Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dyr i mit mel
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 20:08

Ihhh så skete det for mig. Efter mange år med delvis mel i poser og andet i mit madskab, som har faste krukker som jævnligt bliver vasket af og tørret godt inden Opfyldninger. Nogen af tingene pasta, ris har sine faste krukker med låg andre sager har ikke. Må nu konstatere at det meste måtte smides ud undtaget dåsemad og uåbnedet plastposer med pasta i. Grrr. Min teori er pillekatmad på bundhylden i skabet den har stået der en uge, et nyt foder til kattekræet. Det var fuldstændig levende. Adrr stakkels kat.

Hvad har i af tætte beholdere til jeres tørmad?

 



"En vane har lange rødder."

0
0
Svar på denne tråd
 
 TupperWare
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 20:22

Jeg bruger nogle bøtter fra TupperWare. Det jeg bruger til specialmel er nogle lufttætte nogen, som der ikke kan komme dyr ind/ud af. Det har for nyligt reddet mig lidt, da der var kommet dyr i hvedeklidet. Heldigvis kunne de jo ikke komme i andre af mine tørvarer, så det var kun det angrebne klid, der røg ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 20:22

Jeg var også så heldig engang at få "besøg" i mit mel.

 

Det var bare mærkeligt, for alt mit mel er hældt over i sådan en lufttæt bøtte, så jeg aner ikke hvordan de er kommet ind i den. Desuden var INGEN andre madvarer berørte!

Så jeg overvejer faktisk om de så kunne have været i melet fra starten..

Men de findes vel ikke i melet allerede i butikken? Eller hvad?

 

Jeg bruger MEGET sjældent mel. Da jeg købte det brugte jeg de skefulde jeg skulle, og så kom resten i en lufttætte bøtte (ren og aldrig brugt!) i laaaang tid, over et år ihvertfald! Og da jeg så åbner den efter dette stykke tid, er der fyldt med små kryb!

Ulækkert!

 

Jeg smed al melen ud og rengjorde bøtten. Har ikke haft problemer siden.

 

Jeg er ikke så striks med at opbevare tørret mad.

Mel er i lufttæt bøtte

Sukker er i lufttæt bøtte

Kokosmel er i lufttæt bøtte

Pasta ligger i sin pose inde i skabet

Ris ligger i sin pose, som lukkes med tape, i skabet

 

Har som sagt ikke haft andre problemer end ovenstående, men det var godt nok ulækkert!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ad bad fy føj
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 20:23
Puuuh, nej det er aldrig en rar opdagelse at gøre sig..

Jeg har det meste i de der store glas med patentlåg, jeg har dem i 3 størrelser, det gode ved dem er at jeg altid kan kaste et blik i skabet og se om der er "lavvande" i igen af glassene. Og så lukker de tæt.

Jeg mangler dog et af de helt store, alt mit mel kan ikke være der ellers...

Men jeg husker godt engang da jeg boede hjemme og der var gået dyr i det hele.... sikken en evne der har til pludselig at være i ALT...

Jeg skiftede faktisk ikke over til glas af den grund, men derimod fordi der i en undersøgelse blev fundet skadelig kemi i noget af det papiremballage varerne var i.

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv da også
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 20:29

Jeg har også for første gang for nogle uger siden, oplevet at have møl i mit rugmel, kerneblanding og færdigbrødblandinger. (ved ikke om det er møl du også har haft?)

 

Her var det faktisk de knækkede rugkerner, som der ellers var i en tæt tilsluttet plasticbøtte som var "reden", hvilket undrede mig en del, da melet stod åben i sin originale emballage.

De færdige brødblandinger smed jeg også ud, da jeg ikke vil risikere, at de har kunne lægge æg inde i posen (research på nettet gav info om, at møl praktisk talt ingen plads skal have, for at kunne komme ind til en madvarer. Bvadr.

 

Nu ser de heldigvis ud til at være udryddet efter gundig støvsugning og rengøring af skuffen af flere omgange.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyr i mel
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 20:33

 

Der forekommer dyr i økologisk mel... det kaldes også protein.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Allerede ved køb
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 20:46

der kan sagtens være dyr i melet, allerede når man køber det i butikken.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 20:52

jeg er gentagne gange blevet invaderet af kryb i mine køkkenskabe, og på trods af omfattende udsmidning og aftørring, er problemet kommet igen.

 

først nu hvor alt er kommet i lufttætte plastbokse (købt i føtex), ser det ud til at lykkes.


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
  jeg har også haft
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 21:42

besøg, men det er noget siden, 7-9-13.

Det inficerede kasseres og der støvsuges og rengøres grundt. Det er ret let at bekæmpe, men I har med det hjem i poserne med mel, gryn, nødder og lign.

 

http://møl.dk/moel-i-koekkenet

 


Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt forskelligt
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 21:50

Mel og sukker har jeg i nogle store plasticbøtter fra Tupperware, alt andet er i glaskrukker fra IKEA, de fås i 4 forskellige størrelser.

 

www.ikea.com/dk/da/catalog/products/ 40112543/


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Investering
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 22:00

Jeg må ud og investere til det sidste tørmad, katten fik lige et skab for sig selv i bryggers til sine madsager og diverse. Så hvis der går dyr i menneskemaden smitter det ikke til kattemaden og omvendt. Har egentlig smidt for flere penge kattemad ud end af vores menneskemad. Så en beholder mere til hankattens må der også lige komme styr på. Så sent som i sidste uge var jeg ude at investere i foderbeholdere til ponykræets foder. Så syns da lige at månedens indkøb går til tomme beholdere i alle størrelser. Organize organize organize. Tak for mange gode input.



"En vane har lange rødder."

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 23:12

Jamen great, så var de jo nok med fra butikken af.. Når nu de dukkede op i melet i en lufttæt beholder. Klamt! :(

 

Det var i øvrigt ikke møl jeg havde, det var sådan nogle små klamme.. Ja de lignede nærmest lus, faktisk. Mørkebrune. Mega ulækkert!

 

Jeg googlede det og der sker vidst ikke noget ved at komme til at spise dem, så længe melet er brugt i madlavning der er varmet op (fx i en sovs eller en tærte).

Og så ekstra protein, som Shagya siger ;)

 

Læste faktisk en artikel om, at i en ikke så fjern fremtid kommer vi til at spise insekter, for at kunne brødføde hele kloden..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider