Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvornår 1. hest?
Forfatter: 
Dato:  23-09-2018 20:29

Ja, hvornår fik du din og hvad kunne du? Jeg var 17, og det var egentlig ikke min, men en lånehest, som jeg dog havde som egen. Jeg red LC/LB niveau i dressur og LC i spring. Jeg havde dog redet i næsten 10 år inden på rideskoleheste.

Det var ikke just en lærehest, men hun var sød og rar og efter 90`ernes superstar Schwadroneur. Og rigtig nem at arbejde med :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også 17 år, da jeg fik den første
Forfatter: 
Dato:  24-09-2018 20:24

Jeg var også 17 år.

Jeg havde gemt mine konfimationspenge og købte en ung Trakehner vallak på 160cm.

Havde den i 6år og solgte den videre, da jeg købte en oldenborg istedet.

Det er 19 år siden og jeg har vist haft omkring 20 heste siden da.. Men Napoleon var nu nr. 1

 

Jeg kan ikke finde et billede af ham desværre...

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Første hest
Forfatter: 
Dato:  25-09-2018 08:24

Jeg var vel 20 år eller deromkring.

 

Første hest var en 3 års Trakehner/ fuldblod, lige tilredet.

Det var min store drøm og kærlighed, vi lavede alt sammen.

Dressur LB niveau og spring LA, skovture til UG. Mener at jeg havde ham i omkring 10 år inden at en hovskade satter en stopper for det hele.

 

Der har være flere heste siden, men den første vil altid have en særlig plade.

 

PS ham jeg har idag har Schwadroneur som morfar


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Første hest
Forfatter: 
Dato:  25-09-2018 11:07

Jeg var 5 eller 6 :)

Min far var meget hesteinteresseret, og havde da også ridehest, før han købte landbrug og stiftede familie. Det var ham, der skaffede de første heste til huse, og det var også ham der trak det store læs med pasning og den slags.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også 17...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2018 13:34

 

Jeg var også 17 år, da jeg købte min første hest. Sally var en lille blandingshoppe på 4 år, som jeg havde passet i 3 år. Prisen var 7000 kroner, og jeg havde arbejdet i sommerferien i 2 år for at få råd.

 

Jeg havde hende i lige præcis 3,5 år, så blev hun desværre kronisk forfangen og måtte aflives.

 

Hun var heldigvis blevet forsikret, så forsikringspengene betød, at jeg kunne købe den næste hest...Jeg er vist på hest nummer 4 og nummer 7 ;-)


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Første pony
Forfatter: 
Dato:  25-09-2018 17:04

Min søster og jeg fik vores første pony, en ældre Shetlænderblanding da jeg var 7 og hun var 4. Den blev et par måneder senere suppleret med et hingsteføl, en Welsh-/Dartmoorblanding.

 

4 år senere blev de suppleret med en Islænder og da jeg var 13 fik jeg min første varmblodshoppe, som er stammor til langt de fleste varmblodshete jeg har i dag. Det seneste føl vi fik var min hest nummer 98, så tæt på jubilæum.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider