Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udlån af hest
Forfatter: 
Dato:  15-04-2015 14:07

Herinde på HN er der flere rigtig dygtige piger, som såvidt jeg har forstået, låner "deres" hest af entre ejer eller avler.

 

Hvordan fordeler I udgifterne?

 

Hvem sørger for udstyr?

 

Er ejer indenover noget af pasningen, hjælp til fx stævner osv?

 

Er selv avler og "gammel, lidt rusten" dressurrytter...

 


Sælges:

3 1/2 års vallak e. Sunny Boy

1 1/2 års e. BH Zack

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke prøvet selv, men
Forfatter: 
Dato:  15-04-2015 15:46

Jeg kender et par dygtige rytter som har haft noget meget fordelagtige låneforhold.

Ofte har de modtaget hesten meget rå og så redet den op til salg, dette har fungeret ved ejer/avler holder alle udgifter pånær ekstra udstyr/kiropraktor osv.

Dog har rytterne også langt et kæmpe stykke arbejde i hestene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 udlån nej tak
Forfatter: 
Dato:  15-04-2015 15:54

gør det ikke mere, de fleste ryttere kan alt i tale

men når det kommer til ridning og pasning af musse

kniber det for mange, vi har kun en udlåning der er

endt med at vi fik en hest hjem i samme stand som ved

udlån, men der er utrolig mange dygtige piger derude

og vi har tre til at ride for os, de to er rigtig

dygtige og den tredje er godt på vej,

men aldrig mere udlån.


nadja

0
0
Svar på denne tråd
 
 6tegn...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2015 23:06

Jeg lånte en varmblod gennem 3 år.
Jeg havde alle udgifter - på nær forsikring og en kæmpe tandoperation. Den var ejer meget sød at dække - han sørgede også for at hun blev tjekket efterfølgende etc.

Jeg betalte selv udstyr. Fik dog sadel med til at starte med, men endte med at købe min egen.


Jeg havde hende som min egen, og nød al tiden med hende. Desværre er hun sendt retur - det værste ved at låne en hest, det er følelserne, man får for dem. Hun er uendeligt savnet


Med Venlig Hilsen

 

Kathrine Nielsen

 

R.I.P. Redwood Mickey Mouse <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 15:00

Jeg har altid tilbudt den samme aftale ved udlån.

 

Ponyen bliver hos mig eller på en stald i nærheden hvor jeg selv stadig har hovedansvaret for ponyen. Er den på 'min' stald skal de ikke betale noget, hvis de vil flytte hende så skal de selv betale det hele. De skal selvfølgelig gøre arbejdet selv også, men sker der noget kan de kontakte mig.

 

jeg giver undervisning. Hver dag til at begynde med også hvordan man håndterer hende. Så når det er okay så mindst en dag i måneden.

 

Jeg holder udstyr, det hun har behov for. Går noget i stykke må de erstatte det og vil de ha noget andet så må de selvfølgelig værsågod købe det. Det må de selv om. Jeg har bare en regel, jeg skal godkenne det. Altså bid, trenser og andet.

 

De må stille op til alle de træninger og stævner de bare gider, men se skal selv betale for det. Jeg vil dog meget gærne stille op og køre da jeg har trailerkort og være med som hestepasser.

 

Alt dette er fordi jeg har en lille 3' pony og det er tit børn der rider hende.


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 meget forskelligt.
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 18:43

Hej.

Jeg tænker det er meget forskelligt, hvordan kontrakterne er.

Vi har selv lånt og kender flere der låner heste/ponyer.

Der er meget stor forskel på hvordan kontrakterne bliver udformet.

Det afhænger meget af hvor er hesten/ponyen i sin uddannelse, hvad kan rytteren bibringe Hest/pony.

Hvis det er en yngre hest/pony, som en relativ dygtig rytter rider og starter stævner på, plejer det at være sådan låner og ejer deler nogle af udgifterne. Det kan foreksempel være at ejer står for dyrlæge og udstyr, og låner står for resten, dvs foder, opstaldning smed, stævner og undervisning.

Ved andre kan der være tale om, at låner står for alle udgifter, på nær, hvis der er større operationer os.v.

Nogle enkelte betaler ejer for stævne start, dyrlæge, smed og udsyr. Eller afholder alle udgifter på nær undervisning og stævne start.

Så der er rigtig mange modeller der ude.

hvis det er planen at hesten skal sælges laves der som regel en aftale i forhold til evt forkøbsret.

For os som Låner, har det været meget vigtig med tæt samarbejde med ejer. Jeg har altid gerne ville sikre mig, at vi er enige om de ting der sker med hesten, og det har været nedfældet i kontrakt. Men igen er det også meget forskelligt.

Jeg er nok en af dem der har haft tættest kontakt med ejer, men det er også vigtigt for mig.

 

Jeg kender rigtig mange gode historier i forhold til at udlån. Men ved jo også at der desværre er nogle enktelte historier der ude, hvor det ikke er gået så godt.

Var det mig der skulle låne ud, ville jeg sikre mig, ved at besøge hesten ind i mellem, få tilsendt lidt video, og tage kontakt til låner med jævne mellem rum.

Håber du kan bruge det til noget.

 

Hilsen

Rikke.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 udlåner...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 16:03

Jeg har en hest i udlån til en ung pige, ved udlånsstart aftalte vi en prøveperiode på 3 mdr og i den periode fulgte udstyr med, sadlen er igen tilbage hos mig og låner har købt en sadel der passer bedre til hendes bag og til hesten, hovedtøjet var gået i stykker da hesten trådte på tøjlerne, låner har købt et nyt, og jeg har fået penge for den værdi mit var værd da det gik i stykker.

 

Låner står for opstaldning, foder, smed, basisdyrlæge, kommer der større dyrlægeregninger deles de fifty-fifty, forsikring deler vi også.

 

Hesten har nu været i udlån i 6 mdr og de starter deres første stævne den første weekend i maj hvor jeg er inviteret til at komme og kigge. Låner har forkøbsret til hesten.

 

Hesten bliver meget forkælet og jeg har sagt til låner at hvis han kommer retur er det med alt udstyr indkøbt af hende? ( unge piger går jo ikke ned på udstyr, så han mangler ikke noget der )

1
1
Svar på denne tråd
 
 Udlån...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 16:22

GLRosina, hvad betyder det her:

 

"Hesten bliver meget forkælet og jeg har sagt til låner at hvis han kommer retur er det med alt udstyr indkøbt af hende? ( unge piger går jo ikke ned på udstyr, så han mangler ikke noget der )"

 

Vil det sige, at hvis hende, der låner din hest, sender ham tilbage til dig, så skal du have alt det udstyr med, hun har købt til hesten, mens hun lånte den? Eller misforstår jeg, hvad du skriver? :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Hak..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 20:44

Det sidste skal læses med et glimt i øjet, det er blot noget jeg joker med. Men det er svært at joke på skrift.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår åbenbart ingenting!
Forfatter: 
Dato:  18-04-2015 14:30

Nårh... Wauw, jeg plejer ellers godt at kunne forstå en joke Men den gik da helt forbi mig!

 

Glad for, at den var en joke!!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider