Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Alternativ til ørepropper?
Forfatter: 
Dato:  20-12-2017 14:13

Hejsa :-)

 

Nogle af jer har måske læst mit indlæg om, at min overbo har hun hund, der er bange for at være alene hjemme og derfor gør og hyler, når de er væk på arbejde - og jeg er sygemeldt på deltid, så det kan godt blive nogle lange dage

 

Ud over dette har jeg en nabo (hans stue deler væg med vores soveværelse), der har TV'et kørende kl 6-23 alle dage. Han er ret døv, så lyden er på fuld skrue. Jeg er ikke i mit soveværelse i dagtimerne på grund af dette, og om natten bruger jeg ørepropper (ofte kører TV'et også om natten, hvis han falder i søvn før han husker at slukke det).

 

Sidst, men ikke mindst, har overboens hund vejrtrækningsproblemer og snorker meget højt om natten - så højt, at det tydeligt kan høres i vores lejlighed (her er ultralydt, som I nok kan fornemme).

 

Alt i alt betyder det, at jeg sover med ørepropper om natten og ofte har dem i om dagen også.

Problemet er, at jeg får ondt i ørerne af hele tiden at bruge dem. Jeg har også hørt, at de kan give skader i øret/eventuelt høreskader?

 

Så jeg er på udkig efter et alternativ, der effektivt lukker lyden ude, men stadig kan bruges under søvn og i den almindelige dagligdag. Jeg har allerede forsøgt mig med hørebøffer med sådan en funktion, man tænder for og så dæmpes udefrakommende lyde, men hundegøen oppe fra overboen er stadig meget tydeligt.

 

Nogle forslag?

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har desværre
Forfatter: 
Dato:  20-12-2017 15:40

ingen alternativer at byde ind med, men pas på med ørepropper, hvis de gør ondt! Jeg har fået tinnitus/høreforstyrrelser på livstid - årsagen er ikke helt fastlagt, men jeg er selv sikker på, at det er pga. de ørepropper, som jeg bl.a. sov med i to år pga. larm fra toge om natten i vores gamle lejlighed. Lægen snakkede om spændinger/stress, men ørelægen fandt en "ridse" i mit indre øre, så der ER sket noget derinde desværre

 

I dag bruger jeg kun ørepropper meget sjældent (og kun de helt små og bløde), men jeg har læst, at man kan få nogen specialdesignet til sit øre. Det koster nok en del, men lad endelig være med at blive ved med at bruge nogen, der gør ondt! Tinnitus er ikke til at spøge med.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det virkelig dét værd?
Forfatter: 
Dato:  20-12-2017 19:26

Flyt!
Hvad holder dig tilbage? Bor du til leje eller ejer bolig?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dårligt lydisolerede steder
Forfatter: 
Dato:  20-12-2017 21:41

Er ikke værd at bo i. Du kan høre overboens hunds snorken?


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-12-2017 22:14
Ørepropper, der er lavet specielt til dig, burde ikke kunne skade æret. Det er jo i princippet det samme som et høreapparat, bare med den modsatte effekt.
Jeg har fået et inde-i-øret høreapparat for omkring et halvt år siden, og har ingen prwoblemet haft, heller ikke ømhed, til trods for, at jeg har det i stort set alle vågne timer.

Formstøbte ørepropper er halvdyre, 1000 kr. og opefter, men så meget som du bruger dem, er det måske pengene værd..

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Indtil at ...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2017 07:45

Indtil at du flytter, kan jeg anbefale et par af disse.

 

skytteudstyr.com/index.php?id=5

 

Et par til 595,- burde kunne gøre det.

 

Jeg har selv et par jeg bruger når jeg skyder, og de er OK behagelige at have på.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2017 10:04

Ham naboen, går han med høreapparat, når han er ude i byen/verden? Er han til at tale med? For så kunne du måske foreslå ham en teleslynge til tv'et?

 

Har du overvejer lydisolerende hovedtelefoner, eller hovedtelefoner med aktiv støjreduktion? De er selvfølgelig nok træls at gå med heledsgen, men måske bare noget af tiden? Og de er nok ikke så bevendte om natten...


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 F U N D E T !
Forfatter: 
Dato:  21-12-2017 11:09

 

Ja, Julle altså - drillehesten er to indlæg lige herover

 

 

 

(en anelse mere seriøst, flyt, snak med overboen, eller prøv phonak's formstøbte propper)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  21-12-2017 12:54

Sine (Aslan): Ja, det er jo lige præcis sådan noget, jeg frygter - hvor er det synd for dig Tænker at jeg vil have musik kørende i dagtimerne og tage sovepiller for natten (jeg har nemlig fået sovepiller fra lægen, da jeg før havde problemer med at falde i søvn samt at jeg vågnede mange gange - har så fundet ud af det skyldes støj, da problemet ikke er der, hvis jeg bruger ørepropper).

 

Shagya: Det er ejerlejlighed. Min forlovede og jeg står overfor at flytte i hus, når vi er blevet gift til sommer. Det kan desværre ikke lade sig gøre at sælge på nuværende tidspunkt. Den hovedsaglige årsag er, at jeg som sagt er sygemeldt på deltid og i tvivl om jeg får lov til at/overhovedet kan beholde mit job - kan nok hverken låne penge til hus i denne situation eller klare de løbende udgifter på min forlovedes indkomst kun Til sommer skulle vi gerne vide, om jeg kan beholde mit job (lægerne er pt. i tvivl om, hvorvidt jeg er invalideret permanent eller midlertidigt af gigt).

 

Tine A: Jeg skal gerne indrømme, at jeg nok er super sart i forhold til så mange andre Min kæreste tager bare dynen over hovedet, så kan han godt abstrahere fra det. Jeg er bare SÅ sensitiv omkring sådan noget - og jeg har i forvejen svært ved at sove. Kan slet ikke tåle snorken, TV, vores gamle radiatorer, der står og klikker uregelmæssigt fra rørerne - argh! Ingen tvivl om at jeg slet ikke egner mig til lejlighedslivet.

 

Ibh: Tak for indlæg :-) Det vil jeg tjekke op på.

 

Julle: Tak, dem vil jeg lige kigge nærmere på!

 

Bissen: Nej, det gør han ikke. Han går for det første ikke ud (der leveres mad og indkøb til ham), og for det andet har han ingen familie. Det er rigtig synd for ham. Han er også dement Vi havde engang en aftale om hvad vi kunne gøre, hvis TV'et var for højt (ringe på 2 gange), men selvom vi har prøvet at genopfriske det, lader det til at han glemmer, hvad det betyder...

 

xy: Hehe ;-D Tak for forslag, vil kigge på ørepropperne. Har talt en helt masse med overboen, og de forsøgte at tackle problemet ved at få adfærdsbehandler ud til hunden osv. Men det er ikke blevet bedre (det har stået på i 5 måneder nu) og nu lader det til, de bare har givet op og lader den stå og gø/hyle/kradse i gulvet, når de ikke er hjemme. Vi kan jo ikke rigtig gøre noget ved det, da der ikke er nogen andre, der har klaget (går ud fra jeg er den eneste af deres 3 nære naboer, der går hjemme i dagtimerne).

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2017 08:45

Så er det sgu'ette nemt, at arbejde med...

 

I så fald vil jeg nok også anbefale formede ørepropper eller lydisolerende/støjreducerende hovedtelefoner.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  24-12-2017 04:18

Jeg er klart på formstøbte- holdet.

Så ka du selv vælge hvor meget lyd der ska igennem

Jeg har nogle til koncerter, det er så skønt, for de lukker bare alt det værste larm ude.

 

Det var hvert fald et forsøg værd, at undersøge om de vil ku hjælpe dig.


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider