Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 opsigelse af arbejde NU
Forfatter: 
Dato:  19-10-2018 20:14
Hej alle sammen.

Jeg blev i juni ansat i en virksomhed. Jeg gjorde det klart at jeg skulle på ferie julen over. Der blev sagt at det ikke var noget problem, jeg skulle bare ansøge om ferie gennem deres system.
Dette gør jeg så og har nu fået svar tilbage.

Jeg kan desværre ikke få fri, da de mangler hænder. Min kontrakt sige at jeg har 3 måneders opsigelse. Så hvis jeg siger min stilling op, så skal jeg altså arbejde i 3 måneder efterfølgende, hvis jeg da har forstået det rigtigt?

Jeg vil hører om det på nogen måde er muligt at sige op dagens dato.
Det er ærgeligt, da det kun er en lille dwltidstilling ved siden af mit andet arbejde. Jeg arbejder kun hos dem hver fredag eftermiddag, så grundet den ene arbejdsdag kan jeg ikke komme på juleferie med familien og det gider jeg simpelthen ikke. Det er ærgeligt da jeg ellers godt kan lide jobbet.

Så kære HN, kan jeg sige op og komme på juleferie? Eller skal jeg sige op og tilfældigvis være syg den fredag i julen, fordi jeg har opsigelse på 3 måneder.

Jeg håber der er nogle derude der er kloge på det her. :) og at mit indlæg ikke blev for rodet, jeg er ærlig talt bare lidt vred over at jeg beder om ferie en enkelt fredag og får afslag, jeg er nemlig ellers meget fleksibel. :(

Hilsen Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 ærlig talt
Forfatter: 
Dato:  19-10-2018 21:08

så ville jeg tage kontakt til den person som har ansat dig. sig det som det er. De viste det jo fra starten at du ikke kunne arbejde i den uge.

sig det som det er, at du faktisk overvejer at sige op pga af dette

 

 

tænker at du ikke har været der så længe at du er inde i en prøveperiode, hvor man kan fratræde noget hurtigere

 

håber at du finder en god løsning



1
0
Svar på denne tråd
 
 Opsigelse
Forfatter: 
Dato:  19-10-2018 22:47

Hej

 

jeg ville også tage den med den person der i sin tid ansatte dig

 

er du ansat efter funktionærloven? Hvis du er, så kan dit arbejde opsige dig med 3 mdr varsel, hvorimod du kan opsige dit job med løbende måned + 30 dage. Dvs hvis du siger op inden udgangen af oktober kan du sige op til udgangen af november

 

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Opsigelse...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2018 10:38

Din arbejdsplads har 3 mdr. opsigelse - det vil sige det varsel DE skal give DIG.

 

Du har selv MAX løbende måned + en måned, som "magnus" skriver - det vil sige du vil kunne stoppe ved udgangen af november, hvis du siger op senest den 31. oktober.

 

Meeeen, tag da lige en snak med dem først :-)


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Opsigelse..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2018 11:28

Har du ikke mulighed for at bytte med en af de andre?

 

Hvis du har 3 mrd opsigelse, så har firmaet 6 mrd opsigelse af dig.

 

Normalt har man som ansat 1 mrd opsigelse, med opsigelse senest den sidste arbejsdag i måneden og sidste arbejdsdag d. 30 eller d. 31 måneden efter.

Altså du siger op d.31 oktober og har sidste arbejdsdag d. 30 november.

 

Hvis firmaet siger dig op d.31 oktober, så har du sidste arbejdsdag d. 31. januar 2019.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 snakkede med dem.
Forfatter: 
Dato:  22-10-2018 13:14
Hej igen. :)

Ja, det var vidst godt at der lige gik en weekend, inden jeg ringede, for jeg var godt nok frustreret og vred.

Så jeg ringede i dag og forklarede at jeg ikke kunne komme på ferie grundet en 3 timers vagt. De gav mig ferie, men var ikke særlig glade eller villige, da de siger det er svært at efterkomme alles ønsker i ferieperioden. Det jeg synes var lidt sjovt var bare at jeg kun havde den lille 3 timers vagt i hele den periode jeg bad om fri. Så de 3 timer var åbenbart af stor betydning i forhold til om det hele kunne hænge sammen.
Dog gruer jeg nu allerede lidt for min sommerferie.

Men jeg er glad, idet jeg både fik ferie og beholdte mit lille deltidsarbejde :D

Sagde Tine

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 snakkede med dem.
Forfatter: 
Dato:  22-10-2018 14:07
Hej igen. :)

Ja, det var vidst godt at der lige gik en weekend, inden jeg ringede, for jeg var godt nok frustreret og vred.

Så jeg ringede i dag og forklarede at jeg ikke kunne komme på ferie grundet en 3 timers vagt. De gav mig ferie, men var ikke særlig glade eller villige, da de siger det er svært at efterkomme alles ønsker i ferieperioden. Det jeg synes var lidt sjovt var bare at jeg kun havde den lille 3 timers vagt i hele den periode jeg bad om fri. Så de 3 timer var åbenbart af stor betydning i forhold til om det hele kunne hænge sammen.
Dog gruer jeg nu allerede lidt for min sommerferie.

Men jeg er glad, idet jeg både fik ferie og beholdte mit lille deltidsarbejde :D

Sagde Tine

 

 

 

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider