I denne herlige konfirmationstid, er jeg løbet tør for inspiration og tænkte HN måtte være stedet for konfirmander og ikke mindst familie dertil, som måske kunne have nogle søde/sjove idéer.
Min lillesøster skal konfirmeres - lige om lidt (2. maj) - og vi er som altid ude i god tid i vores familie
(Hun mangler fx stadig kjolen!)
Jeg har egentligt været ved at ville bikse et sødt/sjovt indslag, ala en "Avis" om hende, men er blevet i tvivl om opsætningen af den, især størrelsesmæssigt - og Word vil slet ikke noget større end A4 og det er ikke særlig avisagtigt, især ikke hvis den bliver foldet til A5.
Ville ellers godt lave en eller anden sød måde, at komme med sjove historier og ting om hende på - uden det er sådan direkte fokus på hende og noget folk kan sidde og smile over.
Men når nu Word ikke gider lege med, findes der andre muligheder man kan "opbygge" sin egen "avis" i? Synes ellers jeg har "fyldet" - fx interview med mormoren, lillebroren, "redaktørens klumme" (= mig
) og så "reklamer" ala, "Har du spildt cola i din computer? (Eller din søsters!) - VI KAN FIKSE DET!" - for vores tredje søster er god til lidt tegninger og sådan.
Samt så krydsord/rebus, eller tip en 13'er og måske et stykke hvor folk kunne klippe ud og skrive en hilsen til konfirmanden der kunne gemmes.
Findes der andet man kunne lave i den stil, som ikke er så omstændigt som jeg godt kan se mit projekt nok er blevet til, især pga. tidspresset?
Ligesom at jeg er fuldstændig tom for "takkeidéer" til vores kære moder. Min søster vil helst ikke holde en tale og hun er heller ikke meget for en sang - hun har ikke lyst til det der "direkte fokus" på hende selv, men det er jo lidt "påkrævet" med en eller anden "takke-seance".
Hvordan har I oplevet det til konfirmationerne at konfirmanden har takket forældrene? Er det klassisk tale/sang?
Eller har der været andre søde/sjove indslag?
Vi har også vendt idéen med f.eks. 1-2 lærreder sat op hvor folk kan skrive/male noget eller et lille træ og så udklippede hjerter hvor folk kan skrive noget og hænge på træet.
Mangler bare noget frisk inspiration!