Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ponyer uden pas
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 11:35
Hej.
Jeg skal til ar overtage 2 shetlandsponyer fra min "nabo"
Hans kone er syg og på hospitalet og han orker ikke at passe dem. (han har 4 ponyer i alt) jeg har længe gået med tanken om at få shetlænder igen så denne mulighed er fantastisk og han skal intet have for dem

Der er bare et stort problem: De har ikke pas.
Jeg er lige nu ved at undersøge hvad det vil koste alt i alt med pas. Men jeg skal over og snakke med ejeren i dag, og fortælle ham at han jo heller ikke kan sælge dem til andre hvis de ikke har pas

Hvad bør jeg gøre ? Jeg er blevet meget lun på de 2 små og ville passe perfekt til min 2 spand.
Får man en bøde når man opretter dem? Fordi de burde have pas nu?

Lille opdræt af racekaniner i racen hermelin

( Og opdræt af andre dyr )

www.birkede-gaarden.dk

Lige Nu:

Salg: Kaniner og race marsvin - lanhåret

0
0
Svar på denne tråd

RING...... :-)
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 11:38

Ring til landscentret for heste (SEGES), så kan de svare dig på, hvilke udgifter du skal påregne.

MVH.

Betina

3 shetlandshingste(født 2010), 2 sorte på 80 og 85 cm og 1 rød på 95 cm sælges billigt til gode hjem. Går sammen i løsdrift.

Har opdateret hestepas/fuld stamtavle.

Flere salgsponyer på w ...

0
0
Svar på denne tråd

ddjsjhhhh
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 11:46
Jeg har ringet til dem ;) og de kunne fortælle at det ville koste ca. 800 for registrering og papir arbejde. De nævnte ikke noget om bøde ? :)

Og så fik jeg af vide at jeg skulle have dyrlægen ud og chippe og bestige.. Venter på en opringning fra dyrlægen

Men bør det ikke være ejeren der søger for dette inden ?

Lille opdræt af racekaniner i racen hermelin

( Og opdræt af andre dyr )

www.birkede-gaarden.dk

Lige Nu:

Salg: Kaniner og race marsvin - lanhåret

0
0
Svar på denne tråd

hvis du
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 12:15

får ponyerne gratis er det vel ok at du registrere dem.

for hvis nuværende ejer ikke kan overskue at passe dem så kan han nok heller ikke overskue alt det der parirarbejde.

jeg tror ikke du får en bøde for at registrere men hvis der kom kontrol og de ikke var registreret er nok en anden sag.

Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

venteliste oprettes hvis nødvendigt.

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

9
0
Svar på denne tråd

Off topic
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 15:41

Anja - tak for dagens smil....

citat: Og så fik jeg af vide at jeg skulle have dyrlægen ud og chippe og bestige

Jeg er ikke sikker på hvordan min dyrlige ville reagere hvis jeg ringede og bad ham om at bestige mine heste ;)

................

Og ja, jeg har gættet at der skulle stå besigtige.. syns bare det lød sjovt

7
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 15:54

Videncenteret er kolde i måsen om du er "lidt sent på den"... Min hoppe har tysk pas, er chippet og udtaget af konsum, men var ikke ejerskifte reg da hun slet ikke var reg i dk og så røg hun på hospitalet med brækket ben og var efterfølgende ind og ud af hospitalet, så det der med at sende passet ind.... det gik ikke lige...

De sagde direkte til mig at de var fløjtende ligeglade, de skulle ikke håndhæve reglerne de skulle bare regsitrere heste og var glad når folk fik det gjort.

Venligst Maluna

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-12-2015 12:33

Det er ikke SEGES, der er kontrolenheden. Det er derimod de veterinære myndigheder - og det er dem, der kan udstede hhv. påbud og bøder etc. Har man for eks. heste gående uden pas og der kommer uanmeldt tilsyn for eks. af kredsdyrlægen, så står man med den risiko, at der kan falde bøde, i form at fradrag i tilskud for eks. hvis man er berettiget til den slags. Men de kan altså nøjes med et påbud. Det afhænger nok af den enkelte indstands.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-12-2015 10:51

Jeg har fået en gammel fjordhest uden pas og der var ingen bøde eller andet. Prisen afhænger af, hvad din dyrlæge tager for at lave papirer.

Jo det er ejers opgave at få registreret sine dyr, men hvis man får dem gratis, så må man jo påtage sig den udgift, hvilket også er billigt for en hest. Udgiften til Videnscentret kommer man jo af med alligevel, ved reg af ejerskift.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider