til både konfirmation for den store og dåb for den lille. Og også til takkekort ved konfirmationen. De er hurtige og ret billige
Vi inviterede rigtig mange men kunne også gøre det ret billigt fordi min far har en gildesal. Vi købte dog bestik og service til konfirmationen i Ikea. Det var nærmest billigere end at leje og så har vi det.
Halvdelen af det sjove er vel at gøre konfirmanden rørt :-D Jeg holdt tale og gav hende et billede af hende og hendes første (afdøde) pony. Point scored!

Nyd det. Det lyder som en kliché, men dagen flyver virkelig af sted :-)

Nå ja.. vi havde buffet til hovedret ved både konfirmation og dåb. Det virker altid.

 

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider