Hej.
Det har vi også fokus på i vores stald lige for tiden.
Jeg har selv lige være til kiropraktor pga. noget i min fod - og det viste sig sørme, at jeg var SKÆV! Fordi jeg havde aflastet min dårlige fod i 4-5 år, havde jeg flere muskler i den ene side end den anden...
Efter 3 gange hos kiropraktoren, kan jeg allerede mærke, at jeg har det meget bedre - og jeg kommer til at sidde lige på min hest, så hun ikke også bliver skæv!
Samtidig havde vi lige både kiropraktor og sadelmager til et par af hestene i stalden. Hestene var "skæve", så de blev rettet op. Sadelmageren lod nogle af rytterne i stalden stå med et ben på hver vægt og kigge lige ud - der kunne godt være mange kilos forskel på kroppens sider! Det hang sjovt nok sammen med de sider, hvor ridehestene var skæve i.
Så nu er vi virkelig opmærksomme på, at det ikke er nok at træne hesten og omstoppe sadler for tusindvis af kroner. Rytteren skal ski også knækkes på plads og træne sig selv! 
Så jeg vil bare sige: Skynd dig afsted til en fysioterapeut eller kiropraktor!
En anden ting, som også kan gøre, at du føler dig skæv: er din hest lige? Er din sadel i orden? Rider du med gamle stigremme? De bliver nemlig hevet skæve med årene.
Jeg følte ikke, at jeg kunne side helt lige - og den ene stigrem var sørme også 2 cm længere end den anden, så hullerne sad forskudt!
Der er mange faktorer, der kan spille ind.
Godt, du får set på det - jo hurtigere, jo bedre! 
Heidi