Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

brugt market med sadler
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 07:58

da jagten på en ny sadel er sat ind, på det brugte market,har jeg oplevet.nå jeg siger til sælger at sadlen bliver for bred el.smal for jeg svar.jeg kan prøve alligevel,det kunne jo være at lige præsis denne sadel kan ligge på hesten og den kan selvføgligt sende tilbage eller kan jeg jo bare sælge den igen.

er brugt market blevet despart for at sælge,med de svar man få ??

men priserner er jo heller ikke til at få ned.

hvad med dig og har du oplevet nåer lignene.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg køber gerne brugt...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 09:43

... særligt sadler, da der er rigtig mange penge at spare!

Men det vigtigste er afgjort, at du har en uddannet sadelmager med på sidelinjen, så du kan få en professionel til at vurdere, om sadlen kan komme til at passe. Start med en sadelmager, der kan give dig en grundlæggende idé om, hvilke modeller og størrelser (både sædestørrelse og bomvidde), der kan være et match for dig. Måske har sadelmageren et udvalg af sadler med. Vær ærlig og oplys din prisklasse. Sådan et besøg koster nok 4-500kr. + evt. tilpasning, hvis der er et match allerede den dag.

Men... set i forhold til hvis du køber en sadel brugt til 5.000kr. og du kun kan komme af med den hurtigt (hvis den ikke passer) ved at sætte den ned til 4.000kr. så er der sparet penge i den sidste ende.

Jeg har solgt sadler brugt flere gange. Folk har kunne afhente hjemme hos mig. Sadlen er gennemgået for fejl (jeg har jo allerede taget billeder til annoncen) og der laves en kvittering og jeg lægger pengene i en kuvert og sætter den på hylden. Så har jeg typisk givet tre dages returmulighed før jeg ser salget som værende endeligt. Og jo - jeg har fået nogen sadler retur gennem tiden på den måde og sådan er det bare. Salget er altid lykkedes på kort tid.

Venlig hilsen Camilla

Herman Sprenger bid sælges

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

2
0
Svar på denne tråd

brug en sadelmager
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 09:43

jeg handler sadler privat, ok det er ved at være en del år siden sidste køb blev foretaget, og så får jeg min sadelmager til at tilpasse den ridedyret.

jeg ved på forhånd hvilke modeller jeg skal gå efter dvs hvilke der kan tilpasses den type heste jeg har.

Karina

1
0
Svar på denne tråd

Jeg har både
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 10:07

Købt og solgt brugte sadler uden problemer.

Jeg går efter de modeller hvor jeg ved at bommen kan ændres.

fx. var min første sadel en pasier som var over 20 år gammel. Jeg gav 2500 kr for den og solgte den for det samme 3 år senere.

Min næste var en Kieffer Wien der ligeledes var gammel den fik jeg tilpasset til hesten og solgte den 10 år senere for 1000 mindre end jeg selv havde givet.

Jeg synes dog det er blevet sværere at sælge sadler. Har fx pt en kanon sadel til salg - igen en hvor bommen kan ændres i det uendelige.

Men folk forventer nærmest, at køber de en brugt sadel, så passer den bare 100 % til deres heste.
I min verden skal en ny OG brugt sadel altid tilpasses af en sadelmager.

De sadler jeg har solgt, har jeg altid sagt, at man gerne må prøve - og returnere hvis den ikke passer på hesten. Og jeg har selv bedt om samme fordel når jeg har købt sadler og det har aldrig været et problem.

0
0
Svar på denne tråd

Brugt sadel
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 11:27

Har købt brugt et par gange, sidst med vejlednig fra proff. sadelmager.

Da han tjekker sadlen, vælger vi også at spratte den op for at tjekke om kopjernet eller nitterne i kopjernet er knækket, der er desværre gået 2 nitter. Bliver enige med sælger om en helt anden pris, da hun jo heller ikke kan sælge en defekt sadel...

Dvs som sadelmageren siger aldrig blive opdaget hvis ikke man har en professionel indover, så køber aldrig brugt uden den er sprattet op mere.

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 12:04

jeg har sadel mager inder over.hun har se nogle af den jeg har kigget på indtil vidre.og de er blevet kasseret rigtigt mangle.og jeg ved udmærket hvilker mærker jeg skal gå efter og holde mig langt væk fra.

men der ændre ikke rigtigt på sælger mener lige deres sadel passer, selvom jeg spør efter bom str.og ved den bliver for smal

der har været sadler efter min mening,der kun gavner en contener, rigtigt man skæve og fik købt en der var skæv i bommen,som vi måtte smide ud.

1
0
Svar på denne tråd

slet ikke samme opfattelse
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 09:13

de gode mærkeksadler- som ikke er billige- ser jeg aldrig de fejl ved du nævner dvs skæv bum osv.

hvad mærker kigger du efter/ har disse oplevelser med ?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Skæv bom mm.
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 09:52

Jeg tror altså godt, at man kan vride selv den dyreste sadel skæv med tiden, hvis man konsekvent stiger op fra jorden (fremfor at benytte en tanteskammel). Selve læderet vil jo også vride sig med tiden (det er jo derfor, at man bør huske, at skifte om på sine stigremme med jævne mellemrum).

Læs i øvrigt denne artikel om køb af brugt sadel.

Venlig hilsen Camilla

Herman Sprenger bid sælges

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

0
0
Svar på denne tråd

Karinae
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 22:55

Jeg har så desværre oplevet en helt ny sadel i god kvalitet (Windsor Elite) være så skæv, at det kunne ses uden problemer med det blotte øje og det var selve bommen der var skæv.

Forhandler måtte tage sadlen tilbage og give mig pengene retur.

Så derfor altid tjekke om sadlen er skæv, ny som gammel.

Mvh

Britt

Savnet er stort:

Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

Miss Kath xx 1992-2014

Wintec wide dressur 16.5 - 17" KØBES

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 01:16

... skal selv til at købe brugt sadel, specielt hvis jeg køber den hest som jeg har kig på i øjeblikket, da den muligvis ikke har sadel med fra sælger, og den ikke - HVIS den følger med - er en dressur sadel, hvilket jeg skal bruge (det er vist en kombi).

Køber med 1000% sikkerhed fra en sadelmager, som så kan finde en passende sadel, og eventuelt omstoppe den. Fandt en Passier til 1.500 kr, som kun koster så lidt fordi den er falmet, hvor bommen kan skiftes. Har reserveret den, men ikke købt endnu, da jeg selvfølgelig lige skal se og prøve og SÅ MÅSKE købe den pågældende hest. Så må sadlen komme efter.

Om ikke andet har jeg ikke oplevet nogen som har været direkte desperate. Kun søde mennesker som synes at sadlen skal passe hesten og helst vil være sikre på at den netop gør før de sælger.

0
0
Svar på denne tråd

har købt og solgt uden problemer
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 14:55

Men man får klart mest ud af at sælge en af de mere gængse modeller og de er også nemmere at sælge til en privat køber.

De to første sadler hhv. Windsor Elite Kombi og en Kentaur Elektra blev solgt til en rideudstyrsbutik efter et par måneder, i det de var svære at omsætte privat.

Herefter har jeg solgt en wintec og en passier lenox privat uden de store problemer.

I dag har jeg to passiersadler, en optimum dressur og en psl spring. Begge er købt i samråd med både dyrlæge og sadelmager, som begge var med til sadelprøvningerne. Begge er købt fra ny af.

MVH Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider