Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til at finde bolig - gode råd!
Forfatter: 
Dato:  14-03-2016 10:06

Hej alle

Da jeg skal flytte til Vejle i august 2016, for at starte på ny uddannelse, leder jeg efter bolig. Følgende krav håber jeg at kunne få opfyldt:

- min. 2 værelser

- plads til 2 små hunde

- husleje (excl. forbrug) ca. 2.500 kr.

Hvis boligen er på en gård, hvor der er heste, har jeg også en DV hoppe, der gerne skal flytte med. Eneste krav er, at min hoppe skal gå i løsdrift. Jeg vil have mulighed for at hjælpe til i stalden mod nedsat husleje/staldleje.

Jeg har egen bil, så offentlig transport er ikke en nødvendighed ...

MEN MEN MEN MEN MEN ...

Hvor finder I andre sådanne steder uden at skulle betale for at få adgang til udlejerens oplysninger (f.eks. boligportal)?

Kan se at der her på HesteNettet nu skal betales for at søge ejendom til leje :(

Jeg har forsøgt at finde bolig via boligselskaber i og omkring Vejle, men der er det kun tilladt at holde 1 husdyr .. :/

Med venlig hilsen

Kimmie Helene If

<3 Simine <3 Thor <3 Coco Bolero <3 Mille <3 Atorka <3

1
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  14-03-2016 10:19

Jeg tror ærlig talt det er umuligt med de krav og den maks pris.

Enten skal du ingen krav have også kan du måske finde et værelse hos nogen du kan leje til den pris ellers skal du være villig til at betale mere. :)

9
1
Svar på denne tråd

cecilie1506
Forfatter: 
Dato:  14-03-2016 10:23

Nu bad jeg om råd til HVOR den kan findes sådanne steder. Jeg bad IKKE om kommentarer på,hvorvidt det er muligt eller ej. Plus du så skriver "find et værelse hos nogen" --> ja, men hvor? Læs venligst opslaget før du kommenterer en anden gang :) Jeg kan jo ikke bruge dit svar til noget, når du ikke svarer på mit spørgsmål. Og så skriver du jeg skal finde et værelse --- Ja, men hvor og hvordan? Svar venligst på det eller lad vær med at kommentere :)

Med venlig hilsen

Kimmie Helene If

1
20
Svar på denne tråd

Ikke endelige krav
Forfatter: 
Dato:  14-03-2016 10:35

Btw, "Kravene" er heller ikke de endelige krav.. Jeg ridsede bare noget op, så der var noget at gå ud fra, hvis folk ville dele deres gode råd omkring boligsøgning :)

Det vigtigste er blot at mine 2 små hunde kan komme med mig til Jylland :)

Med venlig hilsen

Kimmie Helene If

1
1
Svar på denne tråd

Finde bolig?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2016 12:09
Søg på alt!

Almennyttige boliger, lejeportaler.
Lav annoncer i lokal aviser. - især hvis du selv lyder som en meget attraktiv lejer, eller hvis du vil nøjes med det ingen andre vil have.
Facebook eller andre sociale portaler.
Spørg venner, kolleger, familie og studie kammerater.
Google efter bofællesskaber, kollektiver og andet godt.

Kontakt også udlejere der skriver "ingen husdyr".
Vores udlejer havde "ingen husdyr", men i vores kontrakt er rettet til "to huskatte og en hund, retriever, spaniel blanding deraf eller lignende type".
Sørg for at tilladelse til dine dyr står i kontrakten!

Sæt dig ned og bestem dig for hvad der er vigtigt.
Need to have. Og nice to have.

For 2500 kr pr måned gætter jeg på at du kan fremleje et værelse eller leje et kollegie værelse. Og der kan du næppe have 2 hunde.
Hvis du vælger lejemål langt fra studiested, hest, venner vil du spilde meget tid og benzin penge på transport, så det kan blive dyrt.
2
0
Svar på denne tråd

Pøj pøj
Forfatter: 
Dato:  19-03-2016 21:59

Jeg får lyst til at referere noget jeg for nylig har læst i en bog. Dog har jeg ikke bogen hos mig pt, så det bliver ikke ordret! Men det drejer sig om at opridse sine ønsker i penge, tid samt øvrige vigtige "fikspunkter"!

Altså det kan være tid (inden for hvilke periode), økonomi (til hvilken pris), regler, mm. (husdyr, beliggenhed, m2 osv.)

Det drejer sig om at se muligheder frem for begrænsninger!

Send dit ønske ud til universet og tro på at det vil lykkedes dig inden for en given periode. Så skal du bare se. :)

Hvis du selv tror på det så er alt muligt! Hvad andre tænker ...

fred være med det!

Jeg gjorde en gang en dame en tjeneste. Det var vinter, det var glat og vil skulle op ad en ret stejel bakke med hendes trailer fuld af hundefoder... Inde i mit hovede tænkte jeg, dén kommer vi ALDRIG op ad! Der var død stille i bilen men liiige idet vi når foden af bakken så siger hun højt, TRO PÅ DET !

Jamen jeg troede på at det ville lykkedes når hun var så sikker i sin sag og vi KOM op!

Siden den gang har jeg ofte tænkt at det vigtigste er at man selv TROR på det man ønsker vil, lykkedes. :)

Held og lykke.

JEG glæder mig til at læse om DIN forunderlige rejse.

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

1
0
Svar på denne tråd

Boliger
Forfatter: 
Dato:  20-03-2016 06:44

Jeg tror ganske enkelt ikke du kommer udenom om at skulle betale for at søge boliger, og det er jo også rimeligt at skulle det? Websteder, aviser osv har udgifter på deres annoncesider uanset om det er web eller fysisk.

Måske du kan være heldig på facebook (find en vejlegruppe) eller DBA / Gul og gratis, men det kræver nok mere held end boligportalen osv.

Svaret om at det bliver umuligt er da helt reelt og brugbart, jeg synes nemlig også de krav du stiller op er urealistiske og bevares bagefter fortæller du det ikke er krav, men hvordan skal vi vide det når du skriver krav i første indlæg. Personen mener det sikkert af god mening (kender hende ikke) og vil gerne spare dig for en masse ærgelser og tid i bloligsøgningen.

På med de lyserøde briller istedet, du kan lige så lidt bestemme hvad folk skal skrive i dine indlæg, som du kan styre svar i samtaler i virkeligheden. Kommer der ret mange "opstød" på den måde, så ender man med at ingen gider hjælpe :D

Med venlig hilsen

Karen

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

http://www.magnail.dk

7
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-03-2016 18:51

Hvis du ikke er fra Vejle eller omegn, tror jeg ikke du slipper udenom at skulle betale til f.eks. Boligportal.dk. Du kan jo vente til det helt rigtige dukker op, og så give 29 kr for 4 dages adgang.

Der er også sider som lejebolig.dk, akutbolig.dk. Og ja, ellers boligforeningerne.

Hvis du er fra Vejle omegn, ville jeg starte med at bruge mit facebook netværk. Det er min erfaring, at hvis man har nogle bestemte krav (til fx. husdyr), så er det lettere at finde noget, fordi man kender nogen, der kender nogen. Har du nogle bekendte i Vejle, der evt. kunne lave et opslag på deres facebookside?

Er der evt. en facebookside med lejeboliger i Vejle?

Ellers er du måske nødt til at gøre op med dig selv, om det vigtigste er prisen, eller det vigtigste er, at du kan få hundene med.

Et altertivt forslag er at vælge en større og dyrere lejlighed end planen, og så få en roomie.

Venlig hilsen Cathrine

1
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  20-03-2016 19:30

Ved du hvad, Kimmie?? Det er dig, der står og mangler hjælp, så bør du også tale pænt til eventuelle hjælpere i stedet for at give dem en sviner!! Nu lykkedes det for dig at P**** mindst 16 personer af + mig.

Måske nogen kunne ha' hjulpet dig i den gruppe, men i stedet trækker sig. Hvem gider trække på venner og bekendte og tjenester, hvis det er takken man risikerer??!!

Hvis Cecilies svar var så uvedkommende, så kunne du jo selv ha' sprunget det over. Og ignoreret det. Jeg er 1000 % sikker på at det var velment.
Desuden handler HN og nettet ikke kun om dig. Du ejer ikke tråden fordi du startede den. Og måske andre kan gøre brug af de råd, der gives. Ikke bare nu, men også senere.

Havde jeg haft noget, du måske kunne bruge i det område, så havde jeg ikke henvendt mig, efter den sviner!! Der er problemer nok i forvejen med udlejning af boliger og ansættelse af folk til, at jeg ville gide een med det ustyrlige temperament.

Og så giver jeg Cathrine ret: Gode ting er sjældent gratis. Så vil du lede efter bolig online, komemr du nok ikke udenom at skulle betale for det.

VH Pernille

"Du er et spørgsmål, der endnu ikke er stillet"

Livet er for kort til at undgå Pernille

3
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  20-03-2016 19:31

Karen: Lige et til dig også

VH Pernille

"Du er et spørgsmål, der endnu ikke er stillet"

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Det du søger...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2016 21:32

...findes ikke til den pris, med mindre du vil tage et nedrivnings- eller saneringsmodent hus med oliefyr. Kender flere der lejer ud i netop det område, men til en noget højere husleje for et lejemål i rimelig stand, og det vil du vel gerne have?

Så lige i dit tilfælde tror jeg faktisk ikke at boligportal eller andre portaler kan hjælpe dig, selvom du alligevel skulle overvinde din nærighed og ofre de få kroner det koster at undersøge det nærmere:-)

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

3
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2016 02:37

Findes det overhovedet?

For så tror jeg det er optaget.

Medmindre du er til små frimærker på en 16-20 kvm.

Jo flere krav, jo dyre.

Nå men, altså du vil ikke betale ret meget, for et sted og bo og slet ikke for at finde stedet.

Samtid ødelægger du (højtsandsynligt) din mulighed for hjælp her, fordi dine håb/krav er noget urealistiske.

Og sviner folk, fordi de ikke lige kommer med det du vil ha.

Tror da du ska ændre dine fremgangsmåder lidt, til næste gang.

HorsePhotoHolic

Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider