Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Spg. ang. tysk ejercertifikat
Forfatter: 
Dato:  30-08-2018 12:35

Hvis man køber en hest/pony fra Tyskland, som har tyske papirer, sender man så ejercertifikatet ind til det tyske forbund og får ændret navnet på ejercertifikatet ligesom man gør her i Danmark hvor man sender det ind til Seges? Eller følger det originale ejercertifikat blot hesten, så det er indehaveren af dette der er ejer? (sammenholdt med handelskontrakt)?

 

Vh. Anni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad jeg gjorde
Forfatter: 
Dato:  30-08-2018 13:26

Hej,

 

Jeg købte sidste år en hest med tyske papirer og tysk ejercertifikat. Jeg blev mere og mere forvirret om det med papirer og registrering, for uanset hvor jeg læste og spurgte, syntes jeg ikke, at svarene helt passede til min situation - nok også fordi jeg i starten ikke var klar over, om jeg i det hele taget kunne få fat i ejercertifikatet, som tidligere ejer ikke havde fået fra avleren pga. uenighed, det var noget rod. Men jeg ringede til Seges (i flere omgange, de var sikkert godt trætte af mig) og til sidst fandt jeg ud af, at papirerne (jeg havde heldigvis fået fat i ejercertifikatet) bare skulle sendes til dem sammen med en formular fra deres hjemmeside, som man udfylder og betaler for på forhånd, og så ordnede de det hele, nemt og hurtigt. Det kostede heller ikke en bondegård i forhold til, hvad jeg havde frygtet. Så nu er min dame registreret som min både i pas og på ejercertifikat, undtaget fra konsum og klar til at gå stævner, hvis jeg får lyst til det en dag.

 

Dog er der forskel på, hvad der står i deres instruktioner på hjemmesiden og hvad de "i virkeligheden" kalder deres formularer, så det var først efter at have fået udførlig beskrivelse på telefonen, at jeg fandt de vises sten Mit råd er, at du snakker med Seges og sørger for at få en 100% køreplan, så du er sikker på, at du får lavet en korrekt registrering!

 

God fornøjelse!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Seges...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2018 18:19

@Jette: Medmindre SEGES har sendt dit pas/ejercertifikat til Tyskland, så har de foretaget sig noget de ikke må.

 

Ejerskifte på udenlandske heste skal laves i det avlsforbund som har udstedt passet oprindeligt. Derefter kan man sende passet ind til SEGES, hvis man har lyst/skal have hesten konkurrenceregistreret og få lavet en opdatering af ejerforholdet ganske gratis. Men det er selvfølgelig bedre for SEGES hvis de kan trække uretmæssige penge ud af hesteejere.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Ringet til SEGES
Forfatter: 
Dato:  30-08-2018 18:55
Jeg ringede til SEGES i eftermiddags. Der fik jeg at vide, at når vores pony allerede er registreret i Hestedata og registreret som konkurrencehest, skulle jeg kun købe værdibevis til alm ejerskifte. Sende det ind til dem sammen med det tyske ejercertifikat og passet, så vil de indsætte en label i passet der dokumenterer ejerforholdet, og returnere det tyske pas og ejercertifikat igen. Så i morgen får jeg sendt det afsted så der kan komme styr på det.
1
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  31-08-2018 07:43

For et par år siden købte vi en Holstiner fra Tyskland, med tyske papire. Den var ikke konkurance registret, eller havde fået et navn registret, idet den var ny tilredet.

Så vi sende bare alle papirne til SEGES og en seddel på hvad hesten skulle hedde ( den var uden navn, hvilket er almindeligt i tyskland, den var avlet med salg for øje, og havde kun et "cpr nr" og DNA test )

SEGES konkurance registrede hesten med sit "nye" navn. og vi fik det tyske pas retur, De havde ikke ændret noget i passet, så vi skrev selv navnet i feltet.

Det har fungeret fint, og den har gået mange C stævner siden.


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider