Halløj,
Jeg har et sabbatår, hvor jeg bl.a arbejder i en bager to gang om ugen. Jeg har tidligere arbejdet fuldtid, men fik tilbudt en andet job som lød mere spændende og i og med, at hun ikke kunne finde ud af om hun ville beholde mig i bagern, så der sprang jeg til.
Det endte dog med, at hun blev rigtig ked af det, da jeg ville sige op. Hun sagde, at hun var rigtig glad for mig og meget gerne vil beholde mig. Hun prøvede virkelig at gøre sit for at jeg blev. - Jeg kunne få de arbejdstider jeg ville osv.
Vi lavede derfor en aftale om, at jeg kommer 2 gange om ugen og arbejder. Der har altid været rigtig god steming i bageren. Vi har grinet, lavet jokes og pjattet, men her på det sidste har det bare SÅ dårlig stemning, at det ikke har været til at holde ud!
Hun (Cheften) har de vildeste humørsvingninger. Hun sviner os til og det næste øjeblik er der intet galt. Det har været rigtig frusterende!
Jeg har snakket med en af de andre piger. Hun siger, at hun er "bange" for at komme på arbejde, fordi hun ikke ved om hun skal skældes ud eller have ros. Jeg har det lidt på samme måde og frygter at komme på arbejde.
Her i fredags fik jeg så en sviner, fordi jeg gerne vil gå til tiden for en gang skyld, fordi jeg havde en aftale!
Min chef, samt mand og barn sad udenfor og nød solen, da jeg kom og sagde, at nu var klokken 14h05 og at jeg egentlig gerne ville gå, hvis det var okay. Manden snærrede af mig, at hvis det var tid, så var det tid. Hun (cheften) rejste sig op og kom med ind, hvorefter hun svinede mig til. Hun sagde, at jeg var meget nøjeregnende og ALTID går præcis på slaget. Jeg var total chokeret, for jeg normalt kommer jeg altid 3-5 min før tid og bliver ALTID 5-10 min og nogle gange 15-20 mins efter arbejde, for at arbejde gratis! - Og det gør jeg fordi jeg har lyst eller lige er i gang meget noget.
- De har også selv nogle gange sagt til mig, at nu var det tid og at jeg skulle gå hjem! Det må hun have glemt, lol.
Tænker at hun bare var sur over, at jeg kom og ødelagde et hyggeligt familie øjeblik, men hun kunne da bare have spurgt sødt om jeg gerne lige ville blive 5 min mere eller sådan ?
Har I nogen historier om en dum/irriterende/sur/uretfærdig chef? Hvor meget synes I man skal finde sig i? - Hvornår skal man bide fra sig?