Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Det der med navne...😅
Forfatter: 
Dato:  18-03-2018 19:44

Jeg vil gerne finde det perfekte navn til min lille haflinger, så jeg tænkte om i måske havde nogle gode forslag til nogle intrasante navne jeg kunne bruge.

mvh Johanne:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 fortæl lidt om den!
Forfatter: 
Dato:  19-03-2018 18:17

Er det et føl, som lige er kommet til verden? Hoppe eller hingst?

Ejer du moderen, og har du haft den længe?

Jeg har aldrig kendt en haflinger, og jeg ved ikke, om der er tradition for at give dem tyske/østrigske/(italienske?) navne.... Men man kunne sikkert finde et gemytligt tyrolernavn :-)til sådan en lille basse.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2018 18:30

Det vil nok give flere forslag, hvis du komme med nogle flere detaljer om ponyen


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Navne på Haflingere
Forfatter: 
Dato:  20-03-2018 10:57

Hvis føllet er født ind i den danske Haflingerforening, så er der faktisk nogle navneregler:

 

BLODLINIER: Der avles på 7 blodlinier som alle kan føres tilbage til hingsten 249 Folie som var aktiv fra 1878 til 1898, som blev født i byen Haflinger i Nord Italien (Sydtyrol) Der anvendes følgende blodlinier: A, B,M,N,S,ST og W.

Hvis din hoppe får et hingsteføl er det reglen, at det første bogstav i føllets navn er det samme som faderens navns første bogstav.

Hvis din hoppe får et hoppeføl er det reglen, at det første bogstav i føllets navn er det samme som morens navns første bogstav.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider