Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vestsjælland: Pris på lejebolig???
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 23:09

Jeg håber alle jer fra vestsjællandsområdet (omkring Jyderup) kan hjælpe med lidt input :)

Vi arbejder på at købe en ejendom, så Bastian kan vokse op på landet som vi selv har gjort, hestene kan komme hjem og min kæreste ikke behøver leje lokaler til sit firma ude i byen.
- Det meste er "talt" på plads, og vi er igang med papirarbejdet.

Over værkstedet er der en dejligt "studio" lejlighed på ca. 50m2 med egen indgang, køkken, fint toilet, brændeovn, kvist, egen have osv.

Den har før været lejet ud, og vi regner med at gøre det samme igen (MEGET gerne til en lejer med hest, så jeg har lidt selskab i stalden ;)), men vi kender ikke området og er derfor på bar bund med følgende:

- Hvad er udbud og efterspørgsel? (er der overhovedet lejere i området til den type lejlighed?)
- Hvad er realistisk at tage i husleje for en lejlighed af denne type/størrelse?

Lejemålet som jeg forestiller mig det:

- 50m2 studio lejlighed med eget bad, toilet, køkken, brændeovn, kvist (ligger på 1. sal) og seperat have.

- Husdyrtilladelse (kat - og hund efter aftale).

- Husleje incl. opstaldning til 1 hest i boks eller løsdrift
(lejer betaler selv foder, strøelse)

- Tør ridebane på stedet til fri afbenyttelse

- Hvis hesten er til at køre med, kan vi evt. køre sammen i ridehus, når den tid kommer.

Som sagt har jeg ingen fornemmelse for området, og vil rigtig gerne have jeres input om det er realistisk eller ej..

Det er ikke kritisk at leje den ud. Kan det ikke lade sig gøre, bliver den lagt ind over firmaet og kæresten får i stedet et lækkert kontor med alle faciliteter... :P

Men... Det ville bare være dejligt med en lejer, der har også hest, så man har nogen at dele interessen med :)

Sagde Ladybird...

http://www.byens-traepleje.dk
- Fældning, beskæring & rådgivning. Speciale i træer tæt på bebyggelse. Danmarks nok flinkeste "Træmænd", der kører over hele Sjælland :)

3
0
Svar på denne tråd

Lajeboligen
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 08:02

var det ikke meningen Claus skulle bo der

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Claus... :P
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 09:22

Han skal være så hjertelig velkommen, men jeg tror ikke helt, han er klar til at opgive Københavns lyksagligheder og haven. Det er ihvertfald hvad jeg har hørt fra Martin ;)

- Og så indrømmer jeg, at det ville være rigtig dejligt med nogen at ride sammen med. Kommer til at savne tøserne og livet i stalden :)

Sagde Ladybird...

- Fældning, beskæring & rådgivning. Speciale i træer tæt på bebyggelse. Danmarks nok flinkeste "Træmænd", der kører over hele Sjælland :)

0
0
Svar på denne tråd

Hvor stor er den?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 09:44

Lejligheden? Og hvad kan tilbydes i forhold til hest? Jeg tænker det spiller ind for en eventuel lejer.

Det er jo et super flot hus og fede omgivelser (ja claus og jeg har sneak-peaket) :)

Er lejligheden stor nok hvis man har barn, det kunne måske være fedt for Bastian hvis det var en enlig eller par med barn :)

Sorry
The lifestyle you orderd
0
0
Svar på denne tråd

Psssstttt
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 10:07

Claus kan faktisk godt ride til lidt, hans eksmand er ridepige til husbehov

Sorry
The lifestyle you orderd
0
0
Svar på denne tråd

Størrelse og faciliteter..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 10:48

Det er en studio-lejlighed (1. værlelses med soveafdeling i den ene ende, og køkken-alrum i den anden ).

- Havde der været decideret seperate værelser vill den være god til en enlig med barn, men som indretningen er, passer den nok bedre til en enlig med kat (eller weekend barn ;)).

Ha ha! Kan han ride??? Det har han aldrig nævnt noget om - han frygter sikkert at blive sat på ryggen af en hest :D

Ja, det er et super lækkert sted, og vi glæder os heeelt vildt!!!

Mht. faciliteter og hest...

- Der er en veldrænet 20*40 bane på stedet.

- Ca. 4 tdl udlagt til folde med lavfruktan græs.

- Fungerende løsdrift med halmhus lige ved siden af.

- Vinterfoldende har fået stabilgrus de sidste mange år og er godt tørre (det er lidt en fordel at kende sælger, så man ved hvordan alt er blevet holdt :))
- Alle folde og ridebane ligger lige ved huset/stalden(jeg skal have målt størrelsen på dem på fredag, så jeg ved hvor store heste, der må stå i dem)
- Jeg forventer selv at man dækker egne omkostninger til foder & strøelse, men vi kan sagtens købe ind sammen.
- Udmugning samt ind&udluk er man selvansvarlig for, men selvfølgelig giver det mening, at vi hjælpes og skiftes.
- Der er plantager omkring ejendommen, og der har tidligere været en aftale om at måtte ride igennem disse, som vi lige skal have genopfrisket (igegn er det godt at kende sælger og kunne tage denne under armen :))

Sagde Ladybird...

0
0
Svar på denne tråd

Realistisk
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 11:06

Tror bestemt det er realistisk.. Ærgerligt den ikke var lidt større, for så havde min kæreste og jeg da straks ringet og aftalt et kig :P

Men jeg kender flere enlige, der har boet/bor på den måde her i vestsjælland. Og havde jeg ikke selv allerede boet med min kæreste, havde jeg bestemt også været interesseret.

Dog er det nok vigtigt at oplyse, om det ligger i nærheden af off. transportforbindelser, eller om egen bil er nødvendig i praksis.

Og prisen skal selvfølgelig også være rigtig. Det er ikke et dyr område at bo i :)

- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd

Det er et virkelig
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 12:10

billigt område at bo i kan jeg se.

96 til 112 kvm til omkring 6000.-

Man kan leje hus til omkring det samme.

Sorry
The lifestyle you orderd
0
0
Svar på denne tråd

Pris...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 12:53

Ja, det er netop prisen, jeg er i tvivl om...

Jeg vil helst ikke leje ud for at få selskab i stalden, og så i sidste ende stå med et smæk, hvor vi skal tilbage betale husleje, fordi den har været sat for dyrt.

Det der trækker den op, er nok den store have, der er til (omkring 1000m2), husdyrtilladelsen, at den er incl. opstaldning til 1 hest, samt lejligheddens charme (fritlagte bjælker, muret køkken, brændeovn osv).

Det er ikke let, når man er vant til københavnerpriser :P

Ligger mentalt på omkring de 3.000 om måneden (incl. boks) + forbrug (el, vand & varme).

- Brænde kan vi være behjælpelige med, da kæresten slæber det hjem i større mængder.

Er det helt hen i vejret?

Sagde Ladybird...

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 12:54

Jeg kender ikke området, men jeg fik lige en god ide- synes jeg selv

Hvad med at søge efter en studerende med hest? Sæt en samlet pris for husleje og bokseleje, plus evt. nogle faste vagter med ind/udluk. Det er win/win for begge parter. Den studerende får billig bolig og hestehold, og du får "fridage" hvor du ikke SKAL i stalden. Plus i har hinanden til at hjælpe ved sygdom osv. Og en at dele interessen med

Tror der er mange hesteintesserede der ville være lykkelige for både at kunne bo billigt og have hest, uden at være tvunget til at skulle have SU lån for at det hele ville løbe rundt.

Du vinder ikke sølv, men taber guld...

3
0
Svar på denne tråd

Lige netop!!!
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 13:28

Det er lige netop sådan noget, jeg har i tankerne :)
- Tænker nemlig at en husleje på 3000 incl. hest. er muligt at få til at køre rundt på en SU. (og deles vi om indkøb at foder/strøelse samt ind&udluk i ferierne, så giver det ekstra frihed til alle :))

En studerende eller lign. med egen hest, der gerne vil bo billigt, have hesten tæt på, og egen have - men til gengæld ikke har noget imod at have lidt længere transport til&fra skole/arbejde.

Der er forresten 10 min i bil til Jyderup station (hvor der kører tog til KBH).

Sagde Ladybird...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 13:30

Hvordan er den offentlige transport til stationen?

Jeg er mere nede i 2500,- incl. Alt. Man er nærmest tvunget til at have bil hvis man bor ude på landet og gerne vil være social en hverdags aften.

Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd

Pas...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 13:33

Jeg har ikke undersøgt den offentlige transport til og fra stationen endnu.
- Viskinge by ligger lige ved siden af med indkøb osv.

Jeg håber lidt på at høre fra nogen der allerede bor til leje i området, hvad de ca. giver i husleje. Deruddover så prøver jeg at sammenligne opstaldningspriser med samme faciliteter i området...

Sagde Ladybird...

0
0
Svar på denne tråd

Viskinge?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 13:55

Nu skriver du Jyderup og Viskinge, og indkøbsmuligheder i Viskinge, så faldt jeg lige fra, jeg antog i første omgang at det var Jyderup mellem Holbæk og Kalundborg, men "vores" Viskinge" har da absolut IKKE indkøbsmuligheder, der skal man til Svebølle/Jyderup eller Holbæk/Kalundborg/Slagelse for større ting.

Men hvis det er herude, så koster en boks MED ridehus max 2000/måned.

0
0
Svar på denne tråd

Viskinge / Svebølle...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 14:58

Det er "derude" :)

Brugsen ligger i byen en lille km fra ejendommen.. Indrømmer ærligt, jeg ikke lige kan huske om det er svebølle eller visking, den ligger i...

Jeg er ikke så kendt i området - kun det vi har set, når vi har kørt rundt for at se på huse derude - så for mig er svebølle, viskinge og jyderup stadig det samme ;)

Og ja, priserne på både beboelse og opstaldning er ret billige, så det skal jo gerne matche..

Sagde Ladybird...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider