Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 trafikullyke
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 01:36

Den 28 maj 2015 var jeg i en alvorlig trafikulykke. Jeg var gravid og min eksmand kørte galt med mig. I kan læse om den hvis i skriver 26 årig gravid kvæstet tinglevvej. Der står i avisen at det var min 19 årige bror som kørte bilen, men det var min eksmand. Han var bange for konsekvenserne og troede jeg var død... Jeg var lagt i koma i 2 måneder og derefter hjerneskadeafdeling i 2 måneder da jeg var psykotisk. Jeg er heldigvis ikke det mere, men har store meen og vil adrig kunne kommme til at få et job igen. Jeg husker ikke var folk siger til mig dagen efter og for sedler med hjem når jeg skal huske noget eller en aftale. Jeg sover omkring 15 timer om dagen begrund af ulykken selvom det nu snart er 2 år siden tror jeg... Jeg var næsen færdiguddannet pædagog og har før jeg startet uddannelsen arbejdet med autister i 2 år. Jeg kan desværre ikke huske uddannelsen og ved jeg ikke ville kunne gøre den færdig selvom jeg kun mangler 8 måneder fik jeg informeret. bliver meget træt når jeg skal fokusere og de skal finde ud af om jeg skal have førtidspension da mine fremtidsmuligheder ikke ser lyse ud iforhold til job. Men er taknemlig for at have overlevet sammen med mit barn som jeg var gravid med da ulykken skete. Jeg håber på en god erstatning, da jeg skal leve for en lille indkomst resten af livet. Har i noget erfaring med erstatning af en trafikullyke og hvad man kan regne med?

0
1
Svar på denne tråd
 
 skat af..
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 10:58

Hej.

Det var da en forfærdelig ting du har oplevet og overlevet.

Jeg har som sådan ikke erfaring med det, men har en kollega, der har fået erstatning for tabt arbejdsfortjeneste i forbindelse med en bilulykke. I forhold til den, skal du være opmærksom på, at du kommer til at bestale skat af den (gælder vist kun erstatning for tabt arbejdsfortjeneste) og der kommer dagsrenter på. Erstatning for svie/smerte eller hvad det nu ellers hedder, er vist skattefrit.

Held og lykke fremover :)

Vh Jannie


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 arbejdsfortjeneste
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 11:43

Hej Jannie

Tusind tak for dit svar. Jeg læste også her på nettet at man kan få for erhversevnetab. Jeg tror ikke jeg kan få for arbejsfortjeneste. Da jeg skulle have været i gang med at afslutte 3 praktik på pædagoguddannelsen og skrive bachelor efter. Jeg er arbejdede før jeg startede på uddannelsen.

Men kan håbe på det bedste og er taknemlig over at have overlvet med min søn:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstå ikke...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 11:48

 

Kan du ikke forklare hvad der får dig til at oprette en profil i dag 18 Dec. 2016, for at henvende dig i et hesteforum?

 

Var det mig så havde jeg for længst kontaktet en advokat!

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

2
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 12:45

Da jeg blev kørt ned af en bil, havde jeg mulighed for at søge "svie og smerte", og jeg mener bestemt mit forsikringsselskab sagde, at det var skattefrit. Og at det vist afhang af omfanget på netop smerte/skade.

 

Jeg endte dog med ikke at søge det, da jeg havde haft rigeligt bøvl med bilisten der pludselig nægtede at give sine oplysninger, og jeg var midt i en stresset eksamensperiode og kunne ikke overskue mere papirarbejde.

Så jeg nøjedes med at få erstatning for min iturevne jakke og smadrede cykel.

 

Jeg synes helt klart du bør kontakte dit forsikringsselskab, samt en advokat, frem for at spørge herinde, hvor de færreste er uddannede jurister.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 hesteforum
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 15:51

Hov hvidste ikke det var et heste forum, da jeg læste der var en anden der havde skrevet omkring en ulykke. Det må i undskylde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Advokat
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 15:53

Jeg kontakter advokat, men tak for de venlige svar herinde:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 17:08

Det er helt fint, held og lykke :)


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider