Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kage-pyntning og børn
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 11:24

Hejsa

Jeg går og leger lidt med ideen om, at invitere min datters klassekammerater (de som har lyst) med hjem og julebage og pynte kagerne en dag i december.

Jeg er dog lidt tom for ideer til hvilken type kager der kunne være.

Det skal være nogen som kan udstikkes med forskellige forme.

Samtidig skal de også kunne pyntes med såvel glasur som krymmel og andet godt fra gemmerne.

Jeg kan kun lige umiddelbart komme i tanke om brunkager, men det er måske lidt ensformigt?

Har også tænkt minimuffins, mest fordi de så kan lege med topping og krymmel og måske fondant.

Men især det med udstikkerne mangler jeg ideer til - og så tænkte jeg på jer :)

Har i nogen gode ideer/opskrifter?

Det må ikke være alt for videnskabeligt og omstændigt. Det skal bare i røremaskinen og så rulles ud og bages.

Ikke noget med køl, hæve, rulle og andre langtidsventende eksperimenter :) :p

Og et lille tillægsspørgsmål - kan jeg tillade mig at kræve 20-30kr som betaling for materialer?

Hvad tænker i om projektet? Ville du gide det hvis det var dig/din klassekammerat?

Ideen går som sagt på at hente ungerne kl. 14 efter skole (de som har "tilmeldt" sig og så går vi hjem og hygger og bager, pynter osv. indtil det bliver hentet kl. 17 cirka.

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

1
0
Svar på denne tråd

Jødekager
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 15:20

Hej

Rigtig hyggelig idé.

Jødekager er utrolig taknemmelige at lave og er gode til børn, da dejen er fast og nem at udstikke i forme.

Jeg ville ikke tage betaling. Du skriver selv, du vil invitere dem.

/Helle

3
0
Svar på denne tråd

Jeg plejer
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 16:52

at lave vrøvl til udstikning, det er nemt.

Vrøvl:

250 g. hvedemel

½ tsk. hjortetaksalt

125 g.smør

125 g.sukker

2 æg

Jeg kommer også vanillesukker i.

Alt sammenæltes, afkøles og udrulles i en tynd plade, der udstikkes med udstikkerjern af forskellig form, eller dejen kan trilles i tynde stænger, der formes som snegle og kringler. Kagerne må være ganske små. Stilles på smurt plade og bages lysebrune. Herefter kan de glaseres med forskellige farver vandglasur.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd

peberkager...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 17:15
Jeg synes det lyder super hyggeligt...

Jeg tænker umiddelbart at peberkager ville være velegnene, de kan stikkes ud med forme, dejen er god at arbejde med og de kan pyntes med glasur.

Skulle man i en anden retning kunne honninghjerter være sjove også, man kunne eventuelt så pynte dem med glasur eller med chokolade og juleglansbilleder som i butikkerne. :-)

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

1
0
Svar på denne tråd

småkagebagning
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 00:08

Det lyder som en skøn ide!

Jeg synes godt, du kan tillade dig at tage et beskedent beløb, bed ungerne om at tage en dåse/bøtte med, så de kan fragte småkagerne med hjem.

Tomorrow is always fresh with no mistakes in it.

Anne of Green Gabels

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider