Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lugten af ged
Forfatter: 
Dato:  31-08-2017 08:07

Jeg har købt hus, hvilket er skønt, selvom det kræver rigtig, rigtig meget knofedt. Heldigvis er haven en oase, som giver en aaahhhh-følelse, når man træder ud i den.

Men til sagen: tidligere ejere har holdt geder i udhuset (lige op ad huset ), og der stinker af ged udenfor og i det tidligere gedehus

Hvordan fjerner man lugten? skal jeg smide en håndgranat , højtryksspule med rodalon, eller hvad???

Udhuset er af træ med fliser i bunden. Jeg har luftet ud i to dage nu uden resultat.

Nu med skovtursquarter

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2017 09:45

Jeg ville nok prøve at strø med staldren/ stalosan eller ligende.

Alternativt som du selv er inde på så vaske det ned med rodalon.

Cand. Agro.

1
0
Svar på denne tråd

Røgbombe
Forfatter: 
Dato:  06-09-2017 21:21

Hold en fest, og inviter alle de storrygere du kender. Røglugten vil overdøve ALT og skulle efter sigende kunne fjernes med eddike.

Bortset fra det er jeg vild med tanken om at højtryksrense med Rodalon, og får selv lyst til at indføre den procedure som ugentlig standard. Desværre tror jeg kun Rodalon fjerner lugt forårsaget af mikroorganismer. Gedelugt er nærmere et grundstof af en art, med en halveringstid som uran.

Held og lykke.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Goatee
Forfatter: 
Dato:  07-09-2017 07:55

Tak for input fra begge

Jeg prøvede at vaske ned med Rodalon, men det havde kun begrænset effekt, så indtil videre holder jeg bare døren hermetisk lukket og om ikke så længe forsvinder udhuset simpelthen - jeg skal bare have fundet en håndværker uden lugtesans

Engang transporterede jeg en gedebuk i min trailer (max 30 min), og lugten hang ved i månedsvis. Der er et endnu ikke udnyttet potentiale for effektive kemiske våben gemt her....

Og ja, Trille4, tell me about røglugt Husets tidligere beboere var storrygere (og havde to store hunde), og tre dage med eddike i skåle i hvert rum, døgnudluftning, nedvask af vægge, gulv og lofter med eddikevand, Cif og det mest virksomme Ajax, der kan købes for penge, har da nok fjernet ca. 75% af lugten, men nikotinen har trængt langt ind i alle modtagelige materialer, og siver ligesom frem igen hver gang. Next stop en exorcist

Nu med skovtursquarter

0
0
Svar på denne tråd

Jeg føler med dig. :)
Forfatter: 
Dato:  07-09-2017 10:14

Jamen først stort TILLYKKE med din nye bolig.

Nu har jeg aldrig haft ged og den der var på min barndoms rideskole åd alle de hestehaler (og udstyr) den kunne komme til... sååå der HAR aldrig stået ged på ønskeseddlen. Hi, hi

Tilgengæld så husker jeg tydeligt da vi flyttede ind i vores forrige hus, der boede en storryger... Vi vaskede og rensede og lige lidt hjalp det.

Så flyttede vi her ud. And gues what? Her boede en storryger...

Alt er skiftet nu, fra gulv (+ isolering), samtlige indermurer, samtlige lofter og vinduer. Dét hjalp.

Note til mig selv: Når vi flytter, så køb ikke hus efter en storryger!!!

Det letteste ville jo være om du bare fattede interesse for geder og bukke i særdeleshed. Du kunne få garn (mohair geder) kød, skind og mælk med alverdens anvendelsesmuligheder.

Rive huset ned har du selv foreslået, men det virker også lidt drastisk, hvis det kan bruges til andet formål.

Så tænkte jeg på om du har spurgt Fætter Google?

www.google.dk/ search?source=hp&q=hvordan+ fjerner+man+lugten+fra+ ged&oq=hvordan+fjerner+man+ lugten+fra+ged&gs_l=psy- ab.3..33i160k1.1431.88...1.1.64.psy- ab..9.30.3956...0j0i13...eOoARZtIZM

Der var et meget sjovt link, hvor der stod: > Der er blandt andet en del, som påstår, at geder lugter. - Vi vil gerne udbrede det faktum, at hundyr og kid overhovedet ikke lugter.< Så du er altså helt forkert på den...

landbrugnord.landbrugnet.dk/ Artikler/46862/

Et andet og lidt mere interessant link beskriver løsningen på dit problem: www.slomaid.com/sadan-fjerner-buk- ged-lugt.html

Hvis alt andet glipper, så må du tage bukken ved hornene og kontakte en avler. Der skal nok være en staldfidus eller to som du kan få til afprøvning og måske også en god røverhistorie.

Ser frem til din opdatering.

~ Anette

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2017 20:33

R10 lugtfjerner skulle være effektiv. Det kan bla. købes hos Matas og i forskellige webshops.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd

Gederams
Forfatter: 
Dato:  09-09-2017 08:01

Tak Ibh ja, jeg fandt det selv på google for et par dage siden og fik en flaske leveret lynendes hurtigt fra totalrent.dk

Det er supereffektivt indendørs og har taget en stor del af røg- og hundelugten, men jeg har ikke brugt det på gederne endnu.

Tak Annette selv at holde geder er en idé, og jeg holder meget af geder (og gedekød), men jeg vil helst ikke have dem lige op ad huset....

Med den logik kunne jeg jo også bare begynde at ryge, for at slippe for at blive generet af røglugten

Rygerhjem er og osen trækker tilsyneladende laaaaangt ind i alt, men jeg skal også have bygget om, så på den måde ved jeg, at lugten forsvinder med tiden. Faktisk synes jeg den er væsentlig reduceret med en uges vaskeri og det der R10 .... eller også har jeg bare vænnet mig til den

Nu med skovtursquarter

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider