Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp til regler omking hestetranport
Forfatter: 
Dato:  22-12-2016 14:35

Hej

 

Jeg er lidt usikker på reglerne omkring kørsel med hest, så jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

 

Jeg står i den situation at min hest er halt og min dylæge har bedt mig om at komme til den, for at de kan tage røgentbillder og lave en blokade. Men jeg har ikke trailerkørekort eller tailer, eller for dan sags skyld en bil der kan trække. Men min opstalder vil gerne køre ham, men det er så her jeg bliver usikker, for må hun godt det?

 

Skal hun have kompetencebevis for at måtte køre med min hest?

Dyrlægen ligger små 20 km fra hvor hesten står, så det er jo under de 65 km.

Og dyrlægen har bedt mig om at komme med hesten.

Kan det så stadig betraktes som hobbykørsel?


Mvh

SR >>Wincent<<

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2016 16:39
Umiddelbart burde det ikke være et problem, at din opstalder kører dig. Det må bare ikke være erhvervsmæssig kørsel, og hun må ikke tage penge for det.

En anden mulighed er, at du skynder dig at tegne et abonnement på dyretransport hos Falck. Det er ikke voldsomt dyrt, og du kan få kørt din hest til dyrlæge lige så tit som du har brug for det.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det må hun godt...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2016 22:53

...så længe du ikke betaler hende for det - og at det evt. er dine penge der betaler hvis I skal tanke, regnes ikke som vognmandsbetaling

 

Husk at få passet med, og pøj-pøj med hesten.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak :)
Forfatter: 
Dato:  23-12-2016 10:59

Fantastisk :)

Tusind tak for jeres svar og for hjælpen :)

 

Forresten så har jeg været inde på Falck hjemmeside, for at kigge på det med abonnementet hos dem, men jeg kan ikke finde noget om det?

 


Mvh

SR >>Wincent<<

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2016 11:42

Deres hjemmeside er da også helt håbløs! Eller også ønsker de ikke, at oplyse om deres priser... Hvilket vel må betyde, at de er til forhandling..

 

Nå, men jeg betaler 960 kr. om året og kan så få kørt min hest til og fra dyrlæge ved behov. Derudover dækker det også, hvis hesten f.eks.falder i en grøft og skal reddes op.

Abonnementet dækker en bestemt hest, så man skal huske at give besked, hvis man køber ny hest. Jeg ved ikke, om det gælder mere end en hest, det tror jeg nok...

 

Læs evt. mere her:

 

webshop.falck.com/images/privat- vilkaar/hest-og-rytter/vilkaar-hest- og-rytter.pdf


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Falck dyretransport
Forfatter: 
Dato:  23-12-2016 13:01

De sælger ikke dyretransport mere. Iflg Falck stoppede de for ca. 1/2 år siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen regler
Forfatter: 
Dato:  30-12-2016 11:49

Heldigvis er der nogle meget gode punkter i loven om transport af heste og en af de dem er at hvis en dyrlæge siger man skal komme med hesten, så er der ingen regler.

 

Og Eftersom din dyrlæge har bedt dig om at komme med hesten, er i ikke underlagt nogle regler. Dette gælder både for transportvirksomheder og privatpersoner :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kn2901
Forfatter: 
Dato:  30-12-2016 12:04

kn2901 hvor står det henne?

 

Det kunne da være fantastisk at have den paragraf liggende i bilen hvis man stå akut med en hest der skal køres.

 

Så skal man aldrig tænke over om man må eller ej.

 

Men som de andre siger, så må der bare ikke være penge mellem Jer. Og hvis hun "bare" er privat person er der ikke nogen begrænsninger på km.

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 trailer
Forfatter: 
Dato:  01-01-2017 10:28

Man spænder vel bare en trailer efter en bil der er stærk nok til at trække og så køre man.

Ja undskyld udtrykket men f.... nanny staten,brug sund fornuft,og kør ordentlig,lad være med at være bange for diverse sindsyge love og regler,de er kun lavet for bedre at kunne kontrolere os,ikke for at beskytte hverken dyr eller mennesker.

Og husk på at et land hvor befolkningen frygter regeringen pga af love og regler er et facistisk totalitært diktatur,men et land hvor regeringen frygter at gøre noget forkert i borgernes øjne er et demokrati.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider