Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Boligområder i Holbæk og Roskilde
Forfatter: 
Dato:  08-01-2019 07:30

Kære alle.

Min kæreste og jeg overevejer at flytte til enten Roskilde eller Holbæk, da han har fået nyt job tæt på de byer.

Jeg kender dog personligt intet til kommunerne, så jeg ville lige høre rundt om hvilke områder der er gode at bosætte sig i for familier, der er lidt rolige.

Jeg ved, at der kan være problemer i alle områder - men der er nogle steder, der er mere udsatte end andre.

Mvh
Caroline

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  13-01-2019 12:57

Jeg ved ikke så meget om kommunerne, andet end at Holbæk kommune skulle have en del problemer med økonomien... formentlig med alt hvad der dertil hører

 

Jeg ville nok vælge Roskilde. Jeg synes personligt, det er en ret fin by tæt på kbh, noget større end Holbæk, men stadig landligt med fin natur omkring fjorden :-) Mange parcelhuskvarterer, men stadig ret meget liv inde i byen

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Roskilde
Forfatter: 
Dato:  15-01-2019 20:31

Jeg ved lidt om begge kommuner, da jeg er opvokset i Holbæk, men nu er bosat i Roskilde på snart fjerde år

 

Jeg bor i et ejerlejlighedskvarter, og er rigtig glad for det. Roskilde er en skøn by, og som nævnt ovenfor, så er her bl.a. både natur og tæt på København.

Jeg kender ikke så meget til de udsatte boligområder, og de kan også have ændret sig til det bedre ift. mit kenskab til dem. I Holbæk har det "altid" været Ladegårdsparken, Agervang og Mellemvang, der har været særlig udsat. Dog kender jeg folk der bor begge steder, og som er glade for det.

I Roskilde har jeg kun hørt området omkring Æblehaven nævnt lidt negativt, men igen, har ikke selv erfaring med området!

 

Men hvad kigger I efter, og det leje, andel eller ejer?

 

Roskilde kan i hvert fald klart anbefales, men det kan Holbæk også


- Krusedulle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forhør ejendomsmægler og boligadvokat
Forfatter: 
Dato:  18-01-2019 12:00

Jeg kender ikke meget til de to kommuner, men jeg ville da finde nogle lejligheder eller huse (afhængig af hvad i søger) der holder åbent hus og så tage ud og kigge på dem og tage en tur rundt i området. Så ville jeg også forhøre mig med ejendomsmægler, men samtidig være bevidst om at han er sælgers mand. I kan også bruge hjemmesiden Bolighed, hvor I kan søge på boliger og se hvem den typiske nabo, se risiko for indbrud, skybrud er og meget mere (gælder vidst kun ejerlejligheder og huse). Samtidig kan i rådgive jer hos en boligadvokat (kan anbefale dem i linket), der kan sørge for at i ikke køber katten i sækken.

Håber I kan bruge nogle af mine råd og held og lykke med boligjagten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 roskilde vs. holbæk
Forfatter: 
Dato:  25-01-2019 10:45

jeg har boet i roskilde, i deres ene ghetto. det mærkede jeg ikke s meget til at det var, men roskilde er en ekstrem dyr kommune at bo, både lejemæssigt men også boligkøbsmæssigt, her snakker vi altså om at det ikke er unormalt at en tom byggegrund ligger i prisklassen imellem 3-4 mill og huse derfor ligger i en langt højere prisklasse, hvor du kan få præcis det samme i holbæk til det kvarte af priserne i roskilde, det er heller ikke unormalt at lejepriser i roskilde er langt over 10.000 bare for lejligheder.

samt roskilde kommune er en ekstrem svær kommune at komme igennem til hvis man har brug for hjælp, det tog dem 4 år at anderkender at min søn f.eks havde autisme og adhd og derfor havde brug for hjælp.

holbæk ligger selvfølgelig lidt længere væk fra københavn, men i det halve år jeg boede der, virkede det til at være en rigtig dejlig kommune, der har ligeså mange indkøbs muligheder som roskilde.

lige nu bor jeg lige midt imellem roskilde og holbæk, så jeg bor selvfølgelig tættere på københavn uden at skulle betale de priser der er i roskilde for mit hus, hvilket jeg synes er rart

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider