Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

smerter - men ingen bevis for det??!!
Forfatter: 
Dato:  07-02-2015 16:52

Ja undskyld den lurede overskrift, men det er sådan set sådan jeg har det pt. og har haft det de sidste 3 år

Det startede tilbage i maj 2011 hvor jeg efter en del "løse" job, fik et fast job i et supermarked, jeg var med til at starte det hele op på ny, og det var utrolig spændende, jeg fandt mig endelig til rette i mit job!

Desværre sker der det at jeg en dag i oktober 2011 da jeg er ved at håndtere en kasse med nogle æbler i, får overbalance grundet for lidt plads på lageret, og jeg derved får et vrid i min lænd!

Smerten kan jeg slet ikke beskrive for jer, men idet jeg rejser mig, er det som om en står med en kniv midt i min lænd, og skiller mig på midten, min forbindelse til mine lår, knæ og fødder er på et split sekund væk, da jeg forsøger og gå rundt for at få smerter væk, begynder jeg og se stjerner, og få det skidt, en kollega kommer tilfældigvis i det samme, og ser at jeg er helt hvid i hovedet, og da det faktisk er pause tid, går vi op og holder middagspause, turen op af trappen var ulidelig, men man gør det jo bare så godt man kan! Men f... det gjorde ondt!

Så pligtopfyldende jeg nu engang var, forsøger jeg og gøre mit arbejde færdig, havde stadig 2 paller frugt og grønt som skulle på plads, men efter et kvarter, må jeg opgive, kan ingenting!

Får det sagt videre til cheferne, som overhovedet ingen forståelse har for mit uheld, efter ½ time smider jeg håndklædet i ringen, og ringer efter min daværende kæreste (han havde fri, da vi stod og skulle over på læsø til et guldbryllup, så snart jeg fik fri), hans far kører med, så min egen bil kan komme med hjem!

Jeg får, imens jeg venter på dem, en akut tid ved min læge, og efter 2 timer, (de havde ikke tid før), kører min mor mig derop.

Lægen undersøger mig, smerterne er aftaget en smule da jeg har lagt stille og roligt på sofaen, men så snart jeg bevæger mig, læner mig op, eller går gør det ekstremt ondt!

Lægen konkludere at det tyder på jeg har en diskuprolaps, og at jeg under ingen omstændigheder må tage med til guldbryllup da der ingen decideret alarmberedskab er på Læsø, så jeg må blive hjemme, for hvis jeg nu skulle få det værre i løbet af dagene!

Min mor er rystet, for lægen sender mig "bare" hjem, med smertestillende piller, og ordinere ro, og ingen løft! Hun prøver og spørge om ikke der er andet han kan gøre, men nej. det er der ikke siger han! Han var sådan gammeldags læge, og en af de rigtig trælse og sure!!

Min daværende kæreste er utrolig ked af at jeg ikke kommer med til festen, og jeg selv græder, både fordi jeg os er ked af det, men samtidig fordi jeg ikke fik nogen hjælp af lægen og smerterne gør bare SÅ ekstremt ondt!

Det her skete torsdag, og jeg komme hjem og min mor hjælper mig så jeg kan blive i stuen og sove, da vi havde trapper op til soveværelset, og så kører hun igen, og beder mig ringe ved det mindste. Min kæreste tager os afsted!

De smertestillende begynder i løbet af fredagen og hjælpe en smule, min krop bliver mere sløv, og jeg kan i det mindste "holde det ud", lørdag kommer min moster forbi (har været i pleje hos min mor og onkel hele mit liv), og kan se på mig at jeg har MEGET ondt!

Vi kører en tur til vagtlægen, men han kan intet gøre, mener han, og beder mig kontakte egen læge mandag, hvilket jeg gør, men han siger bare jeg ikke har givet det nok tid!

Når man gentagne gange får de her beskeder smidt i hovedet, ender det med at man begynder selv og finde løsninger, man begynder og acceptere at de her smerter, bare er noget man må leve med.

Da jeg har været sygemeldt i 3 uger, starter jeg på job, og den første uge var et helvede, jeg havde SÅ ondt, og forsøgte og gøre tingene så godt jeg kunne, oven i disse smerter fra skaden, begyndte jeg nu og få spændings hovedpine i op til 2 gange om ugen, og jeg lå bare og kastede op når det var rigtig slemt!

Mit liv var seriøst et helvede! Det påvirkede mig og min kæreste forhold rigtig meget, og vi endte med at slå op i december!

Jeg begyndte i Januar, og starte i motionscenter, og de første 14 dage på trods af jeg startede stille op, gjorde det så ondt i min lænd, var forbi lægen igen, som roste mig til skyerne for at jeg var startet med at træne, for det mente lægen var vejen ud af mine smerter! Jeg bad om ikke han kunne sende mig i røngten, scanning et eller andet, for jeg synes ikke det kunne passe jeg skulle have SÅ ondt!

Nu var smerterne gået fra det med at det føltes som en kniv i lænden, ned til at være snurrerne i benene, tæerne var mange gange i løbet af dagen iskolde, jeg følte jeg sommetider mistede balancen når jeg gik, og det gjorde ondt hver gang jeg løftede noget tungt, jeg kunne ikke længere sidde ned på en stol i særlig lang tid af gangen, kører bil var en udfordring fordi der ved brug af kobling og bremse kom belastning på lænden, men jeg GJORDE DET, livet skulle jo gå videre og arbejdet skulle passes!

Tilsidst blev jeg så træt af denne læge, at jeg skiftede til min gamle læge,dette var i 2012, de fik journalerne fra mig, og læste det igennem, og lægen henviste mig videre til røngten af ryg, senere røngten af lænden + scanning af lænd!

Hvergang håbede jeg der kom et svar som kunne fortælle mig hvorfor jeg havde så ondt!

Men nej, lægen kontaktede mig, og fortalte at der altså ikke var noget unormalt på disse billeder der gjorde at jeg skulle have de smerter som jeg synes jeg havde!

Jeg var grædefærdig, men kæmpede videre i mit liv, livet kunne jo ikke bare stoppe fordi at jeg havde ondt.

Jeg begyndte og mærke hvordan mine nærmeste ikke forstod min situation, og som om de ikke troede på når jeg havde ondt, vi ved alle hvordan folk opfører sig, når de siger et, men mener noget andet!

Jeg følte igen at jeg måtte gøre noget, og tog kontakt til en fysioterapet, tjah, og efter 8 behandlinger måtte han opgive, for mine smerter forsvandt ikke, og de øvelser han gav mig, gjorde kun mine smerter værre!

Herefter opsøgte jeg en kiropraktor, på trods af at alle havde frarådet mig det, men jeg var seriøst desperat!

Hun undersøgte mig, og kunne fortælle at mit bækken var møg hamrende skævt, og at hun med få behandlinger, kunne sætte det på plads, jeg var hos hende 4 gange og hun udrettede mirakler, følte jeg.

Min krop havde stadig smerter, men ikke i samme grad som før.

Min træning i motionscenter gjorde at jeg kunne holde mit job ved lige, og dette passe jeg til UG!

Desværre sker der et lederskift vinteren 2012-januar 2013, og herefter går jeg ned med stress og bliver sygemeldt, går hjemme i 3 uger, og får det nogenlunde bedre! Her kan jeg mærke at smerterne forsvinder en smule, så snart kroppen får ro, dog skal jeg træne 3-4 gange om ugen, misser jeg en træning, er min krop fyldt med smerter og jeg har svært ved at komme ud af sengen, fordi mine ben stivner!

Da jeg starter på job igen, gør det selvfølgelig skide ondt, da min krop lige skal igang igen, men det går, og jeg forsøger og komme igennem sommeren 2013, det var nogle hårde 8 uger, da vi var en turistbutik, og jeg må igen forbi kiropraktoren, og hun sygemelder mig på steder, da min lænd og bækken igen havde "slået" sig løs.

Jeg var hjemme i en uges tid august 2013, og det blev bedre, så længe jeg ikke arbejdede, kunne jeg holde smerterne ud, jeg havde ligesom opgivet og gå til lægen, for når der var 2 læger som ikke kunne sige hvad jeg fejlede, og røngten billeder og scanninger, heller ingenting viste, var jeg begyndt og tro at jeg bare skulle have det sådan her!!

Da jeg kommer tilbage på mit job, kunne jeg godt mærke stemningen IKKE var ok, og det ender med jeg bliver fyret, dog uberettiget finder fagforeningen ud af, tak for @!#$ siger man så!

Jeg bliver sygemeldt i min opsigelsesperiode, hvilket er frem til december 2013!

Her går det nogenlunde med min krop, og jeg føler lidt at jeg igen kan trække vejret, besøger ikke kiropraktoren i de 3 mdr. men træningen skal stadig holdes ved lige, ellers går det galt!

Jeg skal selvfølgelig ud og søge nyt job i januar 2014, og i marts finder jeg et, men da jeg har været der i 1 mdr. må jeg sige op , min krop kan slet ikke holde til dette! Lægen var igen med indenover, og han sender mig igen i røngten og scanning, igen viser det ingenting!

Jeg kan slet ikke beskrive hvor frustrerende det er og sidde med så mange smerter som bare ødelægger ens liv, og man kan ikke få svar på hvorfor?! For s... det er hårdt !!

Igen får jeg henvisning til en fysioterapeut (prøver selvfølgelig en anden denne gang), men nej efter 3 gange, og jeg kun får mere ondt vælger vi og stoppe behandlingerne!

Igen tager jeg sagen i egen hånd, og jeg begynder og gå en masse lange ture + jeg træner fortsat i motionscenter.

Da jeg har gjort dette i 1 mdr, begynder jeg og udvide gå turene med løbe ture, dette gør jeg i yderligere 1 mdr. Folk kigger jo åndsvagt på mig, når jeg siger at jeg kan løbe på trods af mine smerter, men det er IKKE engang løgn, selvfølgelig gjorde det p...ondt i starten, men så snart jeg var i gang og kroppen var varmet op, havde det virkelig en lindrende effekt, dog havde jeg selvfølgelig også nedturer, hvor jeg kun kunne ligge på sofaen og have meget ondt af mig selv! Men jeg havde ikke andre muligheder!? For hvem skulle hjælpe mig?!

Jeg bliver raskmeldt efter 3 mdr. begynder og søge job, prøver en mindre supermarkeds butik, og her går det virkelig godt, startede oktober mdr. 2014 og det kørte bare! Jeg følte bare jeg havde fundet et sted jeg kunne holde til! Jeg har dog fat i min læge, da jeg virkelig gerne vil finde årsagen til de her smerter, og jeg får en henvisning til en reumatolog, hvor jeg har tid d. 20 januar

Men nej, så heldig skulle jeg ikke være!

D 8 januar i år, sker det samme som i 2011, fuldstændig identisk smerte jeg får i min lænd, og det var bare ved at tage en pengeskuffe ud af et pengeskab! Amen jesus crist!!

Jeg får fortalt chefen det, og han er rigtig flink, og smider varer på en vogn så jeg ikke skal løfte så meget, jeg var så heldig at jeg havde lukkevagten denne dag, og det skete kl. 7 om morgenen!!

Hele dagen bed jeg smerten i mig, indtil vi lukkede kl 19, og jeg kunne sætte mig ud min bil!! SÅ kom tårerne, for satan mand det gjorde ondt!!

Trøstede mig selv med at jeg bare skulle hjem i et bad, og så slappe af på sofaen, og så ville det hurtigt gå i sig selv igen!!

Men nej natten til torsdag, blev slem, det gjorde så hammer ondt!!!

Meldte mig syg torsdag til arbejde, og fik en akut tid, det lyder måske åndsvagt for nogen, men jeg var "glad" for det var sket igen, da jeg følte at mine nuværende læger altid har lyttet mere til mig end den 1 gjorde da skaden skete, så jeg var naiv og tænkte at nu hvor de kunne se smerterne i "aktion", ville der ske noget drastisk!!!

Jeg kunne godt tro om!!!

Tror i ikke jeg blev sendt hjem med endnu en besked om, at det lignede en diskuprolaps, men at de intet kunne gøre da der kun var 14 dage til jeg skulle til reumatologen! SÅ jeg skulle gå hjem og forholde mig i ro, og spise nogle smertestillende, og være sygemeldt indtil reumatologen havde set mig?!

Jeg var grædefærdig!!!! og vred!!! men uanset hvad jeg sagde til lægen, var bare at lægerne på sygehuset, intet kunne gøre for mig alligevel, så det nyttede ikke og indlægge mig for yderligere undersøgelser!

Jeg kontaktede så selv endnu engang en fysioterapeut, dog i en helt anden by end hvor jeg bor, og hvor det nærmere er et gentoptrænings center! Hun undersøgte mig, og kunne udelukke en diskuprolaps med det samme, hun mente nærmere at jeg havde fået et vrid i lænden!

Alt træning frarådede hun mig, jeg må ikke arbejde, ikke løfte tunge ting, osv.

Jeg har nu gået der 10 gange, og det går stille og roligt fremaf, jeg er nu tilbage til sådan som jeg havde det inden d. 8 januar!

Jeg har os været forbi reumatologen!

Han kunne fortælle at jeg er 1,5 cm kortere på det ene ben end det andet, og det er det venstre ben der er kortere, og det er os i venstre side/hofte jeg får de her voldsomme smerter i perioder, hvor der gør EKSTREMT ondt!

Han har nu bestilt omvendt af hvad jeg har fået før, han har bestilt mr-scanning af lænden, og røngten af bækken og hofter!

Jeg tør ikke tro på at de billeder og scanninger viser noget, jeg føler at jeg løber panden mod muren, og bare sidder fast!!

Det er begyndt og påvirker mig SÅ meget psykisk!

For jeg kommer ingen vegne i mit liv, føler jeg er smidt tilbage til da skaden skete første gang!

Samtidig skal man forhold sige til at man er en person som ikke piver særlig meget, hvilket gør at ens nærmeste har svært ved at tro på at man virkelig har ondt?!

Det er hårdt, frustrerende! og jeg ved snart ikke hvor længe jeg kan klare det her!!

Jeg håber og ber virkelig til at disse scanninger og røngten billeder denne gang, giver et svar på noget!!! Men jeg tør ikke længere og tro på det!!

Kære Ænder, hvis i kom så langt, så lig endelig en besked.

Jeg vil utrolig gerne hører fra anadre der har siddet i lign, situation eller som sidder i samme situation pt?

Jeg mangler nogle og dele denne frustration med....

(går dog også til psykolog så har prof folk og snakke med men det er jo (heldigvis, ønsker det ik for nogen) ikke en som har det her smertehelvede som jeg sidder med)

Tak fordi i læste med!

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-02-2015 17:20

Jeg kender det desværre alt for godt - ville ikke ønske at det var sådan, men jeg forstår dig 100%

Mit er opstået efter der var en der overså jeg holdt sille i bilen og bankede op bagi. De første to måneder kunne jeg INGENTING! Jo, ligge i min seng. Det var det eneste sted hvor jeg var nogenlunde fri for smerter. Mit sidder også i lænden.

Har heldigvis en super god læge der sendte mig afsted til røntgen, der ikke viste hvorfor jeg havde så ondt. Min fys turde ikke gøre så meget uden at være 100% sikre på der ikke var sket noget, brud, forskydning, eller lign.

Røngten viste ingenting, men ondt havde jeg stadig. Forsikringen sendte mig videre til MR scanning som heller ikke viste noget. Selvføgelig er jeg glad for at ingen af delene viste noget og alligevel ville det være rart at sige "se her, det er derfor jeg har ondt!". Det er så frusterende at folk ikke kan se hvor ondt man reelt har.

Jeg var dopet på morfin piller da det var værst, men efter at jeg fik diagonsen "piskesmæld" blev jeg pillet af pillerne, fordi de ikke hjalp, tværtimod skulle jeg kunne mærke når jeg fik ondt og hvilken bevægelse der evt. bar skyld i det.

Idag går jeg stadig til fys en gang om ugen for at få løsnet min ævre del af ryggen op, samt mit bækken fordi det låser i højre side.

Al træning er forbudt, jeg må svømme, gå ture og cykle. Jeg prøvede at svømme forrige uge, 4 baner blev det til. Inden ulykken svømme jeg mellem 40-50, 3-4 gange om ugen ved siden af ridningen og pole dance. Idag kan jeg ikke engang tømme en opvaskemaskine!

Jeg ville ønske at vores bil var blevet smadret , sådan at folk kunne se at der rent faktisk er en grund til jeg har ondt. Bilen blev trykket en smule, men det var ingenting. Grunden til mit er blevet så slemt mener de er fordi jeg er ekstremt hypermobil i ryggen, så er mine led blevet strukket endnu mere end de var

JEG ER TRÆT AF AT HAVE ONDT OG IKKE KUNNE EN SKID, MEN FOLK IKKE KAN FORSTÅ ELLER SE DET!!!!

Håber de finder en løsning med dig, meget held og lykke til dig

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  07-02-2015 17:33

Jeg har aldrig oplevet noget lign, men kan i det mindste giver dig et stort

CyberKnus

VH Pernille

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  07-02-2015 18:17

Schweizerosten:

Puha, kunne lige forestille mig dine tanker!

Jeg fortryder os gentagne gange, at jeg da skaden skete 1. gang at jeg ikke virkelig viser hvor mange smerter jeg har, og beder om at der kommer en ambulance og henter mig, den tanke har jeg også haft her siden d. 8 januar hvor det skete... Hvorfor har jeg været SÅ dum og bare holdt ud, istedet for virkelig og vise hvor ondt det gjorde Det fortryder jeg så bittert, om det er fordi jeg forsøger og trøste mig selv med, at så ville der helt sikkert være fundet et svar på mine smerter, det tror jeg lidt det er... !

Har du slet ikke fået noget sort på hvidt hvad der skete med dig dengang i ulykken?

Var det det de beskrev som "piskesmæld"?

Jeg synes bare det væreste er den tvivl man møder fra sine nærmeste, og endda også lægen, som om man kan hører når man nævner situationen at folk begynder og sukke allerede inden man starter... Kan selvfølgelig os bare være det psykiske der gør det værre end det er!

Praxis:

Tusind tak.. Det kan man i hvert fald altid bruge!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-02-2015 19:46

Det er jo ikke alt der kan ses på et billede, men derfor kan det jo gøre ondt alligevel.

Jeg går med en hofte der er hævet til dobbelt størrelse, er næsten lam i det ene ben og lever med konstante smerter.. men det kan hverken ses på røntgen eller MR.. Så selvom billederne ikke viser noget, så betyder det jo ikke du er smertefri.. Måske du skulle søge en anden vej end de butiksjob.

0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 00:02

om jeg kender det??

ALT FOR GODT

har i de sidste snart 10 år ikke bestilt andet end at rende til læge sygehuse mm.

har igennem flere år haft smerter flere steder, men ingenting at se på røngten.

så for 8 år siden kom jeg til skade med min venster fod - der var lige en hest som ikke kunne lide vores smed. afsted til læge og så afsted på sygehuset. Ingenting at se, så det var bare bløddelene.

14 dage efter tog samme hest mig på højre fod. Ikke noget at se, men tog alligvel til læge dagen efter da jeg havde ondt. jammen der var jo ikke noget at se.fint nok. men smerterne blev ved med at være der. så 4 mdr senere sendte han mig til røngten. jammen så var foden så lige brækket 2 steder som så var vokset sammen.

så begyndte jeg at få ondt i ryggen - øverste halvdel. troede endelig bare at det var min skæve ryg som ikke syntes om at jeg gik forkert på min fod - hvilket jeg gør pga smerterne fra den brækkede fod.

afsted til læge, som sendte mig til røngten. intet af se, så afsted til rygcenteret, som sendte mig i mr scanneren. havde så slidgigt.fik nogle øvelser og så var det det - var allerede på dolol.

så gik der et års tid hvor jeg ikke bestilte andet end smerter - frem og tilbage til lægen

så kom jeg til smerteklinikken i odense. de anbefaldede en gigtlæge pga muligvis fibromylagi.

den første, dog ikke den som jeg endelig var henvist til (for længe ventetid) sendte mig til mr scanning for hele ryggen. Det viste sig så at jeg har en diskoplaps i øverste halvdel - et sted de ikke vil rører med en ildtang, samt slidgigt i længden samt i nakken. + der er to mere som kan udvikle sig til diskopolapser

så blev jeg henvist til den endelige gigtlæge, da han netop har speciale i fibromylagi. Her har jeg så været i 1 års tid og har først nu fået en dianose.

Leddegigt - i mere eller mindre hele kroppen

smertefølsom, fordi jeg har gået for længe med ubehandlet smerter og så lige slidgigt og diskopolaps

jeg er så også hybermobil, har astma og div (ret mange) slags allergier, så jeg er vist dækket helt godt med sygdomme

har da også en hofte som driller, og har gjort det i mange år. faldt over en kat - sådan rigtigt. ingenting på røngten. men har så senere fået fortalt at det godt kan lade sig gøre at have et brud på hoften som ikke kan ses før bagefter

mit mente de dog at jeg har lavet et eller andet på noget hinder eller sådan noget.

jeg er bare heldig fordi min ryg er rimelig stærk, så jeg har ikke alle de "hyggelige" bivirkninger som strålende ud i arme og ben. Mit giver sig bare som udtryk i smerter som kan når det er værst ligne hjerteproblemer. Men de kommer kun når jeg ikke får taget mit smertestillende i god tid.

jeg kan ikke sig hvad du skal gøre. For jeg har selv været så meget igemmen nu.og det samme har du. men det er vigtigt at man holder sig igang. De vil helst kunne træne en fremfor at man skal under kniven. Netop fordi det har vist sig at det ikke gavner ret meget, og at træningen faktisk er bedre. man skal dog sørger for at det er det rigtige træning

har du prøve at få en henvisning til rygcenteret? det er nok det sted du bør starte

jeg går selv bare og venter på at jeg bliver 40. min sagsbehandler læger mm har sagt førtidspenion. har daglig store smerter i div led, og ryggen. så døjer jeg med kraftig hovedepiner pga nakken så der bliver spist nogle piller.

men jeg står op hver dag, har jo alle mine dyr, som jo ikke kan gøre ved at jeg har det dårligt. så de skal jo have mad og passes. Rider dog ikke mere - tør ikke. jeg har dog det sådan at jeg har hjælp på hele tiden som kan tage over hvis jeg ikke kan.

det blev vist lidt langt - og så er det tilmed den korte version

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 11:44

Sort på hvidt hedder det piskesmæld. Det er den forklaring de bruger ved den slags ulykker hvor der ikke kan påvises en fysisk skade. Lægerne ved der sker noget ved sådan et sammenstød, men de har stadig ikke fundet ud af hvad præcist der sker.

Det gør så også at der er rigtig meget forsikringssvindel med det, netop fordi det ikke kan påvises om der reelt er smerter eller ej.

Jeg overvejer at bede forsikringen om at betale for en psykolog fordi jeg kan mærke at det påvirker mig ekstremt meget i hverdagen. En ting er min fysiske formåen, men jeg har også kocentrationsbesvær og hukommelsesproblemer. Det påvirker min skole temmelig meget, plus jeg netop er blevet opsagt fra begge mine studiejobs fordi jeg har været sygemeldt så længe. Så min fremtid er sådan lidt uvis pt.

Et godt råd er at lytte til din krop og prøve at lukke ude hvad andre kan. Men gør det ondt, så stop!!! Lad vær og presse den, for det kan rent faktisk gøre det værre.

0
0
Svar på denne tråd

hvor bor du
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 23:12

Hvor i landet bor du, du kn event sende en privat besked, jeg lever med altid meget stærke smerter, men jeg ved hvad jeg fejler, men hvis du gerne vl snakke, og vent bor i nærhde skal du være velkommen

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 08:52

Jeg tror på dig. Jeg kender det nemlig alt for godt.

Alle prøver viser ikke noget - undtagen en enkelt som ikke er god (blodprøve og meget forhøjet CRP niveau) Det kan bindes til mine smerter, men smerterne kan stadig ikke påvises andre steder.

Jeg har lært at leve med det. I hvert fald for nu. Men det er svært og det er hårdt fordi man ingen forståelse for fra verden og andre mennesker der ikke har prøvet sådan noget. Det er forfærdeligt.

Stort knus til dig, lad nu vær med at arbejde i en butik. Du smadre dig selv. Find et helt andet job, en anden retning. Det går ikke med alle de løft, har selv arbejdet i butik en gang og det er IKKE godt desværre.

Men tag dig nu den tid til tager, ikke have så travlt. Hold dig i RO, varmpude og få slappet af.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Pyha alle jeres erfaringer
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 19:36

Hej Igen.

Tusind tak fordi i har delt jeres erfaringer, smerter og sygdom.

Der er godt nok ikke meget positivt og læse i jeres oplevelser!

Pt. sker der jo noget i min sag kan man sige, jeg skal i røngten i morgen, og i scanning d. 24 marts.

Fysioterapeuten har nævnt et par gange, at jeg skal droppe og arbejde i supermarkeds branchen, da det er tydeligt at det er bare for hårdt fysisk arbejde, så har jeg snakket med jobcenteret, da jeg jo ikke synes det er fair at jeg er ansat på mit nuværende job, hvis ikke der er udsigter jeg at kan vende tilbage, MEN, de vil ikke "male fanden på væggen", før vi har fået svar på røngten billederne og scanninger, hvilket jeg selvfølgelig os godt kan se, at hvis det nu viser sig at det f.eks er en operation, øvelser eller andet der skal til og så er jeg fit for fight igen, ja så er det os træls og sige et job op som man er mega glad for! Men fyssen er desværre ikke så optimitisk.

Skulle det vise sig at disse røngten billeder og scanninger intet viser, så vil jeg helt klart snakke med lægen om og blive henvist til et rygcenter. Dog er denne reumatolog som er inden over nu, en af de bedste i DK, så jeg håber virkelig han er mit mirakel som jeg har gået og ventet på kan hjælpe mig!!

Sandra: Du skriver os det med at jeg skal forsøge og tage det stille og roligt og lytte til min krop, og det snakker jeg os med min psykolog om. Det er ingen hemmelighed at jeg normalt er en pige der gerne vil have kontrol over tingene, og styr på det hele, derfor er det så svært og blive sat i en tilstand hvor man bliver nødt til at have tålmodighed og vente på de her røngten og scanninger, men jeg er så småt ved at indse, at det er sådan min situation er pt. Det er os bare den ekstreme dårlig samvittighed man har overfor sit arbejdssted, hver gang jeg ringer og fortæller noget nyt, får man lige den kommentar med om, at det er træls jeg skal være væk så længe, og kan sagtens følge ham, men det er slet ikke det jeg pt. har brug for lige nu For jeg ville gøre ALT for at jeg ikke var i denne situation! Jeg misunder dem som har et godt helbred, og som hverdag kan tage på job uden fysiske skavanker!!

Yderligere er der os alle de tanker med, hvad man så skal, hvis ikke man kan komme tilbage til butik, men der har jobcenteret prøvet og berolige mig en del, da jeg som sagt er uddannet salgsassistent, og de har os sagt, at det at være salgsassistent er andet end og stå i et supermarked, det kan være i en butik som maxi zoo, eller en tøj butik, matas osv... Det er i supermarked der er de væreste løft, så det har hjulpet en del og have den tanke, at "bare fordi" at jeg kan risikere at miste mit arbejde i supermarked, så er det ikke ensbetydende med at min uddannelse er gået tabt! Det er bare lige med at få overbevist de sorte tanker

0
0
Svar på denne tråd

bare lige en ting
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 23:49

min lillebror er faktisk ansat i Biltema og er super glad for det

han fik ellers ødelagt ryggen da han var ansat på et lager. Her kom en til at vælgte en stand paller ned over ham

han har også skæv ryg som jeg.

men han har fået lavet det sådan da han blev ansat at der bliver taget hensyn til hans ryg.

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 08:24

Nu har jeg selv arbejdet i butik i mange år (da jeg studerede og inden da på fuldtid) og jeg må desværre sige at jeg ikke synes at butiksarbejde er det bedste arbejdsmiljø. Der bliver sjældent mødt med forståelse hvis man har smerter eller hvis man laver en sygemelding. Man arbejder - som regel desværre - til en meget dårlig løn i forhold til hvor meget du egentlig skal knokle og give den gas (og faktisk ødelægge din ryg og dig selv)

Du skal da ikke sætte grønt op som pige. Det var det første jeg sagde da jeg var butiksmedarbejder. Hvis jeg skulle sætte grønt op, kunne de glemme alt om det. Jeg har en krop jeg skal have mange år i nu og til den dårlige løn. Nix.

Som pige måtte man ikke sætte grønt op på hylderne, det er ALT for tungt og alt for hårdt arbejde for ens ryg. Det var kun mændene der tog grøntopgaven.

Nu skal du slappe af, kaste den dårlige samvittighed langt ud af vinduet. Du er sygemeldt og det er der en god grund til. Det siger fagpersonerne og dem skal du altså lytte til. Sk'd hul i dit arbejde (helt seriøst, det er meget af en ens liv, man skal have det godt på arbejdspladsen) Så det med at chef og medarbejder hele tiden negativt spørg hvordan du kommer tilbage, om du ikke snart er rask osv. Bed dem lukke munden og sig at du kommer tilbage når du er rask! Ikke før.

Kan du ikke uddanne dig noget andet end salgass? Det er jo også et ufaglært job det du har, er det ikke? Kan du ikke tænke på en uddannelse du måske godt kunne tænke sig at gå i gang med? Det behøver jo ikke at være en 3-4 årig lang en. Men det kan måske give din ryg ro at begynde at studere.

Og hvis du er udlært i butik så synes jeg klart du skal overveje fx tøjbutik (når du er i bedring og RASK, ikke FØR) eller netop en butik hvor det ikke er så hård fysisk arbejde. Men vælg nu en GOD arbejdsplads med godt arbejdsmiljø og en god chef, for det gør alt for ens liv. Husk at sætte dig selv før noget arbejde, det er ikke værd at ødelægge og smadre sig selv, husk det.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Til Sandra
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 15:42

Hej Sandra.

Jeg ved ikke om du ikke har læst mit seneste svar?

For der skriver jeg faktisk det du skriver nederst i dit indlæg... Mht at jeg er uddannet salgsassistent og at jobcenteret har sagt at salgsassistent er andet end at være i supermarked

Mht. at jeg har fået frugt og grønt, er fordi jeg selv har søgt disse job, jeg elsker og have med frugt og grønt og gøre, og havde os haft det i perioder i mange år inden min skade skete i 2011, uden problemer... Jeg synes nu ikke den holder det med at det er mande arbejde, det handler om og passe på sin krop hvis man har et fysisk krævende job.. Mht. at sætte øl og vand op, det er helt klart mande arbejde!! Men der kan vi sagtens se forskelligt på det. Her skal der os tænkes på at de steder jeg har været mht. frugt og grønt er meget små daglig varer butikker hvor de maks har fået 2 burer daglige.. Dog det sted jeg var ansat hvor skaden skete i 2011, fik vi i sommersæsonen mellem 8-10 paller grønt, men der var vi så os 3 personer til at sætte det op.. Så jo, det er da et krævende job..

Jeg ville gerne uddanne mig til enten ernæringsassistent, eller som kontor assistent. Sad endda for 1½ år siden og virkelig undersøgte mulighederne til bunds, og fandt frem til at jeg økonomisk ikke havde råd. Har bil + bil lån, og banken var med inde over mht. om det kunne betale sig og sælge bilen, men nej slet ikke da mit benzin forbrug er meget lav og lånet forsvinder jo desværre ikke hvis jeg sælger bilen da min bil ikke er lige så meget værd som hvad lånet er... Så ja, jeg må se hvad der sker når det her er ovre, og så må jeg tage den derfra.. For bliver jeg tvunget ud i at det hedder ny uddannelse, ja så må jeg bare de konsekvenser der og kigge min økonomi igennem og spares hvor der spares kan!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider