Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 i narkose når man er syg?
Forfatter: 
Dato:  13-04-2018 22:26

jeg fik i går at vide at jeg skal have min fistel lavet på mandag. Men er pt syg af lungebetændelse. har feber - også i dag fredag. hoster en hel del - faktisk så meget at jeg er totalt hæs i dag

jeg har astma s¨å plejer at være hårdt ramt når jeg får lungebetændelse - også denne gang

 

men da jeg bare har fået at vide at jeg skulle afsted på mandag, via dialysen, så mangler jeg muligheden for at spørger noget om hvad jeg skal. dem i dialysen går mere op i om man har influenza. sjovt nok er jeg blevet smittet i dialysen med lungebetændelsen

 

så skal jeg regne med at jeg kommer under kniven, eller bliver sendt hjem?

det skal siges at jeg personligt IKKE følger at min krop burde under den ture lige her og nu

 

hvad siger I?

og gerne fra nogen som kender noget til det



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det er vigtigt nok..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2018 08:13
1) Min mærkesag - spørg kun til vigtige menneskehelbreds-problemer, til folk du ved om de har kompetancerne. Du aner ikke hvad der gemmer sig bag en profil.
Og varianten - skriv kun det på internettet, som alle må læse. Også om 10 år, det slettes ikke 100%.

Helt grundlæggende - hvis man er sund og rask er risikoen for at noget går galt under fuld bedøvelse meget lille.
Des mere syg man er, des større risiko.
Så man opvejer fordele og ulemper imod hinanden. Kan man tåle at udsætte operationen? Hvor stor gavn gør det? Versus risiko.
Hvis det er nødvendigt nok, kan man altid.

Men folk fra hestenettet.dk kender ikke nok til din anamnese, til at vide om det skal gøres eller frit kan udsættes.

Så ring til OUH, kaldebordet.
Fortæl hvem du er, at du skal opereres mandag men har lungebetændelse.
Spørg om relevante læge kan ringe dig op.
- kan du ikke blive stillet igennem, så spørg vagtlægen.
- virker det ikke, så mød op mandag - og kør om nødvendigt hjem med ny OP dato.

Go bedring, ikke
1
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  14-04-2018 16:29

herinde sker der ikke en tyt

 

har fået svar andre steder. det jeg søgte var endelig andre som have prøvet at stå samme sted. altså at skulle i narkose hvis man er syg. bare for at vide hvordan de stod - de er så ikke på HN

 

jeg har selv valgt at sige at jeg ikke kommer mandag. kender min krop godt nok til at jeg bliver afvist ved lægekontrolet. har stadig her lørdag en rallen på lungerne, og hoster stadig som en gal - med en meget hæs hals til gengæld. har stadig feber.

jeg skal "bare" have en ny tid. men her ringer jeg selv ud til afdelingen mandag.

 



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider