Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At leje en stald
Forfatter: 
Dato:  16-02-2016 20:07

Hej HN

Jeg skal skrive en forholdsvis stor opgave i økonomi om opstart af egen hestevirksomhed.
Jeg tænkte at bygge min op på leje af en stald.. gerne med følgende faciliteter:

• 10 hestebokse
  • ridebane
  • evt ridehus
  • walker
  • gode ridemuligheder i nærheden..

men hvad betaler man for sådan en omgang?? Kom gerne med eks. forskellige steder i landet..

Please hjælp!

0
0
Svar på denne tråd

husk også
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 07:44

du også skal inkluderer forbrug af vand & el, bortskaffelse af mødding, vedligeholdelse af foldhegn, gødning af folde osv.

Her på sjælland er det svært at finde en stald med 10 bokse hvor der er ridehus&walker, men hvis du regner med ca 1000 kr pr boks evt inkl el tror jeg ikke det er helt skævt.

dvs ud over grundpris for boksen skal lejer bruge pengen til strøelse& forder+ løn til staldmedarbejder (sig selv ofte)

spændende projekt- uden noget facit for alle priser vil afhænge af belligendde, stedets beskaffenhed(nyt, gammelt) osv.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 13:14

I din opgave ville det være en god ide, at komme ind på, at an på hvor i landet man ligger (sønderjylland eller storkøbenhavn) så er priserne på opstaldning MEGET, MEGET forskellig.

Husk som skrevet både el, vand, arbejdskraft (hvem fodrer, lukker ind/ud) foder, stråfoder, strøelse og hvad der elllers hører til sådan noget.

Men herinde i København på sådan et sted du skriver om uden strå og foder ca. 2.600 kroner måske. Med foder og strå og alt ville det nok være 3.300 kroner.

Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd

Måske kontakte en rytterprofil..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 20:36

Hvad med at overveje at bygge din opgave op omkring et interview med et rytter der driver sin virksomhed i en lejet stald.

Der er en super god artikel i Ridehesten nr 01/16 om Dressurrytter Tanja Rusovics som sprang ud i at drive egen dressurstald i 2014 i lejede faciliteter med ridehus, og udendørsbaner mm. Måske hun kan give dig lidt en ide om startkapital mm.

www.ridehesten.com/nyheder/uden- penge-eller-opbakning-tanja-har- egen-dressurstald/40763

0
0
Svar på denne tråd

Marked..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 20:49

inden under opstaldning tilbydes er der en annonce med stald udlejes, måske du også kan bruge den som eksempel.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider