Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Arbejdsskade eller ej?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 15:48

Hej

 

Nogle har nok læst mit andet indlæg " Smerter - men ingen beviser... "

 

Nu har jeg et andet spørgsmål til jer kloge ænder herinde.

 

Jeg kom jo til skade på mit gamle arbejde i 2011 (skaden bliver stadig undersøgt om det er en arbejdsskade, er blevet afvist 2 gange, og er nu i ankestyrelsen ).

 

Jeg er selvfølgelig kommet nyt sted hen og arbejde, og hvor det faktisk gik nogenlunde, men en dag får jeg et vrid i min lænd, som ligner akkurat samme skade som tilbage i 2011. Det sker nede på mit nye arbejde ( arbejdet var indforstået med ved start på job at jeg havde den tidligere rygskade), nu er jeg så i tvivl, min fagforening siger at denne "nye" skade skal meldes til arbejdsskadestyrelsen? Min chef er i tvivl? og jeg står som en lus mellem to negle?

 

Kunne være mega interessant hvis der sad en fagperson herinde, som kunne svarer på dette.

 

Jeg ringer så til min egen forsikring, for og hører om min ulykkeforsikring ikke dækker de behandlingsudgifter til mine besøg ved fysioterapeuten som jeg har haft og pt. har... Hertil svarer hun også at det er mit arbejdssted´s forsikring der skal dække disse...

 

Jeg er helt forvirret Håber nogle kan hjælpe her

 

Dog skal det nævnes at da jeg kom til skade i 2011 der betalte mit daværende arbejde for mine fysioterapeuts udgifter, og hvordan det kom i spil, at de gjorde det, kan jeg jo slet ikke huske

0
0
Svar på denne tråd
 
 ALT du kommer
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 18:40

til skade med på din arbejdsplads - ALT - skal meldes. Så se at komme i sving - og vil din arbejdsgiver ikke kan du få hjælp hos din læge eller gøre det selv...


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Læs her..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 19:04

Du kan sagetns selv anmelde en arbejdsskade. Du kan læse alt om det på Arbejdsskadestyrelsens hjemmeside http://www.ask.dk

 

Der står f.eks:

 

Anmeldelse af arbejdsskader

  • Hvem skal anmelde arbejdsulykker, og er der nogen frist for anmeldelse?

    Svar: Det er arbejdsgiveren, der snarest muligt og senest 9 dage efter skaden skete, skal anmelde en arbejdsulykke til det forsikringsselskab, hvor han/hun har tegnet lovpligtig arbejdsskadesikring.
    Forsikringsselskabet behandler sagen i første omgang, men hvis skaden giver varige følger (for eksempel mén), bliver sagen sendt videre til os. Du kan også selv bede om, at få sagen sendt til behandling hos os.

    Du har en frist på 1 år fra skaden skete til at anmelde en skade, hvis din arbejdsgiver ikke har anmeldt den.

    Hvis du er i tvivl, om en arbejdsskade er anmeldt, så spørg din arbejdsgivers forsikringsselskab.

 

  • Hvad gør man, når arbejdsgiveren ikke vil anmelde en skade, som er opstået under arbejde for arbejdsgiveren?

    Svar: Hvis arbejdsgiveren ikke vil anmelde arbejdsskaden til sit forsikringsselskab, så skal du selv sørge for, at skaden bliver anmeldt til os, eventuelt med hjælp fra dit fagforbund, hvis du er medlem af sådan et.

Læs mere:
Hvordan anmeldes en arbejdsskade:

www.ask.dk/da/Arbejdsskader/ Er%20du%20kommet%20til...20arbejdet/ Hvordan-anmeldes-en-arbejdsskade- .aspx


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider