Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forældre opbakning
Forfatter: 
Dato:  13-11-2018 08:16

 

Nøj hvor er jeg bare træt af at det skal være så skide svært, at finde en pony til den yngste!


Vi har kikket i over 1 år og handlet flere x men enten har de forresten været syge eller andet og en steg lige mange 1000.- i pris da jeg havde sagt ja til handlen...

 

Alle de normale og gænse sider er set, det ville være fedt med et tip til, hvor man så kan kikke? Kan se at antallet af annoncer er faldet drastisk over de senere år.

 

 

Og hvad forstås så ved forældre opbakning?

Jeg vil have en pony som pigen kan hente på folden alene, sadle op alene og ride alene, samt sadle af, strigle, nusse og lukke tilbage på folde, ALENE! Selvfølgelig er jeg inden for en radius af 100 meter, hvis der er brug for mig. Storesøster han sådan en hest og jeg ville SÅ meget unde den yngste de samme oplevelser.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilken pony?
Forfatter: 
Dato:  13-11-2018 11:13

Hvor gammel er pigen, og hvor stor skal ponyen være?

Jeg tænker, at du jo har en ganske glimrende Fjordhest til at gå - men den er måske for stor til hende?

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Fjordhest
Forfatter: 
Dato:  13-11-2018 19:15

 

Hej Sif

 

Hun er 10 ½ og ja Futte er en fantastisk hest, men han er for stor og stærk for hende. Han er trodsalt 149 i stg. nu. Det samme med haflingeren.. Hun kan ikke når op med sadlen...


Hun har en pony på 115 cm som hun selv kan hente, sadle op og ride osv., men hun er desværre bare ved at være ALT for stor til den.

Hun kunne sagtens ride en pony på 130 cm men ideelt ville den være 140. Den sidste jeg købte til hende er netop 141 og nu 18 år, men den er for vågen og hun er slet ikke tryg ved den.. (og det er jeg heller ikke... Den er en "voksen-pony-hest".). Heldigvis er den super avlshoppe, men det betyder også at den ikke skal bo her når den er fravænnet!

 

Billede

 

Det er også bare vildt for dårligt at man kan købe sig fattig i alle mulige tidskud til pony, men findes der et der får pony til at vokse med barnet... Næææ-nej. Måske lige en idé til produktudvikling...

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ponymoney
Forfatter: 
Dato:  14-11-2018 20:15

Ligemeget hvad, så er det altså en topnuttet ekvipage

 

Synes nu, der er en del ok II'ere på markedet, men jeg ved også, at der kan være langt fra annonce til virkelighed. Måske er du bare nødt til at give det tid og så en dag står den helt rigtige pony der.

I mellemtiden må du lægge alle kræfter i produktudviklingen - eller håbe, at barnet vokser hurtigt, så hun snart kan passe storesøsters ridedyr

 

Med forældreopbakning forstår jeg, at der er en voksen til stede, når barnet mister modet/lysten/tiden, og ponyen skal passes + når der skal betales regninger

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forældre opbakning
Forfatter: 
Dato:  15-11-2018 07:56

Jeg har solgt et par ettere igennem årene. Min forståelse af forældre opbakning, er at forældrene går med i stalden og hjælper, de sørger for at barnet får undervisning og evt. Stævner hvis barnet vil det. De interesserer sig i barnets sport og støtter op omkring den.

De er med til at håndterer ponyen og har viden omkring hestehold.

 

De afleverer ikke bare barnet i stalden eller på rideskolen og kommer og henter et par timer efter.

 

Om andre opfatter forældre opbakning sådan, ved jeg ikke. Men det er min version:-)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 min opskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2018 12:10

jeg købte for snart to år siden et føl, som bliver 3 år her til foråret.. min datter er også ved at vokse fra dartmooren, så planen til næste år bliver at starte 1´er pony op med min hjælp og samtidig have den "gamle" at ride på.. (hun rider i forvejen på mine heste, så tror det er en overskuelig opgave).. det betyder at vi kender pony og baggrund, samt den var til at købe for penge, mod en god velredet pony ofter er langt over mit budget.

 

nu er din datter jo ved at vokse fra sin pony, men jeg ved har hun bare lidt lyst til at være en smule seriøs, så er der flere stutterier, der gerne låner deres pony ud til den dygtige rytter, så de kan få redet deres ponyer... og når så barnet skal på stor hest, så er der jo slet ikke noget at tænke på om man kan nænne at sælge eller ej :-)


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider