Hej alle
Jeg har et fast job, som jeg har været rigtig heldig at få. Tingene flaskede sig på bedste vis, og jeg står nu med et job i en branche, som jeg altid har drømt om at være i. Jeg har prøvet en del forskelligt på godt og ondt, og jeg har været i mit nuværende job i halvandet år, jeg er i en virksomhed som vækster, og alt er rigtig godt...
Der er bare lige det "men", at jeg keder mig. Jeg har en længere universitetsuddannelse, og mit job er kun meget perifært relateret til min uddannelse. Jeg er som sådan ikke interesserret i at arbejde fuldstændig inden for mit fag, men jeg ville heller ikke have noget imod at komme tilbage til mit fag.
Selvfølgelig kan der altid ske noget nyt i sådan en virksomhed, men grundlæggende set er det, jeg laver, for uinteressant, for "nemt", og der sker for lidt. Arbejdet foregår simpelthen på en måde, som jeg ikke finder interessant. Jeg sidder på min mås foran min pc, taler kun med nogen i frokostpausen og passer ellers mig selv. Sådan er det arbejde i den virksomhed. Projekter foregår sporadisk, egentligt samarbejde er en sjældenhed - det har været en god dag hvis jeg har været nødt til at vende en beslutning med en kollega i 5 min.... Jeg har prøvet en række forskellige jobs, og da jeg fik dette job troede jeg egentlig, at nu havde jeg fundet det, jeg skulle fremadrettet. Det var også rigtig interessant de første 3-6 måneder, men siden er der intet sket. Opgaverne er for langt de flestes vedkommende de samme, der sker intet i løbet af dagen. Jeg har masser at lave, så det er ikke fordi, jeg ikke kan få tiden til at gå, men det er bare ikke spændende på nogen måde...
I bund og grund synes jeg, at jeg spilder mit kloge hoved på et job, som ikke er udviklende eller udfordrende. Og så kan jeg jo bare begynde at lede efter noget andet - men hvordan i alverden finder man ud af, hvad det andet så skal være? Jeg er jo der, hvor jeg troede, at jeg skulle være, men det er nok bare ikke det rigtige sted alligevel... Kan man ikke få noget hjælp eller sådan noget til at finde ud af, hvad man skal bruge sit arbejdsliv på, som er meningsfyldt og udfordrende, så man havner det rigtige sted???