Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er blevet utryg overfor heste
Forfatter: 
Dato:  21-01-2016 18:18
Hej
Ja som overskriften siger det er jeg blevet utryg overfor heste. Det er mest fra jorden og det er desværre blevet så slemt nu, at jeg har mistet en part pga det. Hele mit liv har jeg altid været den som tog de "farlige" heste, så det er helt nyt for mig og har indset at jeg har brug for hjælp nu. Jeg tror det hænger lidt sammen med en pony som jeg hjalp med at tilrede som 10 årig. Ponyen havde været mishandlet førhen og opførte sig så lidt underlig. En dag skulle jeg hente den i boksen, som jeg havde gjort nærmest hver dag i 2 måneder og den gik simpelthen på angreb. Det eneste jeg huske er at den bed ud efter mit ansigt og så er det lidt sort derefter. Det næste jeg husker er at en trækker mig i min t-shirt ud af boksen. Jeg var gul og blå derefter. Min mor ville ikke have at jeg skulle arbejde med den pony igen, men dengang var jeg ikke det mindste bange. Det kom først 7 år efter, hvor jeg efter en pause på to år startede igen. Jeg kan nærmest se hesten bide ud efter mig i mine tanker og så kører jeg mig selv op og det kører så hesten og så bliver jeg mere bange osv. Det er næsten som en ond cirkel og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme ud af den mere :(
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen gode råd
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 08:07

Ville ønske jeg kunne komme med en masse gode råd til hvordan du skal takle det. Men det kan jeg desværre ikke.

 

Godt nok også en slem omgang du har været ude for.

 

Jeg blev bange for at ride efter en hest som jeg absolut ikke kunne stole på. Jeg turde ikke engang trække med en hest til sidst.

Stoppede med at ride et halvt år.

Men kunne ikke undvære det.

Købte en hest selv om jeg var hundende ræd for den. Fik nogen til at være der når jeg håndterede den og fik en træner på der trænede MIG og ikke hesten.

Det hjalp virkelig meget.

 

Først nu godt et år efter kan jeg ride alene i ridehuset. Jeg skule have en til at stå dernede hver gang og helst undervisning. Så skulle jeg ikke tænke så meget men bare gøre hvad de sagde.

 

Så hvad der har hjulpet for mig var en anden person der hjalp mig igennem. Og så selvfølgelig en super sød hest.

Det tager lang tid at komme over. Tror bare at man ikke skal presse sig selv for hårdt.

Synes det var pinligt fordi jeg har redet hele mit liv og følte mig som en nybegynder igen.

Men da jeg fik slugt min stolthed og bad om hjælp, begyndte det at gå fremad. Meget stille.

Men er stadig ikke nået til hvor jeg ville sætte mig op på en fremmed hest. Kun mine egne.

 

Håber virkelig at du finder en vej som virker for dig. Det er jo et fantastisk dyr at arbejde med, men ikke helt ufarligt.

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke Kaktus
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 00:59

hvor i landet kommer du fra?

Jeg arbejder bla. med denne slags problemstillinger.

Du skal være velkommen til at sende en pb.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider