Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Herning 2016
Forfatter: 
Dato:  23-03-2016 18:32

Muligvis bærer dette indlæg en MY præg af at jeg drog til Herning i lørdags direkte efter en nattevagt - bær venligst over med det

MEN - hold da op hvor er jeg imponeret over HESTE-menneskers TOTALT mangel på pli

Et er at der er stopfyldt med mennesker, MEN:

1) Man behøver jo ikke at plante sig 5 mand høj midt i gangarealerne og stå og snakke - træk dog ud til siden hvor man ikke står i vejen!

2) Når der rides på opvisningsbanerne - så VENT dog med at vælte op og ned af trapperne til rytteren er færdig! Der er altså dels nok for hestene at forholde sig til i forvejen, og dels rigtig meget på spil for avler/ejer...

3) Ja, der er et stykke vej at gå ud til bilen - men hvor ville det hjælpe på pladsen, hvis folk lige gad gå derud og læsse varer af - istedet for at mase rundt med 3 vinterdækner og en trailer på slæb...

4) Hvis man har været så "nærig" at man ikke har købt pladsbilletter, så lad være med at blive sur når man bliver "jaget væk" af ejermanden!

5) De samme "nærige" mennesker bedes også lade være med at stå i trappeopgangene - man kan INTET se når man sidder på de pladser man har betalt for...

Bare lige et lidt surt opstød herfra, som sagt var mín tolerance måske en my lavere end normalt - men synes faktisk det bliver værrer år for år dernede...

Er jeg den eneste sure gamle kone eller...?

Trine (Faxa)

16
0
Svar på denne tråd

Pladsbiletter
Forfatter: 
Dato:  23-03-2016 20:39

Nu er det snart mange år siden jeg har være i Herning. Men dengang var de eneste der kunne kommer i opvisningshallen uden pladsbilleter hesteudstillerne, som blev udstyret med et armbånd så de kunne komme ind alle steder. Til gengæld var der for få og for dårlige reserverede pladser til dem.

Den der med at rende op og ned at trapperne eller langs med banen mens der er heste på banen, har været et problem al den tid der har været hingstekåring i Herning. Det værste er npr der render en ned af en trappe lige mod den hest der kommer skråt igennem i fri trav.

Mvh. Charlotte

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

3
0
Svar på denne tråd

Pladsproblemer...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2016 20:58
Jeg tror faktisk også at det største problem er at der er ALT for lidt plads ift. hvor mange billetter der bliver solgt...

Det er selvfølgelig superrart at dem der kommer for at shoppe har en masse at vælge imellem - men måske var det mere rart hvis man rent faktisk kunne komme rundt?

Forstår heller ikke at der ikke er mere justits med hvem der kommer ind i opvisningshallerne - i min verden er det ret enkelt, ingen pladsbillet = ingen adgang! Så var man fri for MINDST halvdelen af generne med folk der tåger op og ned af samtlige trapper for at nasse en gratis plads...

Som jeg også skrev, så står der jo altså rigtig meget på spil for ejere og avlere, så synes da det er under al kritik at hestene ikke får optimal fremvisning pga tilskuernes manglende pli...

Trine (Faxa)

4
0
Svar på denne tråd

To forskellige ting
Forfatter: 
Dato:  23-03-2016 21:22

Hingstekåringen og Hest&Rytter er faktisk to forskellige ting,det ene arrangeret af DV, det andet af MCH. Problemet er at folk der har købt billetter til Hest&Rytter kan komme ind i den lille opvisningshal hvor der ikke er faste pladser.

Hvis de så også får lov til at snige sig ind i den store hal, så ville jeg blive´stiktosset over at have givet mange penge for en billet.

Mvh. Charlotte

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

1
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2016 22:38

Det ka IKKE anbefales, at ta dertil efter en nattevagt.

Jeg har gjort det nogle gange.

Og jeg ku ha slået nogen ihjel.

Og ja, jeg tænker osse på, hvorfor folk gror fast midt i det hele, gerne en hel forsamling.

Og jeg blir så irriteret, når jeg ska forbi med mine 3 dækner og trailer - ku ikke lade være.

Jeg tror folk tænker "ej nu er jeg ikke hjemme på farmen, så ka jeg godt skabe mig"

Jeg har simpelthen ikke andre forklaringer, for jeg ser det sjældent, når folk er "hjemme"

HorsePhotoHolic

Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

4
0
Svar på denne tråd

Lidt mere brok...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2016 08:29

Hvorfor sendes gallashowet ikke på tv senere på året som feks. cirkusrevyen og nogle koncerter?

Det syntes jeg er mega ærgeligt, at så flot et show ikke når ud til flere.

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

5
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  24-03-2016 09:56

Hahaha kender følelsen... dejligt der lige var en anden der også kunne sætte ord på :-) husker pludselig hvorfor jeg ikke tager derover om lørdagen mere....

Var derover fredag og lørdag i år og kan godt huske hvilken af dagene der er min favorit dag :-P og det er ikke lørdag....

derudover er det altså skide irriterende når en eller anden vurdere at man har brug for hjælp til at komme ned af trapperne, så de hellere må skubbe i ryggen :-P

Carina Overgaard... Militaryrytter

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-03-2016 11:35

Jeg var der ikke så kan ikke bidrage med noget; jeg vil bare gerne sige tak for dagens grin :D

Jeg var oppe kl 5 imorges (havde staldvagt) og har fået måske 4 timers søvn. Og da du så fremkaldte et mentalt billede af en matrone der kommer masende med tre vinterdækkener under den ene arm, slæbende med en kæmpe trailer efter sig med den anden arm, ja så måtte jeg sidde og grine som en idiot

Hun har sikkert også en hjelm på hovedet, der sidder skrå fordi den ikke er spændt fast, og en lang longepisk flagrende fra under den ene arm, så den prikker alle andre i øjnene, mens hun marcherer gennem boderne, og stopper op midt i det hele for at snakke.

Men det er nemmere at slæbe alt det, end at smide det ud i bilen!

Nå, det med pladsbilletterne kan gøre mig noget så sur, og det kommer bag på mig HVER gang, hvis folk bliver fornærmede!

Jeg tager jo tit toget til Fyn, og hvis jeg ved der er mange med, så køber jeg en plads, fx op til jul eller hjem efter nytår.

Og folk kan blive NOGET så fornærmede over, at jeg pænt kommer og beklager at jeg vidst har den plads de sidder på.

En dame gav mig engang et fantastisk argument: "jamen der er jo ikke andre pladser, så hvor skal JEG så sidde, hva?!"

Jaaaa dame, så skulle du nok have købt en pladsbillet, hvis du gerne vil sidde ned

Mvh. Sophie (:

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
0
Svar på denne tråd

Pyhaaa...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2016 16:36

...var bange for om jeg virkelige var kommet i "grumpy old lady" alderen - men kan se jeg ikke er alene i gruppen i så fald

Jeg FATTER heller ikke at folk kan blive mugne når de bliver bedt læsse rø... et andet sted hen - eller jo, jeg kan da godt se det er sur mås når man nu lige har fundet et par gode (gratis) sæder hvor tæpper og trailer også kan være og der så kommer en mokke i søvnunderskud og "jager" en væk - hun må da kunne se at sådanne gode pladser ikke hænger på træerne

Men som skrevet - så forstår jeg slet ikke hvad folk uden pladsbillet laver i de haller hvor der netop kan købes pladsbillet til??? Smart at spare penge - men MØJ irriterende for dem der flere gange skal bede om at få sin plads tilbage...

Det´ en ommer MCH/Hingstekårings mennesker!

Trine (Faxa)

2
0
Svar på denne tråd

Kjgddrykn
Forfatter: 
Dato:  24-03-2016 17:37

Jeg var afsted fredag og lørdag og fik faktisk oplevelsen af at der var færre mennesker end vanligt (eller måske mere plads eftersom noget af hal M også var taget i brug til udstillere).

de andre år han man gået som sild i en tønde, men i år syntes jeg ikke gangene var fyldt op og man kunne gå frit på kryds og tværs.

men jeg var også udhvilet og frisk ;)

Mvh Kit

"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

0
0
Svar på denne tråd

Kit...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2016 18:04

...synes faktisk du har ret i at gangarealerne udenfor hallerne var mere frie - men til gengæld synes jeg både stande, gangarealer i haller og opvisningshaller var pakkede - ikke mindst fordi folk mangler almen pli...

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Kkjhfssfg
Forfatter: 
Dato:  24-03-2016 18:33

Skægt som man oplever det forskelligt. Der var enkelte stande der var fyldt op, men syntes at folk generelt opførte sig pænt.

Jeg havde ihvertfald en super oplevelse af Hest og rytter messen i år.

"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

0
0
Svar på denne tråd

Pladsbilletter
Forfatter: 
Dato:  25-03-2016 09:44

Jeg må erkende, at jeg nogle gange har sat mig på en plads, der ikke var min. Ikke fordi jeg ikke havde pladsbillet, men hvis jeg skulle mødes med en veninde derude, og vi ikke lige havde fået købt billetter samtidig og derfor ikke havde pladser ved siden af hinanden. Men selvfølgelig flyttede jeg mig med det vuns uden vrøvl, hvis pladsens rette ejermand kom. Det var det faktisk sjældent de gjorde, selvom det ofte var de gode pladser. Og hvis de gjorde var der ofte plads lige ved siden af. Utroligt så mange der købte de gode dyre pladser for så ikke at bruge dem. Det er ikke meget jeg er kommet derude de sidste år, så muligvis har det ændret sig.

1
0
Svar på denne tråd

ikke enig :D
Forfatter: 
Dato:  04-04-2016 08:58

Jeg er ikke enig med hensyn til Hingstekåringen. Jeg havde faste pladser i hallerne, men da min mor og jeg havde hjulpet forskellige veninder af med deres billetter, skulle vi sidde forskellige steder (vi var fire personer), og det ville vi selvfølgelig ikke, så vi tog nogle ledige pladser og ville selvfølgelig gå hvis pladsernes ejermand kom (hvilket de ikke gjorde).

Jeg synes også folk var gode til at vente med at rejse, eller forlade hallerne, til at hingstene havde afsluttet deres "tur" i sandet. Selvfølgelig kan det altid gøres bedre, men i forhold til de andre år, så syntes jeg faktisk folk har forbedret sig.

Da Charlotte Dujardin komm på som testrytter, kom der også "vagter" frem, for at forhindre folk i at gå midt i det hele. Et super godt tiltag fra DV

Jeg var så en af dem der ikke gad at gå heeelt ud til bilen. Det var koldt, og jeg havde ingen jakke med. Så jeg slæbte rundt på mine 3-4 poser, en pisk og en ridehjelm Og jeg faldt også lige i snakk med nogle venner, dog et sted hvor der ikke rigtig kom folk, og vi flyttede os selvfølgelig når der skulle nogen forbi.

Og jeg var der selvfølgelig om lørdagen

- Sarah

Følg stald Foldager på facebook: www.facebook.com/staldfoldager

Eller følg mig på instagram: sarahvonfoldager

1
0
Svar på denne tråd

fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  04-04-2016 09:39

Jeg var i Herning første gang i hele mit liv.

Ganske okay oplevelese. Ja, folk stopper op nogle gange og sådan - men der var også en del mennesker især når der ikke foregår noget i hallerne.

Men der var ikke særlig mange gode tilbud synes jeg. Jeg fik stort set ikke købt noget.

Jeg nød at se Charlotte som testrytter og vi så lidt springning og intermediare dressurklassen. Ganske fint.

Vi havde ingen pladssæder, men der var masser af pladser og man kunne sagtens se.

Gallashowet var dybt skuffende og rigtig-rigtig kedeligt, gab.

Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Dejlig allround vallak sælges: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider