Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er det dumt at købe hest?
Forfatter: 
Dato:  07-05-2017 18:07

Hej

Jeg står i den situation, at jeg overvejer at købe en hest mere. Jeg holder for tiden sabbatår, og har faktisk allerede en ridehest. Det er dog således, at hesten har hostet on/off over en meget lang periode, og hver gang jeg kommer i gang med ham, så går vi elles i stå igen, da han pludselig ikke kan rides grundet hosten. Der har været dyrlæge inde over flere gange, dog uden noget endeligt resultat.

Jeg har igennem længere tid haft ambitioner om, at jeg skulle videre i med min ridning i sabbatårene, og også gerne arbejde som "working student" i en stald, hvor jeg selv har hest med. Det kan jeg dog klart nok ikke med den hest, som jeg ejer nu.

 

Det jeg så vil frem til, er, at jeg nu overvejer at købe en hest mere. Gerne en erfaren hest, som jeg kan lære noget af, og som giver mig muligheden for at bruge mine friår på det jeg virkelig gerne vil. Ridningen er mit frirum, og det er det eneste sted, hvor mit hoved får fred. (Jeg døjer blandt andet med noget angst, som ridningen skruer væsentligt ned for.) Nu er det jo bare sådan, at jeg om et par år skal starte på uddannelse, og med al sansynlighed ikke kan have to heste med, og derfor kun kan beholde hesten i to år, hvis jeg ikke finder ud af en måde at få det til at fungere på.

 

Det jeg vil spørge om, er egentlig, om det er så dumt at købe hest, hvis det kun er på lånt tid? Jeg ved nok allerede godt hvilket svar jeg får, men jeg har alligevel brug for at få det luftet.

 

På forhånd tak for svar

Mvh

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1245334
Forfatter: 
Dato:  07-05-2017 19:13

Naturligvis kan du det.

Ingen kan planlægge deres liv flere år ud i fremtiden, så at heste bliver købt og solgt flere gange i løbet af deres liv, er jo deres odds i livet - groft sagt, men faktum ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2017 19:49

Tak for dit svar! Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg har igennem mit hesteliv endnu ikke formået at sælge en eneste hest, men det er nok noget jeg må vænne mig til

0
0
Svar på denne tråd
 
 Midlertidig
Forfatter: 
Dato:  08-05-2017 08:16

Jeg skulle også have en midlertidig hest da min stod skadet, som så skulle sælges når han blev frisk igen.

 

Det kan jeg så ikke. For nu er jeg så glad for hende den lille at jeg ikke kan skille mig af med hende igen.

 

Så lige nu har jeg bare alt for travlt med to heste

 

Det er en super fin idé med to heste fordi tiden er til det. Du skal bare have i mente at det ikke er så nemt "bare" at sælge igen.

 

Men hvis du er rigtig uheldig kan det være din nuværende hest ikke holder når den hoster hele tiden. Så er det rart at have en anden.

Synes det er for dårligt at dyrlægen ikke finder noget. Ville prøve en anden. Der må være noget man kan give den mod det. Eller i det mindste finde ud af hvorfor den gør det.

 

Jeg havde nok personligt købt en mere og så hygge de år du nu har. Så må man tage "problemet" når det kommer og hvis det kommer.

 

Ville bare fortælle at det ikke altid er nemt at skulle af med den midlertidige

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  08-05-2017 16:57

Heidi

Mange tak for dit svar. Jeg kan ikke skifte dyrlæge - her er ikke andre muligheder. Hesten er lige blevet tjekket igen. Det tyder på, at det er noget allergisk betinget, der med stor sandsynlighed vil komme igen og igen.

Jeg har fået at vide, at der ikke kan gøres så meget mod allergien. Hun får allerede diverse tilskud, som skulle kunne afhælpe det lidt, men det synes ikke som om, at det har nogen virkning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det er det
Forfatter: 
Dato:  17-05-2017 15:18

Hej,

 

Og undskyld jeg lige kører helt af sporet - da jeg så overskriften "Er det dumt at købe hest" kunne jeg ikke lade være med at råbe JA FOR POKKER! For det koster penge, arbejde, bekymringer, blå mærker eller det der er værre, puh. I mit næste liv vil jeg samle på frimærker - der skal ikke muges ud, slæbes foder, ringes efter dyrlæge om søndagen, man behøver ikke reparere hegn i regn og blæst og mudder, man slår sig ikke o.s.v. Det MÅ da for hulen være nemmere............... og kedeligere.................

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

3
0
Svar på denne tråd
 
 JETTE...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2017 18:40

...FOR FA´EN!!!

 

Du er nu skyld i at samtlige mine kollegaer sidder og undrer sig over at jeg sidder og småfniser bag skærmen

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider