|
|
| Visa/dankort i tyskland |
|
|
Hej Er der nogen der ved om de tager visa/dankort i butikkerne i Süderlugum? Jeg tænker på Lidl, Aldi og Edeka - jeg ved Sky og grænsebutikkerne gør. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111111 |
|
|
Alle lande modtager Visa dankort kort. Almindelig dankort er kun til brug i Danmark. Ordet visa betyder gennemrejsevisum, så det er lidt som et "Penge pas"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 2222222 |
|
|
Vi handler ofte i Tyskland, og har aldrig fået afvist vores Visa dankort !! uanset i hvilke butikker vi er kommet. Udover dette har vi gennem tiden besøgt MANGE forstællige lande( i 2014 har jeg da Visa Dankort hævninger i Spanien, Isral, Tyskland, Sverige, Tunisen, Frankrig, Italien, Potugal, Belgium, Norge og aldrig har jeg oplevet at få afvis et Visa dankort. men jeg skal ikke kunne sige at jeg bare er ualmindelig heldig. Men dertil skal så nævnes at jeg ikke har prøvet i en Netto butik i disse lande. Men et godt råd er at bruge Mastercart ved handel i andre lande, pga sikkerheden. Hapset fra bank/penge oplysning: Hvor kan jeg bruge Visa/Dankort i udlandet? Det kan du alle steder, hvor der skiltes med Visa-logo.
Kan I garantere, at jeg ikke får problemer med at betale med mit Visa/Dankort? Nej. På rejser kan du risikere, at du enkelte steder ikke kan bruge Visa-kortet. Ligeledes er der en grænse for, hvor meget du må hæve på dit Visa/Dankort i udlandet. Begrænsningen er 2.000 kr. pr. døgn i kontanter, og max 20.000 kr. pr. løbende 30 dage. Derfor anbefaler vi, at du har flere forskellige kort med dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jurlamnd |
|
|
Jeg kunne bruge mit visa dankort alle steder jeg var i Korea, så det mon ikke at man også kan bruge det i Tyskland 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
nu oplevet flere steder i Europa, hvor de ikke tager VISA eller Mastercard, men de kun tager deres egne kort. I Tyskland kan de dog være så smarte, at der så er hæveautomat udenfor de butikker Kaufland i Berlin tager (eller tog i hvert fald) ikke i mod hverken Mastercard eller VISA, men vi kunne så hæve penge udenfor butikken. Dog synes jeg laaaangt de fleste butikker - små som store - tager VISA kort i Tyskland. I Holland prøvede vi en butik, som kun tog Hollanske kort og ikke engang ville have kontanter - det var bare sært  Det ville undre mig gevaldigt, hvis butikkerne i en grænseby, som Süderlugum, ikke modtager VISA kort. God tur  ....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Visa i Tyskland |
|
|
Jeg har i 2013/2014 boet i Tyskland i Hamburg-området. Om de tager Visa eller ej kommer helt an på hvor i Tyskland du handler, og eventuelt hvilke butikker du handler i. Handler du tæt ved grænsen/Flensburg-området tager stort set alle Visa uden undtagelse, men tager du ret meget længere ned risikerer du at blive afvist i de mindre (dagligdags)butikker. De større centre tager som oftest også Visa, eller har en automat tæt ved som du kan hæve i. Ved Süderlugum ville jeg så antage at du sagtens kan betale med Visa. Som bosat i Hamburg oplevede jeg at helt almindelige dagligdagsbutikker som Lidl, Penny, Aldi, Kaufland, mindre tøjbutikker osv (i Hamburg) accepterer ikke Visa. Det kosterne butikkerne et årligt gebyr at modtage kortet (Så vidt jeg forstod da jeg spurgte hvorfor de ikke tog Visa) og dette vil de ikke betale for da tyskerne selv bruger helt andre kort. Dette gjalt også forstæderne helt tæt på Hamburg, som fx. Altona. Tager du derimod ind til Hamburg centrum (Hafencity, Jungfernstieg, Stadthausbrucke) og handler i fx. Europapassage/Neuer wall oplevede jeg at de alle tog Visa. Ovenstående vedr. Hamburg/længere nede i Tyskland er nok ikke så relevant for dig, dette var mere en kommentar til dem som skrev at det er muligt at bruge Visa overalt. Dette antog jeg selv da jeg flyttede derned, men måtte bare acceptere at tyskerne havde et andet syn på Visa og kort generelt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2222222222 |
|
|
En meget venlig og sød HNer skrev følgende til mig  Det kan bruges i 210 lande men ikke lokalt ikke i Aldi, Edeka osv osv i fx. Tyskland ej heller i Landi eller Migro i Schweiz ergo ikke i de landes dagligvarebutikker eller landsbyens tankstation eller på apoteket. Jeg svarrede : tak for svarret ;o) Jeg har heller ikke prøvet at handle i feks. Aldi i Tyskland. vi køre altid til SKY og laver vores handel der. Vi bor tæt på grænsen så vi køre ofte til Tyskland for at handel eller gå ud og spise. Men jeg skal da være helt ærligt, så viste jeg ikke at der findes "almindelige" fødevares kæder der afviste Visa kort !! det har jeg aldrig selv prøvet !!! Men det er jo heller ikke disse butikker vi har benytter os mest af på vores besøg i landene.
Tak for oplysningen, jeg vil være mere opmærksom på dette fremafrettet. Konklutionen må være : Et retningsvisende svar til TS må være, du kan som udgangspunkt bruge dit Visa Dankort i alle lande, og i de fleste butikker. Men dette er ikke en regl, der findes butikker og kæder, der ikke godkende brugen af Visa dankort ( skiltes som regl ved indgangen ). Men i disse tilfælde kan du altid hæve kontanter i penge automaterne med dit Visa dankort i det pågældene land, og derefter betale kontant. God tur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg har nu |
|
|
flere gange været ude for, at man kun kan betale med EC-Karte (tysk version af Dankort) og ikke VISA. Bl.a. i Edeka og Rossmann (tysk Matas). Så det er en god ide at kigge efter klistermærker på døren, inden man går ind, så man ved, om man skal have fat i kontanter  Vi flyttede 30 km syd for Flensborg for et års tid siden, og det var SKØNT, da vi fik vores EC-Karte fra vores tyske bank og ikke længere skulle bekymre os om, hvorvidt vores franske eller danske VISA-kort ville du eller ej Nu er det kun den lokale McDonalds vi skal huske at have kontanter med til - for de tager nemlig hverken den ene eller den anden slags kort..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 13463533 |
|
|
Synes også tit vi oplever, at de ikke tager Visa mange steder i tyskland. Vi plejer altid at hæve penge i en automat når vi er dernede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| betalning med visa kort |
|
|
Jeg er i Tyskland ca 2 gange pr mdr og der er rigtigt mange almindelige fødevare butikker hvor det IKKE er muligt at betale med Visa kort. Der er enkelte store Aldi'er der tager Visa kort, fx den i Förde park.
Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder) Nasi frá Dánjalstrøð (islænder) Tranegildes Lakrids (shetlænder) Beer's sir Malthe (irish cob) RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Kan opdatere med, at Lidl i Süderlugum tager visa - var ikke i Aldi i denne omgang. Er der måske nogen der ved om Ikea i Kiel tager Visa og/eller Mastercard? Jeg kunne sende dem en mail men jeg taler ikke et ord tysk så de ville nok betakke sig for en google oversættelse. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan jeg |
|
|
så sige nej til - IKEA i Kiel tager ikke VISA-kort. Personlig erfaring Til gengæld har de en hæveautomat lige på den anden side af kasserne. Jeg har aldrig haft så mange kontanter imellem hænderne, som da vi købte stort ind dernede, da vi lige var flyttet herned 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Kan opdatere med at Ikea i Kiel tager både visa og Mastercard. Og dansk ikea family card. Det har de gjort siden november sidste år. Lidt kikset de ikke har opdateret med det på hjemmesiden. Jeg takker for hjælpen i tråden. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for |
|
|
opdateringen. Og dejligt at vide, at de nu tager VISA-kort dernede! Undskyld, at jeg fik givet dig forældede oplysninger, men regnede ikke med, at noget havde ændret sig siden maj sidste år - det havde det så 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du kan bruge |
|
|
master card- det gjorde min moster i Süderlygum denne omgang - det var både Edecka, Aldi, Lidl mv. Süderlygum ligger jo osse nærmere DK end Flensborg mv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|