Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 tag pause fra ridning eller ej?
Forfatter: 
Dato:  28-11-2016 20:16

Hej :-)
jeg vil gerne ligge et oplæg op for at høre jeres mening om et dilemma jeg slås med mig selv om. Jeg er en studerne som går i 2.g og har lidt at se til både skole og andre ting. Jeg har været igennem et år, hvor jeg virkelig har udviklet mig både fysisk og psykisk. jeg har så igennem hele mit liv haft ridning ved min hånd og det har hjulpet mig igennem meget. men efter et stykker tid i midten af dette år, har jeg følt tiden og lysten ikke er der længere. jeg føler mig udviklet til at prøve noget nyt og se noget nyt. Men jeg har så min egen hest indenfor ridning og hende har jeg haft i over 2 år. vi har været igennem meget sammen både godt og skidt. Men jeg fornemmer hun ikke er med mig mere, at jeg tvinger hende til noget hun ikke vil og samtidig føler jeg, at jeg vil et andet sted hen. så tingene er indviklet, da jeg ikke ved helt, hvor jeg skal gøre af min ridning og min hest. jeg føler tiden ikke er der så meget og det kræver meget af min tid efterhånden som mit liv har ændret sig. Samtidig har jeg også fået lysten til andre sports, men jeg har stadig lysten for at ride, bare ikke som ejer. jeg har fået lysten til at ride andre heste og ikke kun den samme. Og min økonomi driller også, da der efterhånden er blevet for mange ting at betale og mit arbejde kan ikke længere følge med.
jeg føler også jeg gerne lidt vil tilbage til halv-part igen, hvor ikke hele hesten er mit ansvar og jeg kan nøjes med at ride engang imellem med undervisning. På den måde vil jeg også kunne udvikle mig, da min egen hest ikke ligger til at komme videre i ridningen sammen med mig. og jeg vil meget gerne udvikle mig mere og prøve lidt mere.

så mit dilemma er, skal jeg ændre lidt i min ridning, hvor der måske bliver sat noget halv-helpart på min hest, så jeg rider mindre?
eller skal jeg gå af med hende, så hun kan komme videre til et sted, hvor der er chance for hun får det bedre på det punkt. og jeg samtidig kan komme videre og prøve noget andet og opleve andre ting eller holde mig til mindre ridning og mere overskud?

håber i vil gi jeres mening til kende, da jeg søger nogle råd eller vejledning, da jeg ikke helt ved hvor jeg vil hen. så nogle nye vinkler på tingene kan sikkert hjælpe. :)

tak på forkanten for jeres svar. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du har vist selv svaret :)
Forfatter: 
Dato:  01-12-2016 14:22

Hej Linnea

 

Jeg synes det lyder somom du allerede selv har svaret. Hvis både økonomi og interesse mangler for at have din hest, så synes jeg du skal sælge hende, og få en part istedet. Så har du ikke det hængende som en "byrde" på dine skuldre og du kan få afprøvet nogle andre sportsgrene eller ride nogle andre og måske mere spændende heste :) Held og lykke med det.

1
0
Svar på denne tråd
 
 rigtig nok
Forfatter: 
Dato:  01-12-2016 19:57

det er nok rigigt nok, jeg tør nok ikke at indse det, når jeg har redet i over 16 år. men tak for dit svar. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  05-12-2016 23:36

Jeg synes også, du selv svarer på spørgsmålet. Det er ret tydeligt når man læser dine overvejelser for og imod.
Jeg ville foreslå udlån for at få luft til at mærke, om du trives uden hest - men når du så skriver at hesten ikke kan det, som du gerne vil med ridningen, så synes jeg ikke det giver mening.

SÅ... Jeg kan anbefale dig at mærke dybere ind inden du tager en beslutning, og jeg kan anbefale følgende måde:
1. Du starter med at forestille dig at du tager beslutningen om at beholde din hest, og måske anskaffe dig en halvpart, da det lyder som den bedste løsning hvis du vil beholde hesten. Du bruger 3-4 dage på at lade beslutningen fylde i dig så realistisk som muligt, mærke reaktionerne, følelser for og imod osv.
2. Du holder et par dages pause fra processen.
3. Du forestiller dig nu at du tager beslutningen om at sælge din hest. Du bruger 3-4 dage på at lade beslutningen fylde i dig så realistisk som muligt, mærke reaktionerne osv.
Forhåbentlig får du en mere klar fornemmelse af, hvad der er bedst for dig. Ellers kan du gentage proceduren igen hvis du stadig er i tvivl. :-)


Hilsen Marlene Solfred

 

ID Psykoterapeut, Spirituel Rådgiver og Healer

http://www.marlenesolfred.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 svar....
Forfatter: 
Dato:  06-12-2016 10:03

det lige det, sådan er mit hoved fortiden, da jeg har så mange tanker indeni. så har haft svært ved at finde overblik og følt hvad der var det rigtige.

men tak for svaret, det vil jeg prøve mig frem med. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider