Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nyt køkken - ideer?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2015 21:39

Hej ænder!

Vi skal igang med at lave nyt køkken til efteråret. Manden sætter det selv op, og det skal være billigt.

Vil i dele jeres erfaringer med hvad i savner i jeres køkken, samt hvad i ikke kan undvære?

Og tillgsspørgsmål - fritstående køle/fryseskab vs indbygget? Indbygget er da pænt, men de bliver bare så små...

Tak!

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

noget man helt sikkert skal have
Forfatter: 
Dato:  16-08-2015 22:55

masser af bordplads

og masser af skabe til opbevaring (smagssag om man vil have overskabe - jeg vil bare gerne have masser af god plads - og helst ikke nogen hjørneskabe - de er dumme at opbevare ting i og sværre at komme helt ind i)

stikkontakter - jævnt fordelt ved bordet og komfurert (vi mangler omkring komfureret)

lys over bordepladen

vi har aldrig haft et fritstående, så det kan jeg ikke sige noget om. Men man er meget bundet ved at have et indbygget. kan hellere ikke bare flytte rundt på det. nu det køkken vi har nu, er der slet ikke plads til et fritstående.

1
0
Svar på denne tråd

Udtrækshylder
Forfatter: 
Dato:  17-08-2015 06:29

Vi har et gammelt køkken hvor vi bare har sat nogle nye skabe ind på en enkelt væg. Da vi købte dem fik manden lov til at bestemme, så vi fik almindelige hylder og det er en af de ting jeg har fortrudt rigtigt meget. Når det hele skal skiftes ud så skal vi have hylder der kan trækkes ud.

Jeg vil faktisk rigtigt gerne have et hjørneskab, hvor der igen er udtrækskarrusel, som følge med døren ud når den åbnes. Så kan man få udnyttet hjørnet. Karrusel til hjørneskab

Mvh. Charlotte

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Køkken
Forfatter: 
Dato:  17-08-2015 09:24

Vi satte et Ikea parallel køkken op for 4 år siden. Der er 25 års garanti på det og vi er bare vildt glad for det!

Hørte at en køkkenmontør havde valgt et Ikea køkken dels pga. det var nemmere at samle og sætte op og dels pga. garanti og pris, til trods for at hans arbejdsgiver solgte et andet mærke.

Købte kun elementer, da vi havde et kæmpe gaskomfur og køleskab købte vi i den lokale brugs (det er sådan noget de kan her ude på landet! , det hedder faktisk det samme som en gummiged / entreprenørmaskiner Liebherr ... www.carsbase.com/photo/ photo_full.php?id=66966 ikke lige hvad jeg forventede da vi fik sådan et køleskab.) Fryseren er en kumme fryser som står i bryggseret og blev købt samtidig.

Udtræksskuffer og skabe er jeg helt vild med. Vi er ved at tage os sammen til at sætte ejendommen til salg, og når vi kikker på andet, så er er køkkener med låger totalt YT så finder vi sådan et hus så bliver det skiftet ud, med skuffer! Vil aldrig have andet!

Jeg vil nødig undvære opvaskemaskinen! Vi har boet her i over 10 år uden så den er vi stadigvæk helt vild med.

~ Anette

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

Opdateret. Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-08-2015 10:41

Mange tak for jeres input!

Det er netop Ikea køkken vi kigger på. Hvidt med simple greb og sort laminat bordplade samt sort vask. Med masser af skuffer og en hjørnekarrusel. Vi har en ny opvaskemaskine samt ret nyt komfur, så vi skal kun ud og have nyt køle/frys samt ny emhætte.

Jeg hælder også mest til fritstående køle/frys. Det ser da godt ud med indbygget, men de bliver så små (elsker plads!) og hurtigt pebrede i pris. Et fritstående vil dog stikke 1,5 cm ud i forhold til bordpladen - men hvor meget vil det lige genere en??

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Ikea køkken
Forfatter: 
Dato:  17-08-2015 16:53

Jeg havde et ikea køkken før jeg flyttede, det var rigtigt godt og min køkkenmontør sagde det samme. Mener han sagde noget meget at ikeaa køkkener blir lavet på samme fabrik som mange af de andre. I mit eget køkken savner jeg i den grad bordplads! Og plads til mine køkkenmaskiner. Det er meget frustrerende, godt jeg snart skal flytte :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2015 21:22

Det eneste jeg mangler i mit relative nye køkken er en af de smalle skuffer lavet om til en oplader station til telefoner og IPads. Men ellers tilslutter jeg mig begejstringen over et køkken med skuffer og masser af stikkontakter.

Suldudu

1
0
Svar på denne tråd

råd råd råd
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 12:49

Mine råd:

- Bordplads, bordplads og atter bordplads

- Induktion eller gas

- Sokkelskuffer

- Solid træbordplade og DYB! fordi den ser top godt ud og kan slibes gang på gang så den ser ud som ny

- Dobbelte stikkontakter hvert sted i planlægger der skal være

el

- Skuffer hvor i kan komme til det

- Stor bred vask

- Lad skraldespandsskabet være med låger og ikke skuffer, på den måde kan en stadig smide skrald ud i den ene låge imens en anden der skræller kartofler ved den anden låge. Skuffer her vil gøre at man skal rykke helt væk fra vasken imens der smides ud og at der skal bruges flere kræfter for at åbne skuffen i tilfælde af at man har hænderne fulde. Jeg åbner feks. selv vores låger til skraldespanden med foden hvis jeg har hænderne fulde, tror skuffer bliver for tunge til dette lidt trick.

Da vi lavede køkken lavede vi selv rammen til vores amerikanske køleskab, således det nu er indbygget. Dette da vi vurderede det gav en pænere helhed.

Derudover har vi bestilt ekstra høje sokkelskuffer på den eneside at køkkenet og selv bygget soklen på den anden side af køkkenet for at bordhøjden passer til to høje mennesker => BEDSTE valg EVER!

Pøj pøj med køkkenprojektet

Med Venlig Hilsen

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 17:26

Jeg tror at jeg ville overveje sokkelskuffer hvis jeg skulle bygge køkken fra bunden, jeg ville elske den ekstra plads i mit køkken! Jeg har dog aldrig set dem i virkeligheden så jeg ved ikke om de fungere efter hensigten?!

0
0
Svar på denne tråd

En cooker!
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 11:54

De er bare så smarte, det er så nemt at smide kogende vand i en gryde og over på komfuret, lave the, kaffe - jeg synes det er en genial opfindelse :)

Hilsen Celia

Sieze the day!

Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

0
0
Svar på denne tråd

Køkken
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 18:18

Nogle af de ting jeg især er glad for i vores køkken er:

• En stor kogeø med granitbordplade
  • Induktionskogeplade
  • Opvasker og ovn er hævet
  • Todelt vask
  • Vandhane med studs der kan trækkes ud
  • Amerikaner køleskab med koldt vand og is - hold op vi bruger det meget, hvilket jeg faktisk ikke havde regnet med da vi flyttede ind
  • Masser af skabsplads og masser bordsplads + godt med stikkontakter.

Til gengæld bander jeg alle de fine udskæringer langt væk når der skal gøres rent. Hold op hvor kan der sætte sig meget skidt i dem. Jeg er heller ikke helt fan af vores overskabe med glaslåger. Det ser meget godt ud hvis man har en masse service og pæne glas man gerne vil vise frem men ellers kommer det nemt til at se meget rodet ud. Så når vi engang (om mange år) skal have nyt køkken bliver det med glatte overflader og uden glasskabe .

Derudover har jeg altid haft fritstående køleskabe i de køkkener jeg har haft og har aldrig tænkt videre over, at de stikker lidt ud fra bordpladen - slet ikke hvis køleskabet kan placeres i et hjørne/for enden af bordpladen .

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 20:48

Endnu en gang tak for alle jeres input :D

Nogle af ideerne er desværre udover vores budget - men i fik bekræftet os i nogle af de ting, vi havde planlagt (Y)

Det ender med et fritstående køle/fryseskab :)

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Køleskab
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 09:39

Vi har et delvist indbygget kølsekab eller hvad det hedder. Det står mellem et højskab og bordpladen efter, hvor der var brug for det i dagligdagen feks. når der skal smøres madpakker. :) Gider ikke have det stående i en krog, for det bruges rigtig meget mange x om dagen.

Det er 183 cm højt så at indbyggede køleskabe er små passer ikke det har heller ikke kostet en formue. Det rager 1½ - 2 cm ud hvilket vi aldrig har lagt mærke til som et problem. :)

Husk også at spørge om rabat. ;-) Du får næsten altid MIN 10% så der er dumt ikke at hører!

Nej, det hedder ikke får jeg rabat; Men spørg sælger, hvor meget rabat kan du give på .... ! Det er de nemmest tjente penge i verden.

Sokkelskuffer er vist lidt sådan in or not. Min farmor havde det i hendes køkken fra en gang i '70'erne.. Vi har det ikke og savner det heller ikke. Hun havde forøvrigt plastposer i sin ene.

Vandhande med udtræksslange var vi rigtig glade for i starten men den bliver hurtigt slidt og rykker i vasken så vi er faktisk holdt op med at bruge den.

Vandhanen kan med fordel sættes i kanten af vasken for at lede vandet tilbage i vasken og ikke ud på køkkenbordet. Der er ofte mørke, fugtige og kedelige pletter omkring en vandhane som forhindres ved at sætte den i kanten af vasken.

Hane med kogende vand er som så meget andet en smagssag. Vi ville ALDRIG have en hane med kogende vand i huset da vi vil frygte, at et barn vil blive skoldt. Tænker så også at elregningen vil lide under det..

I IKEA er de forøvrigt rigtig gode til at få mest ud af få m2, så prøv at tage på inspirationstur derud. :)

~ Anette

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

Opdateret. Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider