Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min datter ønsker at prøve ridning
Forfatter: 
Dato:  13-09-2018 17:14

adassfdsdfafsdsdflksæd

 

 

Kære Forum.

Min datter på 9 år ønsker at starte til ridning.

 

Da jeg under min opvækst har redet en del, ved jeg hvor meget det kræver at gå til ridning.

 

Vil gernne have min datter bliver introduceret til heste og ridning, inden man skriver hende op til en rideskole.

 

At få en træktur på et dyrksue føler jeg ikke helt er nok til hun kan få den fulde forståelse for hvad ridning indebærer.

 

Er der mon nogen der kender et sted hvor man kan komme 2 fulde dage og følge med og prøve når der bliver: Muget ud, fodret, redet på bane, redet tur og skridtet af.

 

Vi vil selvfølgelig gerne betale.

 

Håber det er ok med sådan et opslag.

 

Mange Hilsner

Johannes

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor i landet
Forfatter: 
Dato:  13-09-2018 18:25

Tror du kommer længere med at skrive hvor I landet I bor.

 

Men besøg den lokale rideskole og se hvordan de gør :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 09:06

Her gik jeg og troede jeg var striks med at børnene selv skulle hjælpe til og ikke bare sætte sig op og ride

 

Jeg tænker at hun skal starte til ridning og ikke have sin egen pony fra starten -er det korrekt?

Jeg synes det er rigtig fint at hun skal lære hvad det indebære at have med heste at gøre, men ligefrem at skulle deltage i to hele dages fuld pasning af hestene (sådan som jeg læser det) synes jeg virker lidt i overkanten.

Hvis det var mig ville jeg finde en god rideskole hvor rytterne selv er med til at strigle og opsadle hesten. samt nogen som også underviser i håndtering af hestene. Der kommer så vidt jeg kan forstå flere og flere af sådan nogen steder, sammenlignet med tidligere.

 

Hvis interessen så holder ved og hun begynder at plage om sin egen hest eller en part så ville jeg se mig om efter et sted hvor hun også er med til mere af det praktiske arbejde. Jeg kan i hvert fald huske at det kom helt af sig selv, da jeg var barn.

 

Jeg kan desværre ikke anbefale hverken den ene eller anden type sted men som der bliver skrevet ovenfor så mangler du at skrive hvilken del af landet du søger

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor bor i?
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 14:45
Jeg kan egentlig godt lide ideen om, at hun skal se hvad det indebærer at have egen hest længe inden hun evt skal have en.

Hun kan da få lov til at komme og trække min guldklump på 1.58 ind, give foder, hælde op til i morgen, trække ud.
Rense hove og strigle mudder af.
Kan klares på 20 minutter.
For han er stadig på døgngræs...

Men, medmindre du hurtigt vil købe pony, havde jeg været tilfreds med et halvt år på rideskole, derefter en part +undervisning.

(Jeg mente det seriøst. Kan hun håndtere elhegn må hun gerne komme her. Aslan er ufattelig børnevenlig.)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider