Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad kan jeg gøre?
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 13:05

Jeg har lige brug for en god ide og tænkte det var oplagt at spørge herinde.

Sagen er den at jeg har en lidt finurlig lille kat som hver morgen gerne vil gå tur. Vi går derfor altid en lille tur, hvor vi har sådan en fast runde vi går. Efterhånden har en del mennesker lagt mærke til min meget lydige lille kat, der går som en lille hund sammen med mig (hun går uden sele hun er ude/inde kat men hun vil helst være ude når vi går tur). Jeg får derfor en del kommentarer og en del mennesker hilser på og tilkendegiver de synes det er lidt sjovt så velopdragen Bodil er.

På vores lille runde går vi forbi et plejehjem og jeg plejer altid at give mig lidt ekstra tid foran det, da jeg kan se der sidder nogle ældre mennesker i vinduet og kigger på os og jeg tænker de måske synes det er hyggeligt at se Bodil. I dag møder vi så en meget gammel mand der er ude at gå med en plejer. Han stopper da han ser mig og siger "Du må meget gerne vinke når du er her, vi sidder oppe på 5. sal. Vi bliver så glade når nogen vinker". Det gik altså lige i hjertet på mig. Nu tænker jeg om vi kan gøre et eller andet, ja jeg ved ikke hvad. Først overvejede jeg at kontakte plejehjemmet og tilbyde Bodil gerne vil komme ind og hilse på en dag hvis de har lyst. Men Bodil bliver lidt "genert" overfor fremmede, og jeg ved ikke om hun så bare vil føle sig utryg. Så tænker jeg om I har en anden ide til et eller andet? Ja jeg ved ikke helt hvordan man skal sige det men jeg vil bare gerne sprede lidt glæde hvis jeg kan.

7
0
Svar på denne tråd

Sikke en smuk tanke
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 13:47

Jeg er helt sikker på der er mange på plejehjemmet der ville blive glad hvis du gad læse avisen for dem eller tá et spil kort med dem.

Sælges:

3 1/2 års vallak e. Sunny Boy

1 1/2 års e. BH Zack

se præsentation

3
0
Svar på denne tråd

du vil blive elsket..
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 14:07

Det er person som dig der bare gør livet på plejehjem som noget der også kan blive godt.

Jeg arbejder selv som SSH elev og der kommer et par gange om måneden "skubber hold". De tager beboerne med på hyggeture rundt om i området i kørestole og på gå ben. De bringer så meget glæde med sig.

Jeg har selv oplevet en ældre beboer sad og græd af glæde, da jeg havde et lille pusterum og spurgte om han ville med en tur ud og få noget frisk luft.

Desværre er der bare ikke tid til, at vi der står for plejen, hverdag kan bruge tid på at gå ture og feks sætte os ned og snakke længe med beboerne.

Du kunne besøge dem og spørge om du må komme og hilse på og bare snakke når der er eftermiddags kaffe, eller hvis du ikke har et arbejde i øjeblikket, måske komme om formiddagen. Eller bare gå forbi og vink til dem, ofte ved de godt hvad tid du går forbi hvis du går en fast rute og tid og så sidder de parat.

Den glæde de ældre beboer viser dig, vil du leve højt på længe.

ALLE plejehjem har brug for personer som dig.

IMC nu med ny PROP.

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

5
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 15:03

Min eneste bekymring omkring at tilbyde noget der ligger lidt mere fast end en engangs-gerning er at jeg indenfor et par måneder skal flytte. Så ved jeg ikke om det virker dumt eller om det er uden betydning?

Jeg havde nemlig tilmeldt mig som besøgsven ved min kommune sammen med Bodil inden jeg vidste jeg skulle flyttede. Det tog så noget tid inden de kontaktede mig, og der havde jeg i mellemtiden fundet ud af jeg skal flytte til en anden kommune. Derfor aftalte jeg med hende jeg tilmelder mig ordningen i min nye kommune, når jeg er flyttet.

0
0
Svar på denne tråd

Bare gå i gang
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 20:22

Jeg synes da at du bare skal gå i gang med at være besøgsven. Hvis du melder klart ud fra starten kan kommunen eller de ældre jo selv tage stilling til om de vil have fornøjelsen af dig, selv om det så 'kun' er nogle måneder.

Mvh. Sanne

Golan er sat til salg. Se på Markedspladsen, Oldenborghoppe, hygge, dressur eller avl.

1
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 20:42

Sanne: Angående at være besøgsven mente hende jeg talte med at det var bedst at vente. Jeg tænker også det er ud fra man skal til en eller anden samtale eller intro-ting inden og så går der alligevel lidt inden man kommer igang, og når jeg så ved jeg skal flytte er det lidt dumt.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 20:44

Nej, hvis du skal gennem intro o.lign. er det nok bedre at vente. Men du kan stadig gå forbi med din lille kat og vinke

Mvh. Sanne

Golan er sat til salg. Se på Markedspladsen, Oldenborghoppe, hygge, dressur eller avl.

0
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 20:48

Sanne skal lige siges besøgsven ikke har noget med plejehjemmet at gøre. Det er et projekt som styres af ældresagen som jeg har meldt mig til for noget tid siden.

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 10:00

Sikke en dejlig historie. Må vi ikke se et billede af "gå tur" - katten, Bodil?

Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"

0
0
Svar på denne tråd

Caroline
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 10:21

Der er aldrig noget, der er uden betydning og heller ikke, hvis det kun er en enkelt gang. I det hele taget, så er det stort af dig, at du gør dig tanker om at gøre noget for disse ældre mennesker.

Hils Bodil. Jeg ville gerne se dig gå tur med katten :)

Venlig hilsen

M

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 13:14

Der findes skam en video Det kan lyde som om vi er ude at løbe men jeg har speeded den op da den ellers var meeeeeget lang. Hvis man ikke gider at se det hele kan jeg dog anbefale at tage det sidste med, hvor Bodil udspørges om det var en god tur

www.youtube.com/watch?v=2NvwtiDzO4M

2
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 13:20

Vil lige sige at da jeg gik tur med Bodil i morges gik det op for mig at bygningen slet ikke har en 5. sal Nå men jeg fik luret rundt i alle vinduer (må hellere kontakte peronalet snart så de ikke tænker hvad jeg har gang i ) men der var desværre ingen at vinke til i dag.

Men vil prøve at tage fat i dem efter påske og høre om vi kan være behjælpelige på en eller anden måde.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider