Ja ja, jeg genopliver lige den gamle traver.
Dagens 3 gode fra i går:
1. Vi nåede 20 min ridning på udendørsbanen før det blev for mørkt. Årets første tur udenfor
2. For et par uger trænede jeg (med succes) 1 gang 'stå stille ved skamlen' efter at jeg havde fået gode råd herinde. I går brugte jeg en anden skammel (meget højere) OG vi stod udenfor. Men efter at vi lige havde repeteret det med at stå stille og få en godbid hen over ryggen stod hun som en lille engel da jeg skulle op. Og hun fik sin godbid og stod helt stille
3. Selvom jeg ikke har redet så meget hen over vinteren kan jeg mærke, at min tidligere frygt for at hun løbe med mig i trav er væk. Ja ja, vi øver stadig det med at gå i det ønskede tempo, men det er i langt højere grad MIG der betsmmer tempoet og hun kommet meget hurtigere ned, også med hovedet, når jeg forlanger det.
4. (ups jeg kan ikke tælle) selvom de andre kom ind i stalden lyttede hun hver gang jeg forlangte, at hun koncentrerede sig om MIG, ikke de andre. Så rundt på volter, slangegange, parader, stillet osv. 'Hallo dame, din rytter taler til dig'