Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kugle på bagen ?
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 20:40

Min hest har efter sigende et overben på ydersiden af højre bagben. Han er ikke halt og har haft den i over 5 år.

Den e blød og kan trykkes på. Man få lidt lyst til at kunne prikke hul og dræne den. Nu vil jeg høre om andre har sådan en skønshedsfejl på deres hest og om den måske kan fjernes?

Tænker st det kan jo også udløse andet og måske kun blive værre ved at få drænet denne.

Han er 14 år i år, bruges som alm. Ridehesten på klubplan pt. Træder fint igennem og uden anmærkninger mod halthed eller andet.

Glæder mig til at høre om andre har prøvet det.

0
0
Svar på denne tråd

Piphas
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 22:29

Ved ikke ret meget om det, men det kunne godt lyde som en piphas. Måske en søgning på dette ord kan bringe dig videre.

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

Ikke overben
Forfatter: 
Dato:  13-01-2015 06:23

Et overben er ikke blødt. Det kommer af, at knoglen begynder at danne nyt knoglevæv for at forstærke/beskytte efter et evt slag.

Dvs det er hårdt. De mindskes ofte, når der kommer ro på.

Hvad din hest har, vil jeg ikke give bud på. Men hvis det ikke generer hesten, så vent evt indtil der alligevel skal vaccineres og snak med dyrlægen.

Min personlige generelle holdning til kosmetiske indgreb er, at de så vidt muligt skal undgås. Et indgreb giver altid risiko for infektion og at noget harmløst pludseligt kan give problemer.

Venlig hilsen

Mia F.

Do not corner something that you know is meaner than you.

...

2
0
Svar på denne tråd

Svar til Mia F
Forfatter: 
Dato:  13-01-2015 08:08

Mia F: Ja det har også været min tanke. Det kan jo pludselig gå hen og blive noget stort. Den er blød og jeg har mistænkt en hævet slimsæk ellr ledvæske. Det gode er at den ikke bliver større. Det er dog altid et samtale emne for alle der ser ham første gang og jeg plejer at joke med han har spist en golfbold da han var lille :)

Jeg forsøger at konferere med dyrlægen næste gang han er i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider