Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mobilabb. til børn?
Forfatter: 
Dato:  29-12-2015 21:02

Hejsa

Hvilket mobil abbonnement har du til dine børn/dit barn og hvorfor?

Hvad koster det og hvad indeholder det?

Hvordan med adgang til internet og download af apps mv?

Har du sat krav/spærre/andet på hvorfor eller hvordan?

Hvor gammelt er dit barn og hvornår fik det mobil, hvorfor og hvilken? :)

Håber på gode svar med god begrundelse :)

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd

Mobil behov
Forfatter: 
Dato:  30-12-2015 11:01

Måske er jeg gammeldags, men hvis et barn skal have en mobil, så skal de have noget fornuftigt at bruge den til! Det var punkt 1. Ellers kan de lige så godt have en tablet.

Punkt 2, de skal vide hvordan den fungerer.

Punkt 3, 10 år er grænsen for hvornår vi overhovedet vil overveje at de får lov til at få en mobil. Jeg sagde til min søn at når han kunne bruge min Nokia 1800 så måtte han få sin egen (okay, jeg har så fået en Sony xperia nu, men KUN fordi jeg fik en ny bil i julegave og den kunne ikke 'samtale' med min gode stabile og driftsikre Nokia. ). Han er ret ferm til den slags, så der gik ikke lang tid inden han overtog sin egen (samsung) uden internet. Han har Oister abonnement.

Han har fortalt at flere i hans klasse taber eller bøjer deres telefoner med vilje, hvis de vil have en ny, men sådan fungere det altså ikke hos os!

Vi har rigtig dårlig dækning her, hvor vi bor, så vi bruger alligevel fastnet herhjemme. Mange nye mobil telefoner har desværre rigtig dårlig dækning. Dårlig kombination.

Til gengæld så har han netop selv sparet sammen til sin egen game pc som han også bruger til at skype med sine venner. På PC'en får vi en rapport som viser hvilke sider han besøger og så styrer han selv på egen hånd, og det har fungeret fint.

Min datter der er 8 vil også sindsygt gerne have en mobil, men kun fordi det ser sejt ud... Hun har også fået tilbudet om at kunne få sin egen når hun lærer at bruge min Nokia men det med at bruge den siger hende absolut intet!

Jeg har haft Unotel til min Nokia, det har kostet omk. 100.- om året. Er spændt på hvor meget det stiger fordi jeg har skiftet.

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges, evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd

Mobil til barn
Forfatter: 
Dato:  30-12-2015 12:54

Min søn på 3 år har fået egen mobiltelefon af mormor.

Han ser tegnefilm og spiller børnespil på den, når han er ude hos mine forældre. En 3-årig kan uden problemer selv hente spil fra app store og finde film i Netflix og Viaplay. Han kan kun hente gratis apps da der ikke er tilknyttet betalingskort til ID'et.

Han overtog mormors gamle telefon fordi hans spil lagde hendes telefon ned pga. manglende hukommelse.

Telefonen kører på et underabonnement til mormors egen telefon. Abonnementet koster 99 kr. pr. md. og er inkl. fri tale og sms/mms samt data. Min søn bruger ikke tale og sms/mms, men Telias "børneabonnement" til 49 kr. indeholder kun 300 MB data pr. måned og det er åbenbart for lidt til en 3-årig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider