Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dagens 3 gode
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 19:23

Ja ja, jeg genopliver lige den gamle traver.

Dagens 3 gode fra i går:

1. Vi nåede 20 min ridning på udendørsbanen før det blev for mørkt. Årets første tur udenfor

2. For et par uger trænede jeg (med succes) 1 gang 'stå stille ved skamlen' efter at jeg havde fået gode råd herinde. I går brugte jeg en anden skammel (meget højere) OG vi stod udenfor. Men efter at vi lige havde repeteret det med at stå stille og få en godbid hen over ryggen stod hun som en lille engel da jeg skulle op. Og hun fik sin godbid og stod helt stille

3. Selvom jeg ikke har redet så meget hen over vinteren kan jeg mærke, at min tidligere frygt for at hun løbe med mig i trav er væk. Ja ja, vi øver stadig det med at gå i det ønskede tempo, men det er i langt højere grad MIG der betsmmer tempoet og hun kommet meget hurtigere ned, også med hovedet, når jeg forlanger det.

4. (ups jeg kan ikke tælle) selvom de andre kom ind i stalden lyttede hun hver gang jeg forlangte, at hun koncentrerede sig om MIG, ikke de andre. Så rundt på volter, slangegange, parader, stillet osv. 'Hallo dame, din rytter taler til dig'

Mvh. Sanne

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 20:31

Jaaa!

1) Jeg har leget med kalve i dag! De var mega søde, jeg elsker kalve

2) jeg har drægtighedsundersøgt TO køer helt selv (det var kun 2. gang i mit liv jeg havde armen oppe bag i en ko!), og jeg fandt dem begge drægtige, og underviseren sagde jeg havde ret!

På den ene ko kunne jeg endda mærke et lille kalveben med en lille klov, årrh altså det var sødt

3) Min kæreste og jeg har været sammen i 6 år nu, og han kommer over i weekenden og så skal vi fejre det og HYGGE! Han giver mig stadig somerfugle i maven

(Sikke en pjanket 3-gode jeg fik lavet i denne omgang, jeg er åbenbart i kærlighedshumør i øjeblikket :P )

Mvh. Sophie (:

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd

Kan også
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 20:57

fra i dag de tre gode

1.. min gamle hoppe overrasker mig til stadighed med hendes energiske dejlige opførsel, og lidt skavet på en ved godt jeg ikke skal for jeg er for gammel til at hoppe for den hvide sten der altid har ligget på samme plet attitude.

2.. Vi har nået hø tolerancen på 7 kg og ikke spist op, på marken. dvs, fedt hun er mæt og glad, fundet ud af at høet er der også når hun kommer tilbage nede fra den anden ende af marken. Men det holdte også hårdt, når foderplan siger max 5,5 kg pr dag.

3.. Vi har bestilt telt og poser, og sidder og kikker på skove og smeltere vi skal overnatte ved og lugte af bål i mange år frem. UldTæpper fra Tika er købt hjem til formålet.

"En vane har lange rødder."

0
0
Svar på denne tråd

3 gode
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 21:10

Dagens 3 gode her

1. Har endelig fået solgt en sadel som min hest desværre aldrig kom til at passe. Dog med et mindre underskud, men helt klart bedre end at den bare hænger til pynt

2. En rigtig dejlig ridetur på min unghest, som for tiden er i rivende udvikling. Vi har lige fået taget hul på galoppen og wauw jeg føler mig heldig over at hun er min

3. Min søde kæreste overraskede mig med sandwich da jeg kom hjem fra stalden

0
0
Svar på denne tråd

Dagens 3 gode
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 21:39

Hej.

1. Jeg har været sammen med min kæreste i 3 år i dag.

2. Hestens ejer og jeg fandt en god, økonomisk løsning, så jeg kan fortsætte med at ride hende. Det er jeg meget glad for, for jeg har kun passet hende i en måned, men jeg synes virkelig, at hun er en usædvanlig skøn hest, så det var hårdt at måtte sige nej pga. økonomi - men nu kan jeg fortsætte! :)

3.Hjemmebagt chokoladekage! ;D

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Smiler......
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 22:14

Mine 3 gode

1.

Er virus ramt samtidig med jeg forsøger at komme "tilbage til normal fysik ydeevner" efter 6-7 uger med smertefulde tryggede ribben, men klared alligevel en døgnvagt på jobbet, oven i købet med en hel del for hånden????

2.

Fik på hjemvejen en fantastisk ridetur på Gilbert, en rigtig god dressur træning på min unge krudtugle, alle øvelser til næste weekends stævne, sad næsten lige i skabet,og jeg havde luft og kræfter i længer tid, end bare for 2 dage siden. Det er vores første stævne siden i sommers??????

3.

kom hjem til fint badeværelse, min handyman have sat nye skabe og ny håndvask op, og der var både friske blomster og hygge lys og velfolede håndklæder på hylderne??????

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

Nu med en smuk blå engel.

1
0
Svar på denne tråd

Jo ser i ...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2015 10:33

Jeg ville rigtig kunne skrive om en helt fantastisk ridetur en kold Februar dag, men faktum er at det skete ikke. I stedet så opdgede jeg blod på min hånd ibf. med fodring og gik straks i gang med at undersøge seneste hest jeg rørte ved... Ingen huller. Heldigvis! Nabo hesten blev undersøgt og heller ingen utæthedder. Undervejs til 3'je hest, så opdagede jeg at det var mig selv der blødte...

Okay. for at finde årsagen.

Jeg ville også rigtig gerne kunne skrive om lækkert hjemmebag.

Har kæmpe komfur med hele 2 ovne, men den ene springer sikringerne og den anden blev pludselig bare ikke varm længere... Hindbærsnitter på standby. Ovn er nu fikset og virker.

Handlede lidt ind sammen med børnene. Var både i toysRus og BR. Huggelig tur. Skulle så lige handle lidt ind på hjemvejen og kommer det meste af indkøbene i min store dejlige (men ret gamle) skindrygsæk som så ofte før. Da jeg kom hjem var der shampoo over ALT og tasken måtte kasseres.. (plejer ellers ALTID at komme shampoo i en ekstra pose...). Havde egentlig tænkt på at jeg ville have en ny taske. .. Okay fik så en ny taske.

Hvad er det de siger, det kan hurtigt blive en sjovere dag..

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

2
0
Svar på denne tråd

Første gode ting
Forfatter: 
Dato:  16-02-2015 14:51

Et at min mand igennem 20 år ser ud til at komme sig efter at en akut sygdom, som kom som et lyn fra en klar himmel på vores skiferie i Sverige i uge 7. Det har været på intensiv i Sverige, flyvemaskine til Danmark og skiftevis frygt og håb. Lige netop her til morgen, har vi fået at vide, at han slipper helt eller evt med nogle følgesygdomme, vi nok skal klare. Livet bliver pludselig kostbar.

Anden gode ting er at jeg er beriget med nogle skønne drenge og familie, der har slåer ring om mig og vores børn, og har båret os igennem.

Tredie gode ting er jeg nu er udhvilet efter 14 dage med adrenalinen susende i kroppen, har nydt en kop camillete med honning, og nu vil bage fastelavnsboller til min yngste dreng der ligger syg og den ældste, der snart har fri fra skole.

Hunden skal luftes, og så vil jeg nyde det pragtfulde vejr, lave mørbradbøffer til aftensmad og sidde og bare nyde tilværelsen.

Lytte til min mavefornemmelse - og ikke udskyde ting jeg gerne vil nå....

Gå ud i verden min ven - jeg har sendt min engel i forvejen.

2
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-02-2015 20:02

Dejlige ting i fortæller, og også mange dårlige ting som bliver vendt til gode ting :)

1) Jesper har været på besøg i weekenden og det var SKØNT. Jeg glæder mig sådan til vi er færdige på uni og kan flytte sammen og starte et liv sammen

2) nå men øøøh. Jeg skal kun tage ÈN af mine to eksaminer igen.. Det er vel også noget, right? :D de var svære, og i ugerne op til kunne jeg godt se, at min plan begyndte at skride, og at jeg ikke ville nå alt det jeg som minimum burde. Bestod den ene og er tilfreds med karakteren, den anden tager vi lige igen i påskeferien. Men det er okay: jeg ved jeg kan bestå, det var blot et spørgsmål om at tiden løb fra mig :)

Har et meget nemmere fag nu, så der er tid til at læse op i god tid.

Det gode er at jeg da ikke skal op i begge eksaminer igen!

3) i næste weekend tager jeg med familien på tur til Tyskland i anledning af mormors fødselsdag, jeg glæder mig og Jesper skal også med. Det er så dejligt at ens familie godt kan lide ens kæreste og omvendt :)

Mvh. Sophie (:

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider