Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ser du også
Forfatter: 
Dato:  11-12-2016 12:05

Har du lagt mærke til - hvor lidt film-verdenen ser ud til at holde styr på hvilke heste, der bliver brugt i de forskellige scener??

Personerne kan ride ud på 3 brune og 1 hvid og næste sene er der 2 brune, 1 sort og en skimmel...

Så serien "Merlin" og der går det nogen gange helt galt

Men også i andre film/serier, er der meget lidt styr på heste-stand-in/stunthestene.

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

2
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-12-2016 15:23

Ja det er helt galt ;)

Og mange steder har de også stigbøjler på sadlen, selvom de slet ikke var opfundet på det tidspunkt ift. hvornår filmen er sat.

Selv i hestefilm som Black Beauty, er det tydeligt at de bruger forskellige heste, man kan fx se at den hvide stjerne er malet på på nogle af hestene, mens andre har en naturligt. Ved godt de er nødt til at have flere "skuespillere" til den samme rolle, men det ødelægger det bare lidt :P

Mvh. Sophie (:

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-12-2016 19:07

Jeg kan heller ikke se en film med heste i uden at ligge mærke til de forskellige rytteres evner på hesteryg. Ofte er hovedpersonerne dem der er dårligst og statisterne de bedste. Der er selvfølgelig undtagelser som Viggo Mortensen.

Der er også en scene i game of thrones hvor der er en der skal forestille aldrig at have redet før. Han ligner aller mest en rutineret rytter der prøver at gøre sig dårlig.

Det er ikke nemt at være hestmenneske og se film med heste i.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  11-12-2016 20:04

I min yndlings western: Cat Ballou er der en lang scene til sidst hvor heste og ryttere vælter rundt. Det er tydeligt at een bestemt hest var god til det med at vælte sidelæns. Den er rød med tydelig blis. Kan ses her

Man kan se det samme i een af slut scenerne i Blazing Saddles.

VH Pernille

Pernilles tanker og humor

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-12-2016 20:40

Fantastisk hvad man kan lære heste, den falder til siden på klar kommando, er det tydeligt at se!

Mvh. Sophie (:

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  11-12-2016 23:32

Eller i Downton Abbey, hvor familien har været på besøg i Det skotske højland.

Både familien og deres tjenestefolk skal med hestevogn til stationen. Der har man sat de "fine og ædle" heste for begge vogne. Stor fejl!!

VH Pernille

Pernilles tanker og humor

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2016 00:38

Det med hvilken hest, der bruges hvornår, lægger jeg ikke så meget mærke til..

I stedet for irriterer det mig, at de altid lægger vrinsken på, lige så snart man ser en hest eller en stald.

I vores stald er hestene normalt stille (bortset fra lidt gumlen og en fis i ny og næ) Vi har et par stykker, der kalder, hvis de føler sig ensomme, ellers er det kun ved fodringstid, at de giver lyd fra sig. Alligevel er det stensikkert, at er der en hestestald i en film, så er der også en hest der vrinsker

Det samme, hvis der er en der bliver smidt af en hest. Det er ligesom signalet. Når der vrinskes, så ved vi, at rytteren bliver smidt af. Sjovt nok har mine heste aldrig vrinsket før de har kylet mig af...

Forleden dag så jeg en film, hvor en hest kommer løbende op på et slot med en såret mand hængende i sadlen. Selvfølgelig vrinsker hesten, så vi ved, at den er kommet. Nåeh, ja, sådan er heste jo. Betænksomme væsner, der gør opmærksom på, at rytteren har brug for hjælp..

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

10
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-12-2016 14:16

Sjovt du siger det. Så sad jeg så sent som iaftes og så

de tre musketerer. Der er en scene hvor de flygter i en hestevogn trukket af 4 smukke hvide heste. På et tidspunkt så bliver hestene fraspændt og på magisk vis har de nu sadler og hovedtøj på LOL så de nu kan ride videre på dem :) :) Kunne ikke lade være med og trække på smilebåndet :)

Nu med part på Cairo :)

Rest in peace Matador. You will always be with me :)

1
0
Svar på denne tråd

Heste på film
Forfatter: 
Dato:  16-12-2016 21:03
Åh ja de vrinsker altid på de mest fantastiske tidspunkter...
Kom til at tænke på en tegnefilm hvor hesten, som føl, drikker vand af et vandhul.... den drikker på bedste hunde maner.... suuuk

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Gggghjklp
Forfatter: 
Dato:  17-12-2016 01:41

Secratariat er nok den film der bedst udført hestemæasigt.

Hestene er ens, samme aftegninger, samme løbs farver igennem filmen osv.

Seriem Wildfire er forfærdelig. De skifter aftegn og hest hele tiden mellem scenerne

Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2016 11:37

Hej.

Ja, det er altså hårdt at være hestenørd og se film med heste i! De laver så mange fejl, som I er inde på her.

• Heste, der "skifter aftegninger" undervejs.
  • Heste, der ikke passer ind i den historiske tidsperiode (som de fine heste for vognen i Downton, den bed jeg også mærke i!)
  • Heste, der er sat vrinskelyd på (det gælder også for andre dyr... selv dyr, der intet siger i virkeligheden som f.eks. gnavere...!)
  • Heste med rideudstyr, der ikke passer ind i tidsperioden!

Især den med dyrelydene irriterer mig meget. De fleste mennesker har før eller siden kendt en hund eller kat. De ved godt, at de slet ikke snakker så meget. Hvorfor bliver filmskaberne ved med at gøre det?! Suk.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhj
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 20:47

Det værste ved at se heste film som hestemenneske:

En smuk sort hest galoppere væk fra kameraet i en vild og fyrig galop. Og den går selvfølgelig total krydsgalop. Det første jeg når at tænke er ikke "næ se en smuk, lækker vild hest", nej da - det er at den måske ville have godt af en kiropraktor :D

Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

1
0
Svar på denne tråd

Dyr i film
Forfatter: 
Dato:  20-12-2016 23:52

Med heste tænker jeg ikke så tit over det, jo lidt men nok mest den med de åbenlyse lyde etc :P

- Eller når de konstant galopperer rundt, hvor mange heste kan lige holde det tempo nonstop!?

Oh jo, eller i Modern Family den anden dag, farens hest "drejer hele tiden til venstre" - ja, fordi du hele tiden beder den om det...

Men en film vi fornylig så, irriterede mig grænseløst - der var en hamster med, og den siger HELE tiden marsvinelyde!!! Det er sikkert ikke særlig mange der vil tænke over det, men det var SÅ frustrerende - og da det var en tidlig "prøveudgave" af filmen og man skulle give ris/ros bagefter, kom det med :-D

Rollo

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-12-2016 12:13

En anden ting, der også kan være slemt at se på, når man er hestemenneske, det er, når hestene skal forestille at være vilde!

Det er - stort set - altid tydeligt at hesten bare sparkes rundt og hives i munden af sin rytter, så den ser rigtig vild og fyrig ud, mens den i virkeligheden bare er bundforvirret og bange!

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider