Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Konfirmations 'indslag'
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 15:04

I denne herlige konfirmationstid, er jeg løbet tør for inspiration og tænkte HN måtte være stedet for konfirmander og ikke mindst familie dertil, som måske kunne have nogle søde/sjove idéer.

Min lillesøster skal konfirmeres - lige om lidt (2. maj) - og vi er som altid ude i god tid i vores familie (Hun mangler fx stadig kjolen!)

Jeg har egentligt været ved at ville bikse et sødt/sjovt indslag, ala en "Avis" om hende, men er blevet i tvivl om opsætningen af den, især størrelsesmæssigt - og Word vil slet ikke noget større end A4 og det er ikke særlig avisagtigt, især ikke hvis den bliver foldet til A5.

Ville ellers godt lave en eller anden sød måde, at komme med sjove historier og ting om hende på - uden det er sådan direkte fokus på hende og noget folk kan sidde og smile over.

Men når nu Word ikke gider lege med, findes der andre muligheder man kan "opbygge" sin egen "avis" i? Synes ellers jeg har "fyldet" - fx interview med mormoren, lillebroren, "redaktørens klumme" (= mig :P ) og så "reklamer" ala, "Har du spildt cola i din computer? (Eller din søsters!) - VI KAN FIKSE DET!" - for vores tredje søster er god til lidt tegninger og sådan.

Samt så krydsord/rebus, eller tip en 13'er og måske et stykke hvor folk kunne klippe ud og skrive en hilsen til konfirmanden der kunne gemmes.

Findes der andet man kunne lave i den stil, som ikke er så omstændigt som jeg godt kan se mit projekt nok er blevet til, især pga. tidspresset?

Ligesom at jeg er fuldstændig tom for "takkeidéer" til vores kære moder. Min søster vil helst ikke holde en tale og hun er heller ikke meget for en sang - hun har ikke lyst til det der "direkte fokus" på hende selv, men det er jo lidt "påkrævet" med en eller anden "takke-seance".

Hvordan har I oplevet det til konfirmationerne at konfirmanden har takket forældrene? Er det klassisk tale/sang?

Eller har der været andre søde/sjove indslag?

Vi har også vendt idéen med f.eks. 1-2 lærreder sat op hvor folk kan skrive/male noget eller et lille træ og så udklippede hjerter hvor folk kan skrive noget og hænge på træet.

Mangler bare noget frisk inspiration! ;-)

Rollo

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 16:15

Hvis du har word, har du sikkert også publisher, der kan du i hvert fald arbejde i A3. Jeg lavede selv en 4 siders avis som et projekt produkt engang for efterhånden 10 år siden, og er ret sikker på jeg arbejde i publisher

Nu med hafferlaffen Hoya

I er savnet mine piger - Escape & Artesia

0
0
Svar på denne tråd

word...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 17:41

hej

Jeg har word 2007 og der kan man godt sætte den til A3

Ellers kan man hvis man har en printer der kan køre i A3 sætte printet op til at køre 2 eller flere sider pr ark. Og hvis den er avanceret at printe både på for og bagside.

Men det kræver nok at man har lidt tid til at prøve sig frem mht til format og opsætning

God konfirmation og god kjolejagt - håber ikke at der er helt udsolgt

Hilsen Anne

nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 21:42

jeg har et par gange brugt at sende postkort fra forskellige. Til en ridepige konfirmation ville jeg sende et takkeord fra den lokale rideudstyrsforretning og takke for de mange penge hun allerede har brugt og skrive vi nu har helt nyt hun kan bruge flere på. Et fra hendes underviser, ynglings sanger, hendes pony/hest ect. Jeg plejer at lave 4-6 sjove kort.

God fest

Suldudu

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider