Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor meget skal du finde dig i-cheften?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2016 13:32

Halløj,

Jeg har et sabbatår, hvor jeg bl.a arbejder i en bager to gang om ugen. Jeg har tidligere arbejdet fuldtid, men fik tilbudt en andet job som lød mere spændende og i og med, at hun ikke kunne finde ud af om hun ville beholde mig i bagern, så der sprang jeg til.

Det endte dog med, at hun blev rigtig ked af det, da jeg ville sige op. Hun sagde, at hun var rigtig glad for mig og meget gerne vil beholde mig. Hun prøvede virkelig at gøre sit for at jeg blev. - Jeg kunne få de arbejdstider jeg ville osv.

Vi lavede derfor en aftale om, at jeg kommer 2 gange om ugen og arbejder. Der har altid været rigtig god steming i bageren. Vi har grinet, lavet jokes og pjattet, men her på det sidste har det bare SÅ dårlig stemning, at det ikke har været til at holde ud!

Hun (Cheften) har de vildeste humørsvingninger. Hun sviner os til og det næste øjeblik er der intet galt. Det har været rigtig frusterende!

Jeg har snakket med en af de andre piger. Hun siger, at hun er "bange" for at komme på arbejde, fordi hun ikke ved om hun skal skældes ud eller have ros. Jeg har det lidt på samme måde og frygter at komme på arbejde.

Her i fredags fik jeg så en sviner, fordi jeg gerne vil gå til tiden for en gang skyld, fordi jeg havde en aftale!

Min chef, samt mand og barn sad udenfor og nød solen, da jeg kom og sagde, at nu var klokken 14h05 og at jeg egentlig gerne ville gå, hvis det var okay. Manden snærrede af mig, at hvis det var tid, så var det tid. Hun (cheften) rejste sig op og kom med ind, hvorefter hun svinede mig til. Hun sagde, at jeg var meget nøjeregnende og ALTID går præcis på slaget. Jeg var total chokeret, for jeg normalt kommer jeg altid 3-5 min før tid og bliver ALTID 5-10 min og nogle gange 15-20 mins efter arbejde, for at arbejde gratis! - Og det gør jeg fordi jeg har lyst eller lige er i gang meget noget.

- De har også selv nogle gange sagt til mig, at nu var det tid og at jeg skulle gå hjem! Det må hun have glemt, lol.

Tænker at hun bare var sur over, at jeg kom og ødelagde et hyggeligt familie øjeblik, men hun kunne da bare have spurgt sødt om jeg gerne lige ville blive 5 min mere eller sådan ?

Har I nogen historier om en dum/irriterende/sur/uretfærdig chef? Hvor meget synes I man skal finde sig i? - Hvornår skal man bide fra sig?

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-03-2016 14:32

Forstår jeg det rigtigt, at du har et fuldtidsarbejde, og så har du to dage om ugen ved siden af hos bageren?

Hvis du kan forlade bagerjobbet uden at komme i økonomiske problemer eller andet, så var jeg altså smuttet.

Livet er for kort til, at gå og være nervøs over at tage på arbejde! Det prøvede jeg selv da jeg arbejdede i mit sabbatår som telefonsælger (Det var det ENESTE job der var at få, når man kom frisk fra gymnasiet og aldrig havde haft fritidsjob før, dvs. ingen erfaring og over 18 år).

Historien har jeg fortalt herinde flere gange, så jeg vil bare nøjes med at sige at det var rædselsfuldt, og da jeg stoppede, gik jeg derfra med det største smil og en kæmpe sten lettet fra min mave!

Når det bare er et lille ekstrajob, som ikke er vigtigt (dvs. du er ikke økonomisk afhængig fordi du allerede har et andet job), så er det simpelthen ikke det værd.

Den slags nervøsitet bygger sig op, ikke sundt.

Jeg havde sagt op. Og hvis hun begynder at blive ked af det igen over at hun så gerne vil beholde dig, så må du sige at der ikke er rart at være (hvis du kan, det er svært at sige den slags direkte).

Du spørger også om, hvornår det er OK at sige fra. Det er det nu, som du beskriver situationen. Du skulle have mindet hende om, at du tit bliver 10-20 minutter og arbejder gratis, bare ret på hende når hun fyrer usandheder af.

Jep, livet er for kort til at have et job hvor man er nervøs over bare at dukke op.

Mvh. Sophie (:

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd

Mødetider...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2016 15:58

...jeg tænker lidt, at hvis du har faste mødetider (eks. 9-14) - ja, så møder man i min verden senest 5 min før så man er klar til at arbejde senest kl 9.

MEN - det betyder også at kl 14 så går man, man skal ikke spørge om lov. Ønsker chefen at man bliver længere så må HUN komme og spørge om man kan/vil blive lidt ekstra.

Om man kan leve med en chefs humørsvingninger - det må være op til en selv, men I skal måske passe på med at snakke alt for meget om det. Det er nemt at få "pisket" en stemning op og få gjort tingene værrer end de måske reelt er (hvem sagde kvinder )...

Trine (Faxa)

4
1
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  07-03-2016 15:45

Det er vel en meget naturlig, omend uheldig, egenskab hos mange mennesker at hvis de har nogen personlige problemer så går det ud over nogen andre. Også selvom de ikke har nogen forbindelse til de problemer vedkommende står med.
Eller sagt på godt dansk: "L*rt løber nedad"..

Hvis der er flere af jer der oplever det som et ekstremt dårligt arbejdsmiljø syntes jeg hver i sær at i skal melde det til arbejdstilsynet.
Hvis de modtager mere end en henvendelse indenfor kort tid vil de reagere overfor firmaet.
Det lyder måske som om at det kun vil give flere problemer, men hvis en udefra kommende - specielt en myndighed - kommer ind over så kan det give din chef lidt at tænke over i forhold til at skille privatlivet fra arbejdslivet = få genindført takt og tone.

Hilsen

Jens

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd

Den rigtige måde
Forfatter: 
Dato:  11-03-2016 19:19

I min verden er den rette måde at løse sådanne situationer at du tager en snak med bagerdamen om det. HUn ER måske i en stresset situation (ikke at det retfærdiggør dårlig opførsel) Sig at du gerne vil have et møde med hende når hun har tid. Forbered dig på hvad du gerne vil aftale/afklare med hende. Fx få talt om jeres gensidige forventninger til hinanden vedr. arbejdstid etc. Det er en rigtig dårlig ide at snakke i "krogene" med øvrige medarbejdere - Gå lige til toppen med det samme og forsøg at få aftalt /afstemt jeres forventninger til hinanden - og hvordan man taler med hinanden. Sådan en samtale vil i langt højere grad aftvinge respekt fra arbejdsgiver.

2
0
Svar på denne tråd

ikke spørge
Forfatter: 
Dato:  12-03-2016 02:18

Hvis bageren har ansat dig til kl. 14.00, så skal du ikke spørge om det er okay du går, men kort og godt sige tak for i dag, vi ses igen mandag, eller hvornår du nu næste gang skal møde. Så undgår du den konflikt.

Hvis der en dag er hamrende travlt lige når du skal gå, må du jo så overveje om du selv har lyst til at blive lidt længere, hvis ikke bageren spørger om du vil arbejde en halv time længere.

Det er altid rart at have noget til "gode" hvis man ikke har travlt, ved fx. lige at hjælpe 5-10 min. ekstra hvis man kan se der er behov, men hvis det bevirker at man fremover skal høre for at man så går til tiden, ja så er det ikke blevet værdsat, men opfattet som en selvfølge og så må man selv gå "i små sko" og være nøjeregnende ved at gå til tiden.

Bliver det fortsat et problem, med stikkende bemærkninger osv., så ville jeg tage en samtale og spørge, om de gerne vil have at du arbejder 1/2 time mere pr. gang du er der, evt. forklare dem at det svingende humør påvirker arbejdsglæden/moralen, alternativt må du overveje et andet fritidsjob.

5
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider