Jeg kender ikke nogen, der har arbejdet i udlandet i så ung en alder, men jeg kender flere som har været på highschool i USA i 10. klasse hvor de har boet hos en familie - ikke som au pair. Nogle gange har de været uheldige med den familie de er kommet til, men i langt de fleste tilfælde er familien blevet så familiær at de ses med få års mellemrum.
Hvis sådan en familie tilfældigivs boede på en ranch, ville det jo bare være super fedt for dig. Jeg er desværre ikke opdateret omkring hvilke organisationer der findes til den slags, men det kan google vel ordne. Det er i øvrigt temmelig dyrt.
Det er faktisk billigere at tage på en efterskole som tilbyder et eller andet af det du gerne vil. Flere efterskoler har rejselinjer nu om dage, hvor en del af efterskoleåret foregår i udlandet. Alternativt findes der også talrige efterskoler som er ligesom at bo på en gård, og på sådanne efterskoler er der for det meste også heste 
Uden at være sikker på alderstrinnet, så er au pair vel også en mulighed.
Du kan også starte på din drømmeuddannelse, hvad enten det måtte være noget bogligt eller noget tech college, og tage på udveksling der fra. Det er sådan ca. den fedeste måde at rejse på - i følge mig 
Jeg håber jeg åbnede nogle muligheder, mere end jeg forvirrede