Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nogen med tandlæge erfaringer USA?
Forfatter: 
Dato:  26-10-2015 17:27

 

Godaften HN

 

Jeg skal snart afsted til Los Angeles. Men i tilfælde af at jeg måske havner hos en tandlæge når jeg er der, så vil jeg høre om nogen her på HN har erfaringer.

Er det meget dyrt som herhjemme?

Har i haft gode oplevelser med det?

 

Hav en rigtig god aften.

 


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har heldigvis
Forfatter: 
Dato:  26-10-2015 17:35

aldrig haft brug for tandlæge derovre - har dog været ved lægen et par gange. Det var dyrt, men havde selvfølgelig rejseforsikring, der refunderede pengene til mig senere hen.

 

En god rejseforsikring er ALTID en god idé i USA.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tandlæge USA
Forfatter: 
Dato:  26-10-2015 18:48

Du skal i hvert fald ikke regne med at det er billigere end i Danmark. Lægebehandling er meget dyr, så jeg vil tro at tandlægebehandling er det samme.

Husk, at selvom du tegner en rejseforsikring, så dækker de fleste rejseforsikringer kun til AKUT smertebehandling hos tandlæge (til forskel fra lægebehandling) og altså ikke selve behandlingen, men kun smertedækning.

Hvis du endvidere allerede havde symptomer før udrejse fra Danmark, så er der ofte heller ikke dækning overhovedet.

Så tjek grundigt hvad du er dækket for, og ja, tegn endelig en rejseforsikring før du rejser.

 

Lene (der arbejder i branchen)


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 7897897
Forfatter: 
Dato:  29-10-2015 22:26

 

Tusind tak for jeres svar.

 

Jeg har rejseforsikring, men vidste ikke den dækkede smertedækning af tænder, men det er rart at vide.

 

Jeg skal først til tandlæge igen engang i Februar næste år. Har bare en mistanke om at en rodbehandling jeg fik lavet for et par år siden ikke er helt lykkedes. Ikke fordi der er smerter som sådan, men det kan godt mure lidt, og jeg tænker om lufttrykket i en flyver kan sætte noget igang. Min tandlæge mener jeg kun bør komme til tandlæge en gang om året.

 

I skal ihvertfald have mange tak for jeres erfaringer og viden


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  31-10-2015 00:37

Tjek lige hvad der helt præcis står i dine forsikringbetingelser. De fleste rejseforsikringer dækker akut smetebehandling, men dermed ikke sagt, at ALLE gør det. Så læs det med småt!

 

Rigtig god rejse! :-)

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke for at
Forfatter: 
Dato:  31-10-2015 01:13

male fanden på væggen, men jeg havde faktisk en lignende oplevelse for et par år siden. Havde en tand med en stor plombe (fyldte ca. halvdelen af "tanden") - jeg har ellers sunde tænder, men den tand havde givet mig problemer i 15 år. Jeg havde med jævne mellemrum smerter i gummerne, men tandlægerne kunne ikke se noget på røntgen, og sagde, at jeg "da godt kunne få den rodbehandlet", men det var altså ikke nødvendigt efter deres mening. Så det lod jeg være med.

Da jeg så skulle på sommerferie i DK for nogle år siden (boede i England), gik det helt galt med smerterne, og jeg måtte køres til akuttandlæge fra sommerhuset. De rodbehandlede med det samme, og smerterne fortog sig ret hurtigt. De gav mig nogle stærke smertestillende piller med til flyveturen hjem, men det var heldigvis ikke nødvendigt.

 

Jeg ved ikke, om det var flyveturen til DK, der satte smerterne i gang (jeg flyver meget, og det er den eneste gang, sådan noget er sket for mig), men det er da muligt (måske var timingen der lige med, at det var ekstra følsomt på det tidspunkt). Men jeg kan da fortælle, at det kostede mig omkring 3000 kr. at få en rodbehandling akut i DK - og man kan nok regne med mindst det samme i USA. Jeg kan også afsløre, at når man har akut brug for en rodbehandling, så er man VIRKELIG ligeglad med, hvad det koster - det skal bare ske NU Håber du undgår et lignende tilfælde!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-10-2015 13:12

Da jeg var på et sprogkursus i Miami, fik jeg bøvl med en visdomstand. Jeg gik til tandlægen, og de hev tanden ud. Alt blev betalt af min rejseforsikring (mener det var 1800 kr inkl røngten, bedøvelse)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider