Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Roskilde Dyrskue
Forfatter: 
Dato:  05-06-2015 11:23

Jeg er så spændt!

Jeg har altid deltaget trofast i det fynske dyrskue - men nu er jeg jo snart semi-københavner efter at have boet her i 4 år, så i år står det på Roskilde Dyrskue - for første gang! Kæresten og jeg tager derind lørdag.

Skal i andre med? Hvad skal i se? :)

Jeg glæder mig især til det store hesteshow. Sidst jeg var på den fynske var der en fantastisk opvisning med islændere, men dette hesteshow skulle vist være med mange forskellige racer.

Hvad er godt at se? Udover heste vil jeg rigtig gerne se kødkvæg og malkekvæg, så det er der sat kryds ved i programmet ;)

Og selvfølgelig rundt og se alle staldene.

På det fynske dyrskue elsker jeg at se de små springkonkurrencer for ponyer - er der noget lignende på Roskilde? Synes ikke helt jeg kan se det i programmet.

Jeg tænker dressur, spring, kostumespring og lignende, både for heste og ponyer. Det vil både jeg og kæresten gerne se.

Ej jeg glæder mig som en gal :) Elsker dyrskuer!

Mvh. Sophie (:

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd

Fast dyrskuegæst
Forfatter: 
Dato:  05-06-2015 17:47

Jeg har været fast dyrskuegæst siden det Sjællandske Fællesskue lå på Bellahøj. Fra starten af godt nok i klapvogn.

I år havde vi regnet med kun at skulle forbi i dag fredag, da mon mand skulle fremvise en 4-års Frederiksborghingst og en 3-års DSP-hoppe. Men DSP-hoppen fik 23 points og da hun var alene i holdet blev hun dermed udtaget til fælleskonkurrencen om skuets bedste 3-års hoppe i morgen formiddag, så vi må lige en tur forbi igen.

Dagen blev desværre skæmmet af at Frederiksborghingsten lige inden vi kørte hjem fik sparket sin ejer meget kraftigt, så der var samaritter/paramediciner og efter uendeligt lang tid kom der endelig en ambulance, så han kunne blive kørt på sygehuset. Paramedicineren mente at der var risiko for en sprængt milt, men vi krydser fingre for at han er sluppet bare nogenlunde nådigt.

Mvh. Charlotte

Dressurtalent Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Jjjjjj
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 12:38

Charlotte.

vi så da ambulancen kom og hørte nogen sige 'langt om længe'... Er han ok? Og hvad fik hingsten af point?

Der var også lidt drama i showet, en jyde væltede over sin rytter og en marathon vogn væltede? men de kom vidst ikke slemt til skade.

Til TS

Tror kun der er lidt (stævner) nede ved 4H der springer de hvertfald så jeg. Og så er der vel gangarts konkurrence... Det er mere til store heste dag i september der er stævneklasser.

ret mig hvis jeg tager fejl!

Venlig hilsen

Mie Jensen

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 16:12

Puh det lyder voldsomt Charlotte! Krydser fingre for han er OK.

Vi fik set Pony Games nede ved 4H, det var rigtig sjovt :)

Det Store Hesteshow fik vi desværre ikke set. Vi havde snakket om at være der i god tid, men tiden løb fra os og da vi endelig kom derhen, var der fuldstændig proppet og vi kunne ikke se noget som helst, desværre.

Men fik klappet en masse køer, heste, marsvin, geder osv, så det var super hyggeligt :)

Og vi var rundt og se lidt i de forskellige ringe.

Mvh. Sophie (:

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd

Bedre end frygtet
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 16:18

Jeg læste på sn.dk at han havde brækket nogle ribben, men vi var forbi Frederiksborgerne i dag for at høre om de vidste noget, og der var meldingen at ribbene "kun" var trykkede, lever/milt var ok, men de ventede på resultater fra nogle blodprøver, så de kunne afvise skader på bugspytkirtlen. Og han havde meddelt at han regnede med at kigge forbi her i eftermiddag. Så umiddelbart meget bedre end frygtet. Man tørrer lige sveden af panden.

Jeg hørte/læste så at der skulle være sket endnu en ulykke i hesteområdet nogenlunde samtidigt. I alt havde der været 4 ulykker med heste i går, der var endt med at der var kørt nogen på sygehuset. Blandt andet var det faldet en "sandsæk" af en hestevogn i showet.

Mvh. Charlotte

Dressurtalent Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 19:46

Godt der trods alt ikke skete mere!!

Vi så en enkelt bil med blåt blink i dag, det var det. Det var slet ikke gået op for mig at der var sket så mange ulykker.

Mvh. Sophie (:

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd

ulykker
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 19:42

Var inde på skuet lørdag. DEr var også ulykke i det store show.

Jeg kan både se og mærke i år, at den mand der for nogle år siden plejede at stå for generalprøverne er død og dermed ikke længere står og sortere heste og ryttere fra, der ikke burde være i ringen under shows.

Det var altså for slapt i år og jeg kunne høre på speakeren at der ved hver show var sket et eller andet. Det er bare ikke ok.

Jeg så også flere heste i kvadrillien og i showet som i "gamle dage" var blevet taget ud under generalprøverne.

Det er så ærgerligt sådan noget.

1
0
Svar på denne tråd

Ensformigt
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 11:01

Vi var på dyrskuet om lørdagen, og skulle som sædvanligt se de store hesteshow. Denne gang dog midt på dagen, vi plejer at se det om aftenen. Synes det var jævnt kedeligt pånær ponyerne der lavede Baywatch, det var rigtig fint. Ellers synes jeg show-delen i det er gået noget ned ad bakke. Vi gik inden det var helt slut, tror vi gik i det anden sidste indslag. Men ulykker var der ikke noget af. Desværre synes jeg bare tit man ser en halt hest i de shows. Sidste år var der halt hest og igen i år var der en hest for vogn, som haltede på et forben. Forstår ikke, at de går i ring med halte heste.

Ellers trissede vi som sædvanligt en tur gennem staldene, så lidt køer, var igennem 4H og fik noget frokost. Men jeg synes det er ved at være lidt ensformigt at gå på dyrskue, måske man har været det for mange gange. Førhen brugte vi en del tid i maskin-området, men efter knægten er belvet så stor, så trækker det ikke at skal op og sidde på alle mulige maskiner. Så den del er også hurtigt overstået. Vi kiggede lidt biler som vi alligevel ikke har råd til.

Jeg vil ihvertfald overveje, hvor vidt vi skal derned til næste år. Fornyelse er jo nok svært andet end i showet, men når man synes det var lidt kedeligt, så tog det toppen af det man havde set frem til. Måske man bare skal have en pause.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 18:13

Luminator: Jeg troede faktisk bare det var mig, der havde for høje forventninger.

Altså, jeg havde en RIGTIG hyggelig dag! Men jeg kunne mærke jeg savnede de ting som jeg elsker ved det fynske dyrskue, fx deciderede konkurrencer (spring, dressur osv).

Der var lidt pony games på Roskilde, ellers var det "bare" at kigge på dyr - hvilket var rigtig skønt efter så mange års pause fra dyrskuet!

Men jeg kan mærke jeg manglede egentlige aktiviteter at kigge på - mange af aktiviteterne var fremvisning af dyr som man alligevel havde set i stalden.

Fik så heller ikke set det store hesteshow, så det hjalp jo heller ikke meget :P

Maskinerne interesserer ingen af os det mindste, så der var vi slet ikke nede.

Som sagt havde jeg en skøn dag og fik tilfredsstillet mit dyrskue-behov, men jeg tror det bliver det fynske næste år. Måske er det nostalgi eller at det bare er det jeg er vant til, men syntes bare der er meget mere at se, det er lidt svært at forklare.

Mange siger at "show"-tingene og konkurrencerne er til det store hesteshow, men det kommer jeg ikke ind og se; jeg vil hellere have det hele samlet i ét dyrskue.

Mvh. Sophie (:

All the best people are.

0
1
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 13:55

TS, prøv at tage til Store Hestedag på dyrskuepladsen i september. Det er dér alle de elementer du savner er.
Elsker store hestedag. Men synes også dyrskuet er hyggeligt, selvom der ikke er ligeså mange aktiviteter at kigge på :)

Mvh. Natasha

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 14:43

Natasha: Jaaa, jeg ved bare ikke om jeg kan få slæbt kæresten med ;)

Dyrskue kan jeg godt overtale ham til, men ved ikke hvis det decideret er kun heste.

Og ved ikke om jeg gider gøre det alene! Men hvis alle de ting er dér, så er det da lige før jeg bare skal afsted selv så.

Tak, jeg vil helt sikkert overveje det :) For jeg elsker at se den slags.

Mvh. Sophie (:

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd

Dyrskue for dyrene
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 14:59

Jeg tager jo til dyrskue for at se dyrene, både til bedømmelse og i staldene.

Men jeg synes ikke det er så sjovt som det har været, der er alt for meget gøgl. Der er alt for mange mennesker der hovedsageligt kommer for gøgl og som lige skal igennem staldene for at kunne sige at de har været der, og som pga deres uvidenhed er til fare for både sig selv og andre.

Mvh. Charlotte

Dressurtalent Sælges:

1
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 19:49

Det var da lidt sent jeg fik set den her tråd

MEN jeg har også været fast inventar på Roskilde Dyrskue de sidste 10 år eller sådan noget De sidste par år dog kun en enkelt dag som besøgende sammen med kæresten, som absolut ikke er hesteinteresseret, men synes det er SÅ hyggeligt at være med dernede.

I år var jeg så heldig at min veninde spurgte et par uger inden, om jeg ville med derned og bo hele weekenden, for hun skulle ned og ride med i Roskildekvadrillen i det store hesteshow på hendes palomino. Vi har iøvrigt tidligere redet med i kvadrillen som repræsentant for fuldblodsaraberen sammen, så det var total som gamle dage - bortset fra at jeg selvfølgelig "bare" var hjælper denne gang. Men det var bare SÅ hyggelig en weekend!

Håber I havde en hyggelig dag, og ellers er der jo Store Hestedag dernede i september, hvor der både er bedømmelser men derudover også dressur- og springkonkurrencer. Men ellers er der nu også gangartskonkurrence på dyrskuet om lørdagen

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider