Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kylling til middag.
Forfatter: 
Dato:  26-10-2015 10:22

Er der nogen der har erfaring med hvor gammel en fritlevende landkylling skal gå for at blive færdig til slagt?

Mor er en grönlægger og far en maran.

Vi fik kyllinger d. 3 Aug. og nu viser det sig at de fleste har en stor flot grøn hale... altså de ser ud til at blive hanekyllinger.

Da vi vil fortsætte med at have høns og ikke hans, så skal de i fryseren på et tidspunkt. De lever med hønsene og går frit og har det godt (sammenlignet med industrikyllinger) men hvor længe skal vi lade dem gå?

Min søn vil gerne have kylling til sin fødselsdag i slut Dec. mon de kan blive færdige til det, eller skal de gå til foråret?

Kan ikke rigtig nænne at prøve at veje en da den sikkert vil blive stresset over oplevelsen.

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Kyllinger
Forfatter: 
Dato:  26-10-2015 11:54

Tillykke med de små

Det kommer jo lidt an på, hvordan du vil tilberede dem.

Hvis de skal steges, er de nærmest bare bedre, jo yngre de er, så jeg ville bestemt spise dem til december. De landkyllinger, vi/jeg har slagtet var gode som 5-6 måneders men blev hurtigt seje derefter, og de vokser ikke særligt meget mere efter den alder.

Måske er det anderledes med maran/grønkyllinger, men jeg tænker, at de er perfekt timet til en decemberfødselsdag

Nu med skovtursquarter

0
0
Svar på denne tråd

Kyllinger
Forfatter: 
Dato:  09-11-2015 09:17

Kirstine, jamen tak. De er bare ikke længere små og nuttede.

De er begyndt at se ret færdige ud. Det med at de bliver seje efter 5-6 måneder var da en ret god og brugbar oplysning. Næsten synd bare at koge suppe på dem, når de har haft hvad flere kalder en optimal opvækst ifht. kvaliteten af slutproduktet.

Da ungerne skar græskar, så gik kyllingerne efterfølgende i dem og det blev ikke populært så jeg tror børnene glæder sig til kyllingsteg. Tror det bliver noget i retning af ovnbagt / grillet kylling, sådan helt traditionelt, måske med hvide kartofler, brun sovs og agurksalat som jeg husker det fra jeg var barn.

Andre forslag er velkommen. :)

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd

6 måneder
Forfatter: 
Dato:  09-11-2015 19:33

De skal være ca. 6 måneder gamle. Maran er pænt hurtigudviklet for en kombirace. Tag fat i dem og føl dem på brystet. Hvis de er klar til slagt kan du tydeligt mærke fylde på brystet og lårene. Sammenlign evt. med din voksne hane. Væksten går desværre langsommere på denne tid af året. Hvis de får lys 12 timer om dagen (inklusiv dagslys, så går det lidt hurtigere.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider