Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Friserheste
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 20:46

Hejsa!
Jeg er ny herinde og har zappet lidt rundt for at finde noget om paukehestene som de bruger i Garderhusarregimentet.
Jeg har en god ven der påstår, at der findes 3 varianter af friserhesten, en ride-, køre- og arbejdshest, og at det så skulle være arbejdshestene, de bruger som paukeheste.
Jeg mener så, at der kun findes to varianter af friseren, en ride- og kørehest, og at det er kørehesten de bruger i regimentet, fordi den er så stærk at den kan bære både mand og pauker.
Hvem har ret??
Kærligst
Sussie

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 21:06

Det har ingen af jer!

En frieser er en frieser. De er begyndt at avle dem ædlere og lettere ligesom alle andre racer

3
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 21:27

Jamen det er da dejligt..tak for det..så kan vi begge blive kloge.
Tak for hjælpen
Kærligst
Sussie.

0
0
Svar på denne tråd

Netop.
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 11:15

For 25 - 30 år siden var Frieser hesten en koldblodshest, ligesom min gamle hoppe. Nu er det en varmblodshest, ligesom min unge hoppe.

Netop og præcis som mange andre racer, så skal de være mere højt stillet og bedre gående.

Personligt så syntes jeg alt for ofte at de mister deres racepræg.

I tidernes morgen var Frieseren kendt som en god kørehest og bl.a. det Hollandske kongehus var med til at redde racen ved at gøre den til 'kongelig kørehest'. I dag er der flere der ønsker at ride en Frieser end folk der ønsker at køre med dem.

Min har jeg brugt til alt feks. kørsel, spring, distance osv. hun er 25 år i år. Hun er i familie med to af de første Frieser heste der var hos garderhusarerne. Den ene var hendes helbror. De var som 2 dråber vand og til et billede jeg tog af den, udbrød min mand, HVOR står Tracy på dette billede??

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

3
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider