Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Prisen på din rejse var forkert... betal
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 14:31

Hej!

 

Jeg står med et rigtig ærgerligt problem.

Min kæreste og jeg bestilte for knap 2 uger siden et hotelophold i Spanien via sådan en hjemmeside, der samler hoteltilbud. Vi havde nogle stykker at vælge mellem, men vælger så et ud (vil ikke skrive hvilket ift. at hænge dem ud).

 

Vi købte flybilletter til Barcelona med det samme, og så var ferien til perioden 27. juni - 1. juli bestilt.

 

I går, altså knap 2 uger efter booking, modtager vi så en mail fra hjemmesiden, vi bookede via.

Prisen, der var angivet på hjemmesiden - som vi har betalt, og derefter har vi fået reservationen af opholdet bekræftet - var åbenbart forkert ift. hotellets gældende takster pga. en fejl på hjemmesiden. Nu forlanger de så, at vi efterbetaler gebyret, der ligger på 50% af den pris, vi oprindeligt har betalt.

 

De tilbyder os, som en "middle ground", det de så kalder "gratis" frokost i de 4 dage - for mig at se er det en meget dyr frokost

 

Jeg er helt uforstående overfor at dette kan ske, så da vi ringede og sagde vi ikke ville acceptere deres tilbud, fik vi at vide, at vi kunne afbestille rejsen - ja, men så kan vi da stå og flagre med vores flybilletter til 2600 kr. og desuden ikke komme på sommerferie!

 

Ved nogen, om der på nogen måde er noget, vi kan gøre - har vi retten på vores side til at sige, at de har lavet en fejl og bare må æde prisforskellen (ved ikke om det i så fald er booking-siden eller hotellet, der er de ansvarlige?).

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det står formentlig
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 14:56

"med småt" på hjemmesiden i deres betingelser. Desværre er de som regel dækket ind over for skrivefejl - men tjek det endelig.

 

Superærgerlig situation for jer - jeg håber, at I finder en løsning. Under alle omstændigheder dårlig service, at de først fandt ud af fejlen så sent..!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det med småt..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 15:41

Sine har ret i, at butikker ofte tager forbehold for trykfejl, f.eks. at en pris er oplyst forkert.

Til gengæld har tidligere sager hos Forbrugerklagenævnet dannet præcedens for, at en netbutik ikke kan tilbagekalde en vare, der er købt via nettet til en forkert pris, således at det er netbutikkernes eget ansvar at holde øje med deres priser.

Eneste undtagelse kan være, hvis netbutikken kan godtgøre, at kunden har handlet i ond tro og været klar over, at det er en fejl. Det er dog kun i meget åbenlyse sager, hvor de kunnet komme igennem med dette, f.eks. hvor en kunde har købt 8 fjernsyn til en 1/100 del af prisen.

 

Men hvis jeg forstår dig ret, så har I yderligere modtaget en ordrebekræftelse på købet? Tjek om det er en bestillingsbekræftelse eller en ordrebekræftelse, da der er forskel. Men hvis det er en ordrebekræftelse, er der ingen tvivl om, at I har ret til produktet til aftalte pris.

I så fald træder forbeholdet i hvert fald ud af kraft uanset hvad, da det er butikkens ansvar ift. deres forbehold (hvis de har et) at tjekke prisen førend de sender en bekræftelse.

 

Jeg ville finde de tidligere sager hos forbrugerklagenævnet og med henvisning til disse igen kræve at få produktet til den aftalte pris. Ofte prøver sådanne virksomheder bare at løbe om hjørner med de kunder, som ikke kender deres rettigheder. Er de stadige besværlige ville jeg true med at melde det til Forbrugerklagenævnet (det koster vist et gebyr, som man får igen, hvis (når i dit tilfælde) man vinder) og gøre alvor af det, hvis de stadig nægter.

 

Et par links:

newz.dk/netbutikker-er-ansvarlige- for-prisfejl

www.version2.dk/artikel/afgoerelse- tvinger-netbutik-til-saelge-10000- kroner-tv-til-en-tiendedel-43629


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 16:35

Det er ikke korrekt som ovenstående skriver, at I uden tvivl har ret til opholdet til den aftalte pris, hvis bare I har fået ordrebekræftelse på beløbet. Selv med ordrebekræftelse skal der foretages en vurdering af, om prisen været SÅ lav at det er åbenbart at det måtte bero på en fejl, og I derfor må betale den rigtige pris. Men det lyder umiddelbart ikke som et "for godt til at være sandt"-tilbud. Så som udgangspunkt vil jeg mene, at I har krav på at få opholdet til den aftalte pris - men det er en konkret vurdering, der kræver flere oplysninger.

 

Det, I kan gøre her og nu for at redde jeres ferie, er at betale under protest, så I trods alt kan komme afsted og så kan I klage til Forbrugerklagenævnet mhbp at få differencen tilbagebetalt (jeg antager her at sidens markedsføring har været rettet mod danske kunder, og at der derfor er dansk værneting). Det koster 160 kr. at klage, og du får klagegebyret retur ved helt eller delvist medhold.

 

Du kan ringe på 70131330 mellem kl. 10 og 12 på hverdage og tale med Forbrugerhotlinen, eller skrive på chatten mellem 9 og 15 hvis du har brug for vejledning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aftale - gyldig eller ej
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 16:44

Hej,

En aftale er bindende for begge parter. I dette tilfælde kan der være tale om fejlskrift, men her handler det om, om I som køber er i god eller ond tro - om I ved eller burde vide, at prisen er for lav til at være sand. Der kan selvfølgelig være taget forbehold for disse fejlskrifter fra firmaets side. ELLERS så er det aftaleloven, der er gældende for denne case og så vil I muligvis kunne vinde sagen. I skal selvfølgelig ikke tage i retten for så lavt et beløb, men så kan man sende en mail til hotellet, hvor man angiver paragraffer mm. Håber I får styr på det.

 

Mvh. Line


Livet er, hvad du gør det til :-)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 20:18

http://www.forbrug.dk

 

Jeg ville ringe til deres Forbrugerhotline og høre nogle jurister omkring dit spørgsmål.

 

Hvis rejsen er bestilt fra danmark (taler de dansk?) så det hotlinen, taler de engelsk skal du over Forbruger Europa.

 

Du kan ringe mellem kl. 10-12 til deres hotline.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 23:27

Tak for jeres svar! Håber det går i orden


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-06-2015 09:54

Hvis i har fået en bekræftelse på opholdet, så vil jeg mene at selskabet ikke har noget at gøre. Min far og hans kone prøvede noget lignende, et ULTRA billigt hotelophold som også var en fejl- men dette fik de til prisen, da den var bekræftet osv.


Mvh Mie

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-06-2015 09:58

Hvis du klager skal du i øvrigt være obs på, at nogle af de her bookingsider er registreret i Rejsegarantifonden, og i det tilfælde er det Pakkerejseankenævnet, og ikke Forbrugerklagenævnet, der kan behandle din klage.

 

Fx hører Travellink.dk og flybillet.dk under Pakkerejseankneænvets kompetence, mens eksempelvis booking.com, expedia.dk og hotels.com hører under Forbrugerklagenævnet. Du kan tjekke om den side, du har bestilt fra er registreret i Rejsegarantifonden her: www.rejsegarantifonden.dk/no_cache/ rejsekunde/registrerede- rejseudbydere/

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider