Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor god skal man være, før unghest?
Forfatter: 
Dato:  28-10-2017 23:40
Hvor god skal man være, før man køber en unghest??

Nogen af jer har set en del af mine opslag tidligere.
Den korte heste relaterede forhistorie er:
For ca 3 år siden begyndte jeg at ride igen.
Har vel redet 5-6 år som teenager.
Og som voksen startede jeg med rideskole, fandt mig rimelig hurtigt en part på en Irish cob.
Men ejeren mumlede om at sætte hende til salg - og det korte af det lange er, at hver gang ejer snakkede om at sælge sagde jeg jo mentalt farvel - handelsprisen var vi ikke enige om, og det endte med at jeg trak mig.
Jeg ledte i nogle måneder efter en hest at købe - men så gik bilen i stykker, vi måtte købe ny bil og så forsvandt mine likvide penge..
I februar viste en bekendt mig hende nye hest. En western nytilredet paint - og jeg fik part på en af de andre western heste...
- Jeg er vist en ok allround rytter, som passer godt på mine dyr, og jeg begynder at få forståelse for western ridning signalerne.

For ca 3 mdr siden viste jeg min part hest til en veninde, som overvejede at begynde at ride igen. Jeg ville give hende et kærligt skub til at komme igang med at ride igen.
Det var en kæmpe succes! For min skyld kunne vi sagtens finde ud af at dele parten, indtil vi fandt en langsigtet løsning som gjorde alle glade.
.. For et par uger siden fik jeg en overraskelse, hun havde sgu købt min hest!
Ups -

...
Men summa summarum er, at jeg rigtig godt kan lide at ride western. Jeg udvikler mig hurtigere som rytter end jeg har prøvet før, og jeg får mere glæde i kroppen af det end jeg er vant til!
- Jeg har to venner nu ude på western stedet, og den ene han har sgu tilbudt mig at jeg må ride hans hest og så underviser han mig, så jeg kan udvikle mig endnu hurtigere!
Det ser ud til at blive en velfungerende ordning.
Og de hjælper mig med at finde en hest.

På sigt, så skal jeg sgu have min egen.
Jeg kommer nok ikke til at ride så meget pleasure som de andre derude, måske bliver det en western redet distance hest, måske ender jeg med reining, barrel racing og andre vilde ting. :-)
Fik jeg sagt, at min mand og jeg lige har måttet købe bil nr 2?
Jeg har simpelthen ikke så mange penge som jeg gerne ville have til at købe hest ...

Mine venner har en ide om, at jeg bør kigge på ungheste, som er nytilredne men med fornuftigt temperament.

Spørgsmålet er, hvor god skal man være for at købe en unghest?
Jeg har ovennævnte venner, som begge er habile ryttere, og de vil hjælpe mig.
Der er naturligvis også ejer af stedet, som jeg umiddelbart har et fint forhold til, trods ovennævnte trekant drama.

Grundlæggende vil jeg helst have en ridehest, som er vant til at være ridehest, bare den kan sin grundridning, og er terrænvant og trafiksikker er det nok til mig.
Og så er jeg lidt ydmyg, og mener at man ikke skal have en unghest som første hest. Det kræver en dygtig rytter at oplære en unghest, og det er intimiderende at spørge sig selv, om man er god nok??
Men, der er åbenbart ikke mange voksne heste til salg af den type??
Så mine venner synes at jeg bare skal købe en unghest - så har vi også flere år sammen. De mener, at det kan jeg da sagtens - så har jeg også tid til at lære at ride med stangbid, førend jeg skal bruge stang til konkurrencer, og det skal man fra hesten er 6 år.


Øhh..
Men til alle jer, der har haft ungheste, hvor meget kræver det at holde unghest??
Og hvor meget støtte er man afhængig af?
Hvor god skal man selv være?
2
0
Svar på denne tråd
 
 Unghest
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 00:09

Hvad skal man kunne for at købe unghest?

 

  • Man skal kunne stampe de penge op som køber vil have

 

Hvad skal man kunne for at få SUCCES med sin unghest?

 

  • Man skal stadig kunne stampe de penge op som køber vil have
  • Man skal have godt med penge på kontoen til "unghesteskader" - de fleste ungheste er nogle mongoler der kan komme galt afsted med ALT - og det rammer KUN søndage over middag!
  • Man skal have overskud til at bære at det musse kunne mandag kan den ikke nødvendigvis huske tirsdag
  • Man skal huske at selvom venner/bekendte er tændte på at hjælpe - så holder det sjældent lige så længe som behovet reelt er til stede (det kan strække sig over flere år...)
  • Man skal huske at ALT kan vise sig at være svært, hesten kan være ualmindelig fatdum, den kan have en skavank der gør at den viser sig ikke at kunne holde til ridning selvom dr. dyr har sagt ok for den, den kan vise sig at blive helt vild og tovlig når frosten rammer osv osv osv....

Men - man skal også huske at der trods alt er i 1000-vis af forholdsvis urutinerede ryttere som har overlevet både fysisk, psykisk og økonomisk at have købt unghest

 

Uanset - pøj pøj med hestekøbet

 

Trine (Faxa)

 


4
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm.. Lidt samme tankegang..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 08:17
Jeg tænker selv, at man skal jo rejse penge til en købspris. Det skal man både til ung og gammel. Det er jo ca det samme vilkår..
Unghesten kan vise sig slet ikke at holde til at være ridedyr. Måske bliver den voksne hest reelt solgt, fordi det er en mandagsmodel? Det er jo cirka det samme vilkår....

Men, hvis man køber en voksen hest, men forud for købet er nogenlunde hestekyndig, så skal man sikkert helst have lidt støtte til en god indkøring, men er selvhjulpen derefter.
- Jeg har ikke præstationsangst over at købe en middelgod hest, og den ikke øger sit niveau, men jeg øger mit...
Køber man en unghest, forventer jeg at blive ved med at have behov for støtte (udover hyggesnak med andre opstaldere og almindelig undervisning) og det er da en grænseoverskridende ting, hvis man grundlæggende står alene med en unghest og dens uddannelse.
- Jeg har nok en ide om, at heste skal læres op, lære mere, det er en forpligtelse hvis man køber en ung hest.

- og det er nok der, at den mentale håndbremse er trukket for mig.
- men hvordan er kravene egentlig til den indsats???
0
0
Svar på denne tråd
 
 at kunne få hjælp
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 08:48

For mig var noget af det vigtigste at IKKE stå alene med en unghest.

 


Hilsen Helle

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegb
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 16:24

Jo mere erfaren hest, jo hurtigere rykker du dig som rytter. Jo mere uerfaren hest og uerfaren rytter, jamen selvfølgelig vil det tage tid. Det er både dig og hest der skal lære det. Hvorimod en gammel erfaren der kan øvelser, bærer over med dig som rytter og udfører øvelsen (hvis det selvfølgelig er en god lærehest ;) ).

Så hvis du betegner dig som ny med ungheste, så er det en knaldgod ide med fast undervisning. Evt. En der vil ride hesten noget af tiden, så en erfaren rytter kan lægge de øvelser ind som du måske ikke er stærk i eller hesten bare ikke fatter.

 

Jeg synes det er SÅ sjovt med unghestene, men jeg elsker også at se udvikling hver dag og det er trods alt nemmere, synes jeg, at se det hos dem. Selvfølgelig er det også dejligt at ride dem der kan, hvor man ikke skal være over hesten konstant og hvor man reelt kan slappe lidt af.

 

Temperamentet har også meget at sige. Har prøver dem der fatter alting første gang og går som en pensionist og ikke opdager noget farligt nogen steder. Så er der dem der dårligt kan huske de havde rytter på 10 minutter tidligere og ALT er farligt. Og så alle dem midt imellem. Min erfaring er du hurtig spotter hvilken kategori de tilhører, synes de unge er nemmere at læse.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 19:35

Jeg købte min første hest, da jeg var 14/15 år gammel. Og ups, det var vist endda en 4 års utilredet herre Han havde et godt temperament, og med hjælp fra min underviser, så fandt vi ud af det.

Her havde jeg prøvet at ride et par ponyer til, og havde redet en del år, (startede som 4 års). Men meget af de første par år havde jo været på elevhold.

 

KØB en unghest, men TJEK FØLGENDE INDEN:

 

1) At du er tryg i det - er man utryk, så skal man ikke have unghest. DU skal være den sikre, DU skal kunne hjælpe den, DU skal vide, hvordan tingene skal gå til. Bliver du bange, fordi den hopper, så skal man ikke ride unghest.

 

2) At du HAR en god underviser, du er tryg ved og som kan hjælpe samt vejlede. Find evt. en, der kan hjælpe fra jorden, når den skal rytttertilvænnes (hvis den ikke allerede er det).

 

3) At du ikke vil ride hver dag. Der går lang tid, før du kan ride størstedelen af ugen. Jeg rider kun min 4 gange om ugen, (4 års).

 

4) At du har tålmodighed. Hver dag kan være noget nyt. Hver dag skal man lære fra sig.

 

5) Find en med et temperament, du har mod på - ikke den, der ser flottest ud :)

 

6) Vær forberedt på AT LÆRE :) Af hesten, af underviseren og af egne handlinger :) Man skal være forberedt og have målsætninger, men samtidigt hele tiden være klar til at lære. Ting tager tid - og man skal skynde sig langsomt :)

 

MEN når det er sagt, så er det UTROLIGT lærerigt, spændende og fantastisk at ride unghest. Man kan mærke forandringer hver dag, og man får ny forståelse for, hvordan man indvirker på hesten :)

 


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 19:36

I øvrigt største fordel med ungheste: Du laver din ridehest fuldstændigt, som du gerne vil have den :)

 

Har kun købt mine utilredne - og jeg tror aldrig, man får det samme med en hest, du har købt "færdig" :)


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke et luksus problem. :D
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 21:17

 

Min erfaring er at man får den bedste hest hvis man får den så ung som mulig.
Man véd den er fodret, trænet og håndteret / uddannet som man selv gerne vil have det.

 

Ja, det går langsomt i starten, men det er det hele værd på sigt.
Min Frieser havde jeg i ca. 24 år. Jeg købte hende det år hun blev 3. Hun var virkelig en 'hård nød at knække' men da vi først fandt ud af det sammen, så kunne jeg næsten ride hende på tankens kraft alene. Jeg kørte hende også til og hun vidste bare, hvornår andre fik lov til at holde tømmen...

 

For små 3 år siden købte vi et Fjordheste føl og egentlig skulle han bare være selskabshest og sælges igen, men helt ærligt, det ville nok være dumt, når vi samtidig om kort tid kommer til at mangle et ridedyr til en af ungerne. Ja, han kan ikke så meget endnu, men vi kender ham og han kan håndteres af alle er sød og rar og ikke mindst nem i alle situationer han kommer i. Sådanne heste hænger bare ikke på træerne.

 

Vores store datter har en Islænder der er født her. Ham kan hun gøre alt med! Han er 9 og hun er 10. En Islænder er normalt ikke en børnehest, men med god opdragelse og lidt fornuftig uddannelse så kommer man langt.

 

Så hvis det var mig i dine sko, så købte jeg en unghest og fik part på en du kunne dygtiggøre dig med til den unge var til at komme lidt mere igang. Så længe du står på et sted, hvor du kan søge hjælp så ville det ikke blive et problem.

 

Men held og lykke med projektet. Håber ikke der kommer flere bil overraskelser.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange kloge ord....
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 23:27

Der er allerede sagt mange kloge ord, så der er ikke så meget mere at ligge til :o)

 

Som du ved er mine to jo også mine første ungheste, og for mig har min underviser betydet ALT.

Jeg har også været moden og parat til ungheste - det havde jeg ikke været som yngre, hvor temperamentet og viden hos mig ikke altid var det bedste. Det kan man jo så (heldigvis) først se år efter.....

Min underviser siger, at hun værdsætter min ydmyghed overfor hesten og træningen - jeg ved at jeg ikke ved, men ved også at hvis man spørger så kan man lærer. Og da min underviser udover en berideruddannelse også er folkeskolelærer, så kan jeg få det ind med pædagogisk ske :0)

 

Og så har jeg hele tiden haft økonomi til at få hjælp. Økonomi til at opstalde ude den første vinter hvor de var nytilredet, for at være sikker på at jeg fik redet kontinuerligt, og ikke endte i den fælde som mange med heste hjemme gør - nemlig at skulle nytilredet hestene hvert forår, fordi vinteren har været kold/våd/mørk/mudret, og man ikke lige fik redet i 1-2-3-4-5 måneder.....

Økonomi til at sende dem i træning, økonomi til at ride undervisning hver uge.

 

Det jeg "kender til dig" her inde fra nettet gør, at jeg tænker "det kan du fint" - du er udemærket bevidst om dine styrker men især også svagheder, og det er jo dem man skal og kan forbedre.

Du er via dit arbejde vant til at lærer og tilegne dig teoretisk viden, men arbejder i praksis og ved at hver situation er individuel - sådan er samarbejdet også med en hest som du ønsker at uddanne.

 

Som de andre er inde på, så er der nogle ungheste hvor man bare tænker "guttermand" nærmest første gang man sidder på den. En stabil velbalanceret unghest, som gerne vil menneskekontakt er en gave - og mon ikke de fleste westernheste i plaisir-udgaven er skabt over den skabelon ?

 

Og ja alle kan være uheldige med syge eller skadede heste - men det gælder jo både unge og ældre modeller. Og lige så vel, som nogen er uheldige er der jo mange som finder HESTEN.

 

Held og lykke med hestekiggeriet.

 

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 Fornuftig
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 07:56

Meget fornuftigt skriv fra Charlotte.

 

Jeg kigger selv hest (Well ok islænder, har kæmpet vægten ned til at jeg rammer maks 15% vægt ved den type jeg søger) nu og har fundet en avler, hvor hestehold og ridning er præcis det jeg søger og ønsker selv.

 

Så jeg køber også "ung" eller jeg kommer til at købe en 6 års, der først lige er redet til og har tilbragt sine unge år på kæmpe-folde med en masse kammerater, og som er redet til som jeg ønsker at ride. Så det svarer næsten til at have købt et føl og så ladet det vokse op ;)

 

Det vigtigste for mig er dog at jeg kommer til at stå på stedet, så underviseren er der, for som Charlotte, så vægter jeg det meget højt. Jeg skal absolut ikke på banerne, men derfor skal jeg uddanne og ride min hest korrekt. Så at der er en person man harmonerer med ridestilsmæssigt er alfa omega, for et køb med unghest, synes jeg. Og umiddelbart lyder det til at du vil kunne få/købe dig til den hjælp et sted også?


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for beroligende ord
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 10:11
Jeg siger tak for de beroligende ord!

Jeres personlige erfaringer er beroligende på det generelle plan.
Og så takker jeg da også for pæne ord rettet personligt imod mig!

Planen de næste måneder er at lave penge, og lære mere om western og se de forskellige genrer.
Jeg er ret sikker på, at jeg ikke bliver pleasure konkurrence rytter, selvom vi i stalden kun er mig og Palle som ikke tager til DM, og evt EM og tyske mesterskaber.
Men jeg har Palle til at intruducere mig for western folk og western ridning..
Nu må vi se, hvor vi lander...
2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-10-2017 02:49

Jeg er ikke sikker på, at jeg gider ungheste mere...

 

Jeg har en enkelt gang tilredet en unghest for en anden. Den var helt rå, og skulle lære alt. Det er ikke min yndlingsbeskæftigelse, specielt ikke det med at skulle vænne den til sadel og rytter. Derfor valgte jeg at købe en hest, der var ryttervant, første gang jeg selv skulle købe hest.

 

Jeg har haft to ungheste, den ene var 5 år gammel og ryttervant, den anden 3 år og også ryttervant. Som sagt var jeg glad for at slippe for at skulle gøre dem ryttervante, men jeg synes stadig, at der er meget arbejde i dem, før man for alvor kan ride dem. Især hvis de kun er 3. De kan ikke holde til så meget, skal måske have voksepause og er generelt nogle små børn. Fordelen er selvfølgelig at man selv kan præge dem (men så er eventuelle problemer også ens egen skyld )

 

Som de andre også skriver, er det vigtigste, at man har en god underviser på sidelinien, så skal det nok gå med en unghest, og man lærer meget af dem

 

Jeg havde egentlig forestillet mig, at jeg ville blive ved med at købe ungheste, men det gjorde jeg ikke sidste gang. Min veninde viste mig en annonce for min drømmehest, smuk, hvid og velgående. Hans eneste fejl var, at han var 10 år gammel...

Jeg endte med at købe ham og har aldrig fortrudt. Det er en fornøjelse at købe en velredet hest, man bare kan sætte sig op på og ride

Ja, der var nogle få ting, der ikke var som jeg helst vil have det, men det fik jeg hurtigt rettet op på.

Prismæssigt var han faktisk lidt billigere end den 3-års jeg havde inden, pga. afstamning og fordi der havde været en finanskrise i mellemtiden.

 

Så mit råd er, find en hest, du kan lide, uanset alder, det skal nok gå, uanset om den er 3 eller 10

 

Mht. det med at lære at ride med stangbid, så kan jeg ikke forestille mig, at det vil være det store problem, det lærer du hurtigt. Godt nok er jeg dressurrytter og ved meget lidt om Westernridning, men så svært er det altså heller ikke, så du skal ikke afholde dig fra at købe en ældre hest af den grund.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen, det skal
Forfatter: 
Dato:  31-10-2017 03:02

Man altså ikke. Altså dele hesten med en, der kan finde på at købe den.

 

I sin tid (det er meget længe siden!) red jeg på et stutteri, jeg oplevede, at rigtig mange heste blev solgt væk, så at sige under sadlen på mig. Så holdt jeg op!

Jeg knyttede mig til de heste- og de til mig. Så at komme til ridning (som i betalte ridetimer), og hesten var væk (som i solgt) gjorde faktisk, at jeg blev ked af at ride. Og holdt op.

 

Kan du ikke få part på venindens hest nu?


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er altså færdig...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2017 13:49

... med ungheste.

Jeg har gennem årene redet masser af ungheste - og har også haft mine egne.

Jeg er ikke bange for dem, men jeg gider simpelthen ikke arbejdet mere.

Jeg kunne ikke være mere enig i det, de andre skriver om, at de unge hypper er dyre (både i dyrlæge og sadelmager hver 4. måned, fordi de udvikler sig hele tiden), at det varer tid, før man kan ride meget mere end 10 min. 4 gange om ugen, at de kræver mandshjerte og god hjælp, før unge musse kan taksere et spring nogenlunde fornuftigt og man kan ride ud i skove alene i rimelig sikkerhed, for slet ikke at tale om det med at lære at køre og blive læsset.

 

I en reltativt moden alder er jeg derfor kommet frem til, at jeg ikke gider bøvlet mere. Bevares, det er da en sjov, givende og fantastisk rejse at være en del af - MEN den er også hård, frustrerende og dyr.

 

Min nye musse blev derfor alt det, som jeg en gang har forsvoret, at jeg nogensinde skulle eje - en sindig, venlig brun 10-årig vallak, som havde nået et vist uddannelsesniveau og hvor unghestenykkerne var ved at være på retur.

Og jeg må bare sige, at jeg nyder det i fulde drag

Min tid med familie og job gør, at min tid i stalden skal være et frirum, hvor jeg kan ride ud af vejen en dag, ride dressur en anden og tage et par småspring en tredje... også ovenpå en fridag eller to - og hvor jeg kan læsse ham selv, ride et stævne, tage på tur eller til cliniq eller noget andet spændende.

 

Der findes helt sikkert ungheste, som langt hen ad vejen kan det, som min 10-årige også kan (og masser af 10-årige, som ikke kan )
- min erfaring er bare, at der er lidt langt imellem de der rigtig cool ungheste, som tager læsning og alenekørsel i trailer, ture uden makker i det fri med flyvende plastikposer og tung trafik, stævnepladser i regnvejr med paraplyer osv. med ophøjet ro.

 

Så mit bedste råd er: Find en hest med temperamentet i orden, et veldrevet opstaldingssted med hestekyndigt personale og den bedste underviser penge kan opdrive - så er alderen og dit ridemæssigeniveau ikke det centrale.

 

God fornøjelse og held og lykke med at finde den rigtige makker.

 

Mvh

Nathasja


Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Temprament og ambitioner
Forfatter: 
Dato:  14-12-2017 20:35

Jeg har været både unge og gamle igennem.

Den første hest jeg ejede var en ung. Den var alt, hvad jeg søgte i en hest. Men da jeg var urutineret ( troede selv jeg var en dygtig rytter dengang ) så endte vi på start LA niveau. Ikke noget at skrive hjem om, men jeg vil ikke bytte de år jeg havde med den hest, for noget i verdenen.

 

Så købte jeg endnu en ung med godt temprament ( endnu en hest jeg ikke ville være foruden)

Men ridemæssigt kan jeg nu se at jeg ikke rykkede mig særlig meget med de to.. Men jeg havde det super og elskede begge heste meget!

 

Nummer tre var det værste match for mig og jeg endte med et smadret knæ og rideangst.

 

Nummer fire var min første uddannet hest ( gik la6 ) da jeg købte ham.

Jeg har ham endnu og vi ligger og roder rundt i M klasserne nu og håber på meget mere.

Vores ridemæssige fremskridt er en ting hvilket jo er kanon, men det bedste er hans sind. Jeg er så tryg på den hest og jeg kan slæbe ham med alle stedet - elsker den hest! Med de ambitioner jeg har pt. Ja, så dur en ung ikke. Ihvertilfælde ikke som min stævnehest.

 

Men når det så er sagt, så har jeg også en ny hoppe, som jeg købte uden garanti for at hun kunne rides. At træne med hende er som at tilride en ung. Ja, faktisk er det noget sværere, men fordi jeg ingen ambitioner har med hende overhovedet, så er det okay. Hun skal bare have tid. Pt. Kan vi trave en stor volte og et par tyvemeter volter på venstre volte.

 

Udover hende har jeg også en pony på 3år, som jeg er ved at tilride. Hun har det mest ridelige sind og vil super gerne arbejde, så hun er på sin måde også spændende. Hun er allerede længere fremme end min anden hoppe, da den har psykiske blokering ( dårlige oplevelser i baggagen)

 

Bare i dag har jeg på den ene redet øvelser til mb2 og en time efter tøffet rundt på stor volte med løse tøjle på den anden. Begge dele gav mig umådelig glæde på hver sin måde...

 

Det er en helt andet at have en uddannet end en ung. Synes der er om at gøre op med sig selv - hvad er ens ambitioner og hvad vil man med sin ridning?

Synes det er givende at ride unge, men der er en vis risiko ved det og er man klar på det samtidig med at alt ting bare tager tid?

 

At være en førstegangs ungheste ejer er nok lidt ligesom at forsøge at lære et barn russik uden selv at kunne sproget:-) Enten ender begge med at kunne russisk eller ikke..

 

Men uanset hvad man vælger vil jeg også vægte en god underviser. Det er bare alfa og omega uanset hestens alder og kunnen:-)

 

held og lykke med hestekiggeriet:-)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider