Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rytter måske skæv i kroppen? hjælp!!
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 09:54

Hej HN

Jeg går med en fornemmelse om jeg måske er skæv i kroppen og ikke kan indvirke rigtig på min hest under ridning..

Hvad kan jeg gøre ved det? Nogle som kan hjælpe med sådan et problem?

Hilsen Janni

Håber jeg får nogle flere år med min nye hest

Beyond True Comparison <3

9/4-2015 Next To Everything <3

R.I.P smukke pige <3

4/9-2013 Bell af Vodagergård <3

Hvil i fred min smukke pige

0
0
Svar på denne tråd

Fysioeterapeut
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 10:57

Er det ikke lige præcis det en fysser er til for? Der ville jeg starte hvis jeg var dig.

I det daglige kan man have fokus på at skifte hvilken side man har greb og kost til når man laver staldarbejde, hvis man løber kan man fokusere på at skifte mellem hvilket ben man lander på når man puster ud. Problemet er, at vi alle har en favoritside til alle ting, så vi bruger hele livet på at træne os skæve, med mindre vi dyrker temmelig meget gymnastik på et rimeligt seriøst plan.

En fysser vil kunne afgøre hvor skæv du er og hvor, og hvordan du kan rette dig selv op. Pilates eller en anden mindfull træningsform er sikkert også vældig godt. Fysioterapeuter er helt vilde med pilates.

Medlem af Bullerklubben

1
0
Svar på denne tråd

Skæv i kroppen
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 17:39

Nu kan jeg ikke lige se, hvor du bor henne - men vil helt klart anbefale Claus Toftegård.

Han er super dygtig og kan tjekke både dig og hesten.

Bl.a. så måler han, hvor meget vægt du bruger i hver side. Skæv vægtfordeling er skidt for både hest og rytter og kan også gøre, at du føler dig skæv

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009, 2012,2013 & 2014

Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011, 2012 & 2013

Distrikt 1 Championatsvinder Distance 2013 ...

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 17:47

Min hest står ved Slagelse og jeg bor ved Høng så vi har lidt vej til Birkerød :(

R.I.P smukke pige <3

0
0
Svar på denne tråd

Afstand
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 18:32

Der er selvfølgelig lidt vej(også fra Taastrup, hvor jeg kender flere, der bruger ham).

Men prøv da at ring til ham og spørg, hvad der evt. er af muligheder.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009, 2012,2013 & 2014

Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011, 2012 & 2013

Distrikt 1 Championatsvinder Distance 2013 ...

0
0
Svar på denne tråd

Kraniosakral
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 22:32

Jeg vil anbefale dig en kraniosakralterapeut. Jeg er/har været pilskæv i kroppen og er ved at blive sat på plads af Merethe Bonnesen. Hun er super dygtig - og har klinik i Slagelse :-)

Hilsen Marlene Solfred

ID Psykoterapeut, Spirituel Rådgiver og Healer

http://www.marlenesolfred.dk

0
0
Svar på denne tråd

Centreret ridning
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 10:12

Jeg vil helt klart anbefale dig at finde en underviser der har fokus på Centreret Ridning. Jeg er selv skæv i kroppen og det er ikke nogen en fys eller lignende kan rette op på.

Derfor er det super vigtigt at have en underviser der har fokus på at man sidder lige i balance, indvirker ens til begge sider osv. osv.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 14:17

Hej.

Det har vi også fokus på i vores stald lige for tiden.

Jeg har selv lige være til kiropraktor pga. noget i min fod - og det viste sig sørme, at jeg var SKÆV! Fordi jeg havde aflastet min dårlige fod i 4-5 år, havde jeg flere muskler i den ene side end den anden...
Efter 3 gange hos kiropraktoren, kan jeg allerede mærke, at jeg har det meget bedre - og jeg kommer til at sidde lige på min hest, så hun ikke også bliver skæv!

Samtidig havde vi lige både kiropraktor og sadelmager til et par af hestene i stalden. Hestene var "skæve", så de blev rettet op. Sadelmageren lod nogle af rytterne i stalden stå med et ben på hver vægt og kigge lige ud - der kunne godt være mange kilos forskel på kroppens sider! Det hang sjovt nok sammen med de sider, hvor ridehestene var skæve i.

Så nu er vi virkelig opmærksomme på, at det ikke er nok at træne hesten og omstoppe sadler for tusindvis af kroner. Rytteren skal ski også knækkes på plads og træne sig selv! :-P

Så jeg vil bare sige: Skynd dig afsted til en fysioterapeut eller kiropraktor!

En anden ting, som også kan gøre, at du føler dig skæv: er din hest lige? Er din sadel i orden? Rider du med gamle stigremme? De bliver nemlig hevet skæve med årene.

Jeg følte ikke, at jeg kunne side helt lige - og den ene stigrem var sørme også 2 cm længere end den anden, så hullerne sad forskudt!

Der er mange faktorer, der kan spille ind.
Godt, du får set på det - jo hurtigere, jo bedre! :)

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 14:58

mim hest er i behandlingsforløb hos Maja Guldborg og skal have ordnet hendes sadel nu her.. For så er der styr på hesten og ved sadelmageren også stiller folk på to vægte en med hvert ben så der finder jeg ud af om jeg er skæv

R.I.P smukke pige <3

0
0
Svar på denne tråd

Undervisning
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 16:23

Udover at det selvfølgelig er vigtigt at få tjekket både sin egen og hestens krop og sadlen, så syntes jeg undervisning af en person, der virkelig kigger på rytteren er vigtig.

Det er fint nok at blive rettet op, men det er absolut ingen garanti for at man også er lige når man stiger til hest. Der kan være vaner der er så indgroet, at man ikke kan mærke om man sidder lige. Og så kan der faktisk også være fysiske udfordringer som gør, at man har brug for nogle redskaber fra en kyndig underviser, for at få det til at fungere.

Selv er jeg utrolig glad for den undervisning jeg har fået af et par CR instruktører.

Mvh

Mette

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider