Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udskrevne klasser til c-stævne??
Forfatter: 
Dato:  30-05-2016 19:39
Hej ænder
Jeg er efter 2,5 års stævnepause pga barn, kommet godt i gang med at ride dressur stævner igen på min hest. Jeg rider pt Mb. Jeg har nu siddet og kigget en masse proportioner igennem (c stævner på sjælland) og undre mig lidt. Det er stort set altid kun MB0 mb2 samt ma1 der bliver udskrevet. Hvordan kan det være at mb1 mb3 ma2 og Ma3 næsten aldrig udskrives? Er de ikke særlig populære blandt rytterne eller hvad? Tænker det er lidt fjollet der er lavet så mange programmer hvis der er aldrig er mulighed for at ride dem :S
Hvad er jeres tanker/mening?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg undre mig ....
Forfatter: 
Dato:  30-05-2016 21:45

Ja jeg undre mig også, for jeg vil gerne ud og ride nogle mb1, da programmet ligger godt til os - og de er "sjældne fugle" :-)

 

Men jeg kan godt se, at til stævnene, hvor det bare er en alm weekend, der kan de ikke nå så mange klasser, for der er rigtig mange i la1-2 klasserne, så rigtig mange i mb0, og så lidt lala i resten.

 

Men er der nogle der ved, om distrikterne skal have de forskellige programmer repræsenteret "så og så mange gange" pr år ?

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-05-2016 22:02

Jeg tror ikke distrikterne gør op hvor mange gange de forskellige programmer er repræsenteret ved stævnerne - det er op til klubberne (stort set).

 

Jeg kan godt forstå, at det er lige præcis mb0, mb2 og ma1 der ofte udskrives - det er også de programmer jeg har foretrukket. Flyder godt og er til at huske. Men ja, tror det er disse programmer, der udskrives, fordi det er begrænset, hvor mange klasser der kan nås, og det er disse klasser der foretrækkes af rytterne.

 

Ma3, der sidste år hed ma0 er et forfærdeligt kringlet program. Det kan godt være der kun er 3 ch'er i serien, men sværhedsgraden i øvrigt er i mine øjne meget større end i de andre ma-programmer.

 

mb1 og mb3 er ok programmer, men flyder ikke så godt som de andre.

 

Der er individuelle distriktsmesterskaber i D1 om 2 uger på Ballerup Rideklub. Hovedrunde i mb0 og finale i mb1.

 

VH Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stævner...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2016 22:22

Nu er jeg godt nok fynbo, men det er mig der laver dressurstævnerne ved os.. :)

 

Det er helt op til klubberne hvilke klasser der udskrives. Ved distriktet fordeles stævnerne, (om det er spring/dressur, pony/hest)

Klubberne bestemmer så fuldstændig selv hvilke klasser de ønsker at lave..

 

Selv udskriver vi altid MB0 og MB2. Af den eneste årsag at det er de klasser rytterne ønsker at ride. Det er tydeligt at se på startlisterne..

 

Personigt synes jeg også selv det er de bedste MB programmer, MB1 flyder slet ikke for mig så det går jeg selv langt uden om.. MB3 kan jeg egentlig rigtig godt li at ride, men igen så er der her ikke så mange starter som i 0 og 2.. Og jeg har hørt en del sige de synes den er træls at ride..

 

I april prøvede vi for første gang at udskrive MA2, men det fik slet ikke samme antal starter som MA1 og PSG. Så det er nok sidste gang vi udskriver den..

MA2 og PSG er også samme sværhedsgrad og skal man vælge mellem dem kan jeg klart selv bedst li PSG.. MA2 er mere kringlet efter min mening..

 

Håber det gav lidt mening :)


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-05-2016 23:06
Tak for jeres svar. Og hvor er jeg enig i det med at mb0 mb2 ma1 og psg er dem der flyder bedst. Har selv kun startet mb0 en del gange og næste gang skal jeg ride mb2 og der er nemlig godt flow i dem. Mb1 og mb3 virker ulogiske for mig når jeg sidder og læser dem igennem. Og ja i sværhedsgrad 5 er ma2 ma3 og psg og der synes jeg klart psg virker bedst. Så var bare nysgerrig hvad andre synes, og så giver det jo god mening at det er mb0 mb2 ma1 og til tider psg de udskriver til c stævnerne hvis flertallet synes bedst om dem :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 10:51

Programmerne du nævner er ikke populære. Det er faktisk ikke særlig tit rytterne vælger de programmer. MA3'en er faktisk rimelig svær og har en ganske forfærdelig linjeføring. MA2 har også en svær linjeføring og jeg vil faktisk hellere ride en MA1 eller en Prix st. George end en MA2-3.

 

MB1 har været rimelig populær og den ses også rimelig tit brugt. MB0 er det mest populære program fordi den henvender sig godt til unge heste og er det simpelt, nemt program med 4 enkelt changementer uden en skæv og besværlig linjeføring. MB2 er også rigtig brugt både til C og B stævner fordi linjeføringen her også er rigtig god og knap så besværlig. Den ligger rigtig godt til øvelses stærke heste. MB3 er igen lidt mere besværligt - så er det faktisk nemmere at ride en MA1 ;)

 

Jeg har redet de fleste af alle disse programmer - og jeg har bestemte jeg bestemt foretrækker.

 

De klasser der bliver flest tilmeldinger i, er dem der bliver oprettet til stævnerne. Det er jo det bedste for klubberne :)

 

Så altså - MB0 og PSG er de mest populære programmer på C og B plan.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

 

Og til slut er det ikke mængden af år i dit liv, der tæller - det er mængden af liv i dine år

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 10:52

Man kan faktisk dele det op sådan her - de mest populære programmer er (hest):

 

LC1, LB1 og LB2, LA1 og LA2, LA4, MB0, MB2, MA1 og PSG :)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

 

Og til slut er det ikke mængden af år i dit liv, der tæller - det er mængden af liv i dine år

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider